Met de fiets naar het werk

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Gebruikersavatar
racerke600
Mountainbiker
Berichten: 50
Lid geworden op: ma 10 jan 2011 12:55
Rijdt met: Kona Big Kahuna / Gazelle SPN 1

Bericht door racerke600 »

Streets schreef:Gisteren zo bijna iemand uit zijn camionette gesleurd :oops:
Ik vermoed dat hij op zoek was naar een parkeerplaats, zo altijd links en rechts rijden, dat ge er niet voorbij kunt met de fiets.
hij rijd mij bijna 2 keer omver,
Als ik hem voorbij rijd doe ik hem teken dat ik er ben en dat hij wat moet opletten.
hij geeft mij de dikke Fuck you vinger.

Ik stop "gooi" mijn fiets tegen de voorkant van zijn camiontte, (als hij er dan over rijd heb ik een nieuwe :P )trek de deur open.
En zeg vriendelijk tegen hem dat hij mij bijna 2 keer heeft omvergereden endat ik dat niet apprecier, gezien, mijn adrenaline, dat hij mij dan nog een fuck you geeft.
Dan was ik mijn adrenaline kwijt.

En ben ik gewoon doorgereden, ik vermoed dat hij volgende keer wel zal opletten, (hoop ik) tenzij het een Franstalige was en hij mij niet verstond. :roll: :roll:

Streets
LOL
Gebruikersavatar
Thomas96
Mountainbiker
Berichten: 343
Lid geworden op: ma 01 nov 2010 20:39
Rijdt met: Orbea Oiz M30

Bericht door Thomas96 »

Streets schreef:Gisteren zo bijna iemand uit zijn camionette gesleurd :oops:
Ik vermoed dat hij op zoek was naar een parkeerplaats, zo altijd links en rechts rijden, dat ge er niet voorbij kunt met de fiets.
hij rijd mij bijna 2 keer omver,
Als ik hem voorbij rijd doe ik hem teken dat ik er ben en dat hij wat moet opletten.
hij geeft mij de dikke Fuck you vinger.

Ik stop "gooi" mijn fiets tegen de voorkant van zijn camiontte, (als hij er dan over rijd heb ik een nieuwe :P )trek de deur open.
En zeg vriendelijk tegen hem dat hij mij bijna 2 keer heeft omvergereden endat ik dat niet apprecier, gezien, mijn adrenaline, dat hij mij dan nog een fuck you geeft.
Dan was ik mijn adrenaline kwijt.

En ben ik gewoon doorgereden, ik vermoed dat hij volgende keer wel zal opletten, (hoop ik) tenzij het een Franstalige was en hij mij niet verstond. :roll: :roll:

Streets
hahaha,, alst ne franse is zal hij het ook wel begrijpen zenne aan u gezicht :-D :lol:
PVB
Mountainbiker
Berichten: 96
Lid geworden op: vr 19 sep 2008 10:09
Rijdt met: cube

Bericht door PVB »

al aantal dagen zalig rijden :drunk: Juist een "pré"lenteke.

Btw is er iemand die rijdt via Tervurenlaan naar Brussel. In woluwedal nu echt wel moeilijk.. Er is geen fietspad meer te bespeuren met de werken. Echt wel moeilijk om daar door te geraken.
Gebruikersavatar
Streets
Mountainbiker
Berichten: 3275
Lid geworden op: ma 20 sep 2004 16:25
Rijdt met: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf
Contacteer:

Bericht door Streets »

Gisteren gewoon een strafinbergafster tegengekomen in Brussel
met 2 Straf in bergaf tenuekes door brussel
dat had iets.

Streets
Gebruikersavatar
marzokki NQH
Mountainbiker
Berichten: 304
Lid geworden op: zo 10 mar 2002 02:00
Rijdt met: terrago-kader '98

Bericht door marzokki NQH »

PVB schreef:al aantal dagen zalig rijden :drunk: Juist een "pré"lenteke.

Btw is er iemand die rijdt via Tervurenlaan naar Brussel. In woluwedal nu echt wel moeilijk.. Er is geen fietspad meer te bespeuren met de werken. Echt wel moeilijk om daar door te geraken.
'k rij hier ook dagelijks voorbij en het is er sinds deze week echt beter op geworden.

Komende van Tervuren steek ik vlak voor het kruispunt met de Vorstlaan links over en na enige rode lichten rij ik dan op het grindachtige voet-/fietspad tot aan de tweede lichten (ter hoogte van groene hond) waar ik terug oversteek naar het fietspad in het midden.

