Kwetsuren opgelopen tijdens MTBen

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Gebruikersavatar
koenvgn
Mountainbiker
Berichten: 217
Lid geworden op: di 17 okt 2006 22:16
Rijdt met: Rocky mountain element 999 RSL 2014 - Specialized marathon carbon 29' 2013
Contacteer:

Kwetsuren opgelopen tijdens MTBen

Bericht door koenvgn »

Dit is een onderwerp dat ik wil opstarten gewoon uit nieuwsgierigheid. Ik ben afgelopen weekend tegen de grond gegaan. Gevolg: 4 hechtingen in mijn rechterelleboog en nu 3 dagen werkonbekwaam omdat de wonde is beginnen ontsteken. De dokter zei dat MTBen één van de gevaarlijkste sporten is dus bij deze wil ik even checken of er nog al mensen zijn die iets gelijkaardigs hebben voorgehad... Kunnen we tenminste elkaar eens uitlachen met domme valpartijen en dergelijke...
Gebruikersavatar
franco
Mountainbiker
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 21 mar 2005 17:07
Rijdt met: kraftstoff X1 kraftstoff H1 kraftstoff H2 Thompson xline carbon

Bericht door franco »

In augustus met droogweerbanden een enorme smak gemaakt op een modderig parcour, been en arm geschaafd, zadel afgebroken (carbon he) en dit heeft de achterkant van mijn been opengereten, eigelijk moest dit genaaid worden maar heb dat zelf ontsmet en dichtgeplaket, ego ook een ferme deuk gekregen.
In de meirhage clasic dit jaar uitgedroogd en 2 dagen thuis met hoofpijn.
voor de rest nog niet zo veel op een paar schaafwonden na.
pvandebe
Mountainbiker
Berichten: 2400
Lid geworden op: wo 17 mei 2006 21:18
Rijdt met: Vanalles

Bericht door pvandebe »

hei franco, effe off topic : hoe bevalt de bianchi mutt ?
Gebruikersavatar
Fozzie
Mountainbiker
Berichten: 191
Lid geworden op: ma 31 okt 2005 11:05
Rijdt met: Granville u6
Contacteer:

Bericht door Fozzie »

Eind juni ben ik frontaal op ne gesloten (houten) bareel geknald in een bos waar ik bijna wekelijks kom :oops:

Resultaat was nie mals: dijbeen 3x gebroken juist boven mijn rechterknie. Dag nadien geopereerd en nu zitten er een plaat van ong. 20 cm en 8 bouten in mijn been.

Ik zit nu al 4 maanden thuis, mag volgende maand terug gaan werken maar het mtb'en zal ik nog een tijdje moeten laten. Ben al wel rustig op de baan aant rijden (10 km) maar het valt dik tegen.

Mtb gevaarlijk? Ik heb vroeger motocross gedaan: ook al het 1 en tander mee voorgehad. Ik zeg altijd: als het boven uw hoofd hangt, hebt ge prijs, met eender welke activiteit. Tis dat het zo moet zijn zeker, hè.

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
EL_NOPPES
Mountainbiker
Berichten: 930
Lid geworden op: za 29 jul 2006 22:41
Rijdt met: Wilier Solitario, Zhi Z1 (trial)

Bericht door EL_NOPPES »

tergste dak al gad eb, is toen ik keek naar m'n deraileur dat ik op een geparkeerde auto knalde (rond de 40km/uur)
gevolg: 2vingers zo gebroken en geplooid dat m'n linkerpink en ringvinger tot tussen m'n duim en wijsvinger zaten, rug geschaafd,dijbeen geschaafd, voet uit de kom(kwist zel nie da da kon),knie uit dienst voor een week of twee, en de auto: een gat in de koffer van m'n barend, dikke schreef over het dak en de motorkap en de antenne af, de ruit gebroken en al , kheb geluk gehad dak gewoon op een been kon rechtstaan en naar het dichste huis kon springen waar toevallig iemand woonde die ik ken
Gast

