Is het interessant om nu een bike te bestellen (model 2007) of is het beter te wachten tot ze enkele maanden oud zijn om die investering te doen?
Heeft er iemand ervaring met promoties ?
Kan je op fietsbeurzen noemenswaardige kortingen krijgen?
Gratz,
Björn
Prijsdaling bij uitkomen van nieuwe modellen.
Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Het probleem met dumpingprijzen voor fietsen is dat de prijzen er wel zijn maar meestal de fietsen niet meer die 'goed in de markt lagen' zeker niet in een gangbare maat.
Op een beurs zal men je normaal doorverwijzen naar een dealer en ben je afhankelijk van zijn prijszetting.
Dit jaar zijn de modellen van 2007 deels nu al op de markt omdat 2006 een zeer goed jaar was en de 2006 stocks praktisch zijn uitgeput.
Fietsen worden doorgaans niet duurder maar in verhouding steeds goedkoper i.
Waar 5 jaar geleden een Ultegra afgemonteerde race fiets nog om en nabij de 1800€ moest kosten heb je een full afgemonteerde Ultegra fiets model 2007 al onder de 1300 €. Dat kan je moeilijk duurder noemen.
Een grondstofschaarste is er al evenmin. Ja op de westerse markt gezien de boomende Aziatische markt. Maar laat nu net de afgewerkte fietsprodukten uit die regio vandaan komen.
Op een beurs zal men je normaal doorverwijzen naar een dealer en ben je afhankelijk van zijn prijszetting.
Dit jaar zijn de modellen van 2007 deels nu al op de markt omdat 2006 een zeer goed jaar was en de 2006 stocks praktisch zijn uitgeput.
Fietsen worden doorgaans niet duurder maar in verhouding steeds goedkoper i.
Waar 5 jaar geleden een Ultegra afgemonteerde race fiets nog om en nabij de 1800€ moest kosten heb je een full afgemonteerde Ultegra fiets model 2007 al onder de 1300 €. Dat kan je moeilijk duurder noemen.
Een grondstofschaarste is er al evenmin. Ja op de westerse markt gezien de boomende Aziatische markt. Maar laat nu net de afgewerkte fietsprodukten uit die regio vandaan komen.
- SusXT
- Mountainbiker
- Berichten: 5013
- Lid geworden op: di 01 feb 2005 22:23
- Rijdt met: ene met twee wielen
Maar die grondstofprijzen zijn voor iedereen even duur. Azie of europa, het maakt niet uit. Canyon is 100 euro duurder dan vorig jaar. Mss deels ook door het succes, maar aluminium is gewoon veel duurder geworden en dat moet ook worden verrekend. Ik twijfel ook of de fietsen in verhouding goedkoper zullen worden. Ik weet dat dat bij de Trek 6700 vorig jaar niet het geval was. De prijs bleeft hetzelfde, maar de afmontage verbeterde er niet op tgo 2005. Enkel de lage dollar kan nog parten spelen in de positieve zin. Ik ben dus erg benieuwd naar de prijzen.ivo schreef: Een grondstofschaarste is er al evenmin. Ja op de westerse markt gezien de boomende Aziatische markt. Maar laat nu net de afgewerkte fietsprodukten uit die regio vandaan komen.
Nu de prijzen voor de racefietsen heb ik al daarom dat ik in mijn voorbeeld daar naar verwees. Zijn gelijk (voor een betere afmontage dan vorig seizoen) dus, als ik goed kan rekenen, in verhouding goedkoper.
Een ervaren firma houdt daar immers op voorhand rekening mee en koopt zijn grondstoffen (o.a. carbonvezels) dus tijdig en in voldoende mate in.
Doet een concurrent dat niet, of is hij voor zijn eigen modellen afhankelijk van een externe producent (zoals het merendeel),... Tja niet slim gespeeld zou ik zeggen en weer een stapje voor om de concurrentie uit de markt te dringen
Over 2 weken zijn de definitieve verkoopsprijzen van de mtb bekend.
Maar veel zal het niet schelen als de inkopers nu al prijsgaranties durven geven aan de dealers.
Een ervaren firma houdt daar immers op voorhand rekening mee en koopt zijn grondstoffen (o.a. carbonvezels) dus tijdig en in voldoende mate in.
Doet een concurrent dat niet, of is hij voor zijn eigen modellen afhankelijk van een externe producent (zoals het merendeel),... Tja niet slim gespeeld zou ik zeggen en weer een stapje voor om de concurrentie uit de markt te dringen
Over 2 weken zijn de definitieve verkoopsprijzen van de mtb bekend.
Maar veel zal het niet schelen als de inkopers nu al prijsgaranties durven geven aan de dealers.