Met de fiets naar het werk

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Gebruikersavatar
hanske636
Mountainbiker
Berichten: 593
Lid geworden op: zo 21 jun 2009 15:50
Rijdt met: Moozes Chaser
Contacteer:

Bericht door hanske636 »

Mick schreef:Zijn er hier nog mensen die met ook door de sneeuw naar het werk hebben moeten fietsen de laatste weken?
Ja natuurlijk.
Mick schreef:En hebben jullie ook schade aan de fiets door het zout dat er gestrooid word...
Nee.
Mick schreef:Weet er misschien iemand of deze schade te verhalen is op de gemeente? :roll:
Waarom? Omdat ze gestrooid hebben?
Allé jong...... #-o
fros
Mountainbiker
Berichten: 155
Lid geworden op: ma 10 okt 2005 16:40
Rijdt met: 29er ss, 29er rolllllhof

Bericht door fros »

Mick schreef: Weet er misschien iemand of deze schade te verhalen is op de gemeente? :roll:
alleen als je kan bewijzen dat de gemeente die sneeuw daar gestrooid heeft.
Gebruikersavatar
Mick
Mountainbiker
Berichten: 441
Lid geworden op: di 10 sep 2002 02:00
Rijdt met: Vosselaar
Contacteer:

Bericht door Mick »

Ik ben tegen strooien! Dit is slecht voor het milieu, voor de wegen en voor de voertuigen. (En als het dan nog wat helpt...) Alleen op snelwegen mogen ze van mij strooien. (Na dat ze eerst alles weg geschraapt hebben, want meestal strooien ze boven op een laag sneeuw van 10 cm! Dat helpt dus niks!) Neem een voorbeeld aan de scandinavische landen. Daar wordt niet gestrooid, maar daar past iedereen zich aan... Lage snelheid, winterbanden...
Op de wegen waar ik langs rij zijn de wegen volledig vrij. Maar het fietspad dat er naast loopt, ligt nog vol met sneeuw die dan weer aangevrozen is door het smeltwater van de baan.
Levensgevaarlijk, en zodoende moet ik op de baan en door het zout rijden...
Gebruikersavatar
hydrus
Mountainbiker
Berichten: 817
Lid geworden op: wo 02 mar 2005 19:35
Rijdt met: Ti SS, steel fixed gear CX, alu XC tandem, Carbon velomobiel
Contacteer:

Bericht door hydrus »

Volledig met Mick eens!

Gelukkig werd op 80% van mijn route niet gestrooid deze winter.
Sunn Xtreme
Expert
Berichten: 4878
Lid geworden op: vr 24 okt 2003 21:21

Bericht door Sunn Xtreme »

fros schreef:
Mick schreef: Weet er misschien iemand of deze schade te verhalen is op de gemeente? :roll:
alleen als je kan bewijzen dat de gemeente die sneeuw daar gestrooid heeft.
vergeet dat maar....
je kan ENKEL schade verhalen, als je bv in een gat van de rijbaan of fietspad komt en tegen de grond smakt.. schade aan de fiets oploopt , en / of lichamelijk letsel (bv arm over of dergelijke)
dan moet je nog kijken of het een plaatselijke weg is (gemeente) of een rijksweg (vlaamse gemeenschap)


maar voor het stooien?? denk dat ze u flink gaan uitlachen.
de fout ligt ook een beetje bij jezelf...
daarmee bedoel ik : zowat iedereen weet dat zout vreet aan zowat alles.. vooral de 'pekel' die ze de laatste 2 weken gebruiketen bij dat weer.
normaal weet je dat je na een fietstocht, je fiets moet afspuiten om 'schade' te voorkomen.
maar als je hem zo wegzet... mja... met alle respect, maar dat is erom vragen.

kan je dat inbrengen als schadegeval?
N E E
Gebruikersavatar
hydrus
Mountainbiker
Berichten: 817
Lid geworden op: wo 02 mar 2005 19:35
Rijdt met: Ti SS, steel fixed gear CX, alu XC tandem, Carbon velomobiel
Contacteer:

Bericht door hydrus »

Ik ben het eens met fros: als je kan bewijzen dat de gemeente de SNEEUW gestrooid heeft heb je recht op een vergoeding.