Bericht door Gast »

mtb de gevaarlijskte sport? [-X
denk dat uwe dokter zelf een vijs mist :roll:
ik zou eerder zeggen voetbal,
daar heb ik meer kwetsuren mee gehad dan met mountainbiken
Gebruikersavatar
Trevorken
Mountainbiker
Berichten: 958
Lid geworden op: zo 10 nov 2002 19:13
Rijdt met: Canyon Nerve 9.0 LTD + Specialized Stumpjumper Fsr Expert 2008
Contacteer:

Bericht door Trevorken »

Begin september tegen 30 tegen de vlakte geslagen, genaaid aan kop, hele linkerkant geschaafd, brandwond aan gezicht, knieen open, ... Nu blijkt dat mijn gewrichtsband verrokken en ontstoken is, en vrijdag weet ik of er iets aan mijn kraakbeen is.
Eigenlijk het eerste serieuze dat ik heb op de 10 jaar dat ik MTB, dus al bij al valt het nog wel mee qua gevaarlijk :lol:
Gebruikersavatar
.:bert:.
Mountainbiker
Berichten: 619
Lid geworden op: wo 31 aug 2005 22:24
Rijdt met: ne witte, ne zwarte en ne grijze

Bericht door .:bert:. »

In de tien da'k aan mtb doe, heb ik al en paar "doodssmakken" gemaakt maar eigenlijk nog niks serieus aan overgehouden [-o< .

Ene keer al het vel van m'n handpalmen in Stavelot achtergelaten (da's ook nie zo'n geweldig plezant gevoel :-? ).
En een jaar of 3 geleden op de tt in Diest ne echte "highsider" gemaakt in een afdaling op kasseien. Uit de bocht gegaan en met fiets en al ne meter de lucht in, op mijne rug terecht gekomen en ongeveer ne minuut geen leven meer vertoond (naar 't schijnt, want zelf weet ik daar niemeer veel van :oops: ). Die dag gewoon wa groggie geweest maar voor de rest niks aan de hand.

Ge moet nie schoon zijn voor chance te hebben zeker? :lol:

Shit happens en als't uwe toer is, is alles gevaarlijk.
Gebruikersavatar
absalon
Mountainbiker
Berichten: 1845
Lid geworden op: do 24 aug 2006 17:43
Rijdt met: Granville u6-t6 ul , bianchi via nirone 7, thompson grenada, mach 5-tt
Contacteer:

Bericht door absalon »

hoh ik heb iets met personen al paar keer tegen mensen gereden ( let wel op: ik was in beide gevallen niet in fout) ze kwam ineens vanachter ne camionette :s probeer dan maar is te stoppen tege een 35 per uur en wat er nadien gebeurt is moet ik geen tekeningske bijmaken zeker #-o maja weeral op de slechte kant gevallen met andere woorden de kant van mijne derailleur en lap derailleur fermen tik gehad en men pat helemaal krom enzo en ik paar schaafwonden en een geluk dak ne helm ophad want daar zat wel een serieus gaatje in, dus kzou zeggen altijd ne helm dragen [-X .


grtzz absa
G-love
Mountainbiker
Berichten: 1166
Lid geworden op: ma 21 mar 2005 14:39

Bericht door G-love »

ik ben nu al een 4-tal jaarkes bezig met MTB'en en heb een keer een barst in mijn knieschijf opgelopen van een boom die in mijne weg stond.
Daarvoor heb ik van mijn 7 tot mijn 29 gevoetbald en daar heb ik een boek zo dik als de bijbel vol met allerhande blessures (2x gebroken neus+operatie; meniscus + operatie; kruisband knie; gewrichtsbanden enkel; spierscheuringen; pees afgescheurd+operatie....) dus uiteindelijk gestopt en volop beginnen mtb'en.

dus MTB'en een gevaarlijke sport [-X [-X [-X
Plaats reactie