Ideaal is het niet, maar voorlopig wel beter dan de eerste dag toen ik -naïef- een pijl (voor fietsers) gevolgd had en op de Woluwelaan uitkwam...
Michaël
Mountainbiker
Berichten: 266
Lid geworden op: di 30 dec 2008 22:56
Rijdt met: Canyon

Bericht door Michaël »

racerke600 schreef:langs rechts begin ik al niet meer aan, ga gewoon links ervoorbij.

tenminste als ze me niet proberen van de baan te rammen.

anyway, deze pipo heeft toch zijn verdiende loon gekregen

:lol: :lol:
Streets schreef:
racerke600 schreef: idem, tot er een of andere pipo anders over dacht en me opzettelijk begon te hinderen (remmen voor mij, uitwijken links en rechts)

:evil:

waarom? gewoon omdat het verkeer in zone 30 begon te vertragen en ik links wou passeren. kon hij blijkbaar niet hebben :cry:
gekend fenomeen
maar dat is correct volgens de wegcode
stilstaande auto's in de file, mag je langs links en rechts voorbijsteken
langzaam bewegend auto's enkel langs links

Dus vrij vervelde om verkeerstechnisch correct een File die stopt/in beweging is voorbij te steken.
Dat is in theorie slalomwerk.

Streets
Ha, dat heb ik ook al gehad. Ene met een zwarte terreinwagen die plots uitwijkt op de stoep en op de rem gaat staan tot stilstand om een tegenligger door te laten. Rechts laat hij geen plaats.(want zijn suv is te breed :evil: )Ik fiets hem dus langs links voorbij. Er is daar immers plaats zat. En als ik in het midden van zijn wagen ben geeft hij zijn stuur een ruk naar links en begint te rijden. Adrenaline, ik wordt geplet [-o< Daarop klop ik op zijn portier om de aandacht op mij te vestigen. Waarop die gast kwaad zijn raampje opendoet en roept "hele waarmee zedde gaai bezig". Ge moet de fietsers plaats laten, was dan maar mijn repliek. Naast die kerel zat dan ook nog ene kleine van voor die zeker jonger dan 12 was, zonder gordel. Die moest aan de school afgezet worden.
PVB
Mountainbiker
Berichten: 96
Lid geworden op: vr 19 sep 2008 10:09
Rijdt met: cube

Bericht door PVB »

marzokki NQH schreef:
PVB schreef:al aantal dagen zalig rijden :drunk: Juist een "pré"lenteke.

Btw is er iemand die rijdt via Tervurenlaan naar Brussel. In woluwedal nu echt wel moeilijk.. Er is geen fietspad meer te bespeuren met de werken. Echt wel moeilijk om daar door te geraken.
'k rij hier ook dagelijks voorbij en het is er sinds deze week echt beter op geworden.

Komende van Tervuren steek ik vlak voor het kruispunt met de Vorstlaan links over en na enige rode lichten rij ik dan op het grindachtige voet-/fietspad tot aan de tweede lichten (ter hoogte van groene hond) waar ik terug oversteek naar het fietspad in het midden.

Ideaal is het niet, maar voorlopig wel beter dan de eerste dag toen ik -naïef- een pijl (voor fietsers) gevolgd had en op de Woluwelaan uitkwam...
Hehe juist zelfde voorgehad. Dat je Woluwelaan moest volgen tot aan de lichten. idd grindpadje is beste nu. Lijkt er wel op dat de werken bijna gedaan zijn [-o<

Misschien dat we elkaar al tegengekomen zijn (wij komen uit bos aan vier armen vanuit overijse). Ik rij smorgens meestal met vriend naar Brussel. Beiden met een koersfiets (zwarte en blauwe), beiden met een lamp op ons hoofd, beiden rugzakken en bijna altijd koerske tegen elkaar :)
pride
Mountainbiker
Berichten: 175
Lid geworden op: di 06 nov 2007 12:32
Rijdt met: Scott Scale 10

Bericht door pride »

allemaal goed en wel dat links voorbijsteken, maar daar wordt ik als brave fietspadfietser tot ook lichtjes nerveus van als ik dat zie gebeuren terwijl er een perfect fietspad naast de baan ligt.

Sommige fietsers vinden zich precies ook te cool om op een fietspad te fietsen...
Gebruikersavatar
KWBiker
Mountainbiker
Berichten: 461
Lid geworden op: di 20 sep 2005 12:11
Rijdt met: Orbea Alma 29 / Lynskey M230

Bericht door KWBiker »

Je hebt gelijk ! Kan je aub de GPS-coördinaten van dat fietspad opgeven. waarvoor dank.
Gebruikersavatar
racerke600
Mountainbiker
Berichten: 50
Lid geworden op: ma 10 jan 2011 12:55
Rijdt met: Kona Big Kahuna / Gazelle SPN 1

Bericht door racerke600 »

pride schreef:allemaal goed en wel dat links voorbijsteken, maar daar wordt ik als brave fietspadfietser tot ook lichtjes nerveus van als ik dat zie gebeuren terwijl er een perfect fietspad naast de baan ligt.

Sommige fietsers vinden zich precies ook te cool om op een fietspad te fietsen...
als er een fietspad ligt ga ik niet links voorbijsteken, tenzij andere fietsers natuurlijk

probleem zijn de fietssuggestie stroken in bebouwde kommen, die worden quasi enkel vrij gelaten als een auto een fiets inhaalt, andersom als jij sneller dan de auto bent moet je wel langs links

en een perfect fietspad prefereer ik nog altijd buiten op de baan rijden, maar soms kan je oiv putten ed. gewoon niet anders
Plaats reactie