:wink:
Gebruikersavatar
Mick
Mountainbiker
Berichten: 441
Lid geworden op: di 10 sep 2002 02:00
Rijdt met: Vosselaar
Contacteer:

Bericht door Mick »

sunn xtreme schreef: de fout ligt ook een beetje bij jezelf...
daarmee bedoel ik : zowat iedereen weet dat zout vreet aan zowat alles.. vooral de 'pekel' die ze de laatste 2 weken gebruiketen bij dat weer.
normaal weet je dat je na een fietstocht, je fiets moet afspuiten om 'schade' te voorkomen.
maar als je hem zo wegzet... mja... met alle respect, maar dat is erom vragen.
Met alle respect... Maar als ik s'avonds van het werk thuis kom met -5°C en ik zou mijn fiets afspuiten, zal ik de volgende dag niet meer op het werk geraken wegens alles vast gevroren.
Trouwens als ik s'morgens aan kom op het werk moet mijn fiets daar 9uur staan met pekel er op. Tijd genoeg om gaten te maken... Ik kan daar mijn fiets ook niet afspuiten.

Chroom kan niet tegen zout. Op mijn vorige werk ontchroomden wij hydraulische hardchromage cilinderstangen met een zoutbad...
Enkele uren er in en alle chroom was opgelost.
PVB
Mountainbiker
Berichten: 96
Lid geworden op: vr 19 sep 2008 10:09
Rijdt met: cube

Bericht door PVB »

Mick schreef:
sunn xtreme schreef: de fout ligt ook een beetje bij jezelf...
daarmee bedoel ik : zowat iedereen weet dat zout vreet aan zowat alles.. vooral de 'pekel' die ze de laatste 2 weken gebruiketen bij dat weer.
normaal weet je dat je na een fietstocht, je fiets moet afspuiten om 'schade' te voorkomen.
maar als je hem zo wegzet... mja... met alle respect, maar dat is erom vragen.
Met alle respect... Maar als ik s'avonds van het werk thuis kom met -5°C en ik zou mijn fiets afspuiten, zal ik de volgende dag niet meer op het werk geraken wegens alles vast gevroren.
Trouwens als ik s'morgens aan kom op het werk moet mijn fiets daar 9uur staan met pekel er op. Tijd genoeg om gaten te maken... Ik kan daar mijn fiets ook niet afspuiten.

Chroom kan niet tegen zout. Op mijn vorige werk ontchroomden wij hydraulische hardchromage cilinderstangen met een zoutbad...
Enkele uren er in en alle chroom was opgelost.
Volledig gelijk. 's avonds inderdaad geen tijd noch goesting om fiets nog af te spuiten.

's morgens als ik aankom doe ik er altijd wel een beetje siliconspray op.


In ieder geval van morgen was het ZALIG.. Voorzeggens nog niemand op fietspaden gereden dus niet glad en de auto's voorbij vliegen

Twas alleen een beetje frisjes int gezicht de verse sneeuw :lol:
Gebruikersavatar
Mojobiker
Mountainbiker
Berichten: 2189
Lid geworden op: di 31 jul 2007 16:17
Rijdt met: TREK 8000 / CANYON Nerve Al 7
Contacteer:

Bericht door Mojobiker »

Mick, als iedereen zou zagen zoals jij, dan stonden er geen bomen meer. Dat zou ook niet goed zijn voor het milieu, enkel voor de verzuring van de maatschappij.

Als we nog een paar winters krijgen zoals den deze, zullen ze het systeem wel aanpassen zeker. We mogen hier toch wel spreken van een uitzonderlijke winter vind ik.

Deze morgen trouwens voor de auto gekozen en dat beklaag ik me nu nog. :(

Mojo
Gebruikersavatar
franco
Mountainbiker
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 21 mar 2005 17:07
Rijdt met: kraftstoff X1 kraftstoff H1 kraftstoff H2 Thompson xline carbon

Bericht door franco »

deze morgen was het een droom om per fiets te rijden. Jammer dat ik nu juist beachbanden heb steken.
Op veel plaatsen door verse sneeuw, ik heb er ongeveer 5 minuten langer op gereden als anders.Als ik zie wanneer mijn collega's zijn toe gekomen, super.
Plaats reactie