wat kost maandelijks je MTB ke......

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Gebruikersavatar
kenny
Mountainbiker
Berichten: 3460
Lid geworden op: do 26 feb 2004 23:19

Bericht door kenny »

Wat onderhoud betreft, in de 7500km die de mijne ondertussen heeft heb ik 2X de ketting vervangen(goed voor €32), 1X voorplateau (€27) en 1X olie in men naaf vervangen (€9,40)
Gebruikersavatar
beethoven
Mountainbiker
Berichten: 658
Lid geworden op: ma 06 okt 2003 18:44
Rijdt met: Specia hard-rock

Bericht door beethoven »

Inderdaad je fietsenmerk is in onderhoud best te doen Kenny, maar gezien de aankoop dan ook duurder uitkomt, kan het dan ook dat je de bluts tegen de buil slaat.
Gebruikersavatar
kenny
Mountainbiker
Berichten: 3460
Lid geworden op: do 26 feb 2004 23:19

Bericht door kenny »

beethoven schreef:Inderdaad je fietsenmerk is in onderhoud best te doen Kenny, maar gezien de aankoop dan ook duurder uitkomt, kan het dan ook dat je de bluts tegen de buil slaat.
Kweetnie ze, voor die prijs zit je ergens met een bike die afgemonteerd staat met shimano XT. Dus zo duur is die bike nu ook weer niet. Tenzij je in duitsland gaat aankopen natuurlijk (hoewel dat voor de mijne ook geld)
Gebruikersavatar
beethoven
Mountainbiker
Berichten: 658
Lid geworden op: ma 06 okt 2003 18:44
Rijdt met: Specia hard-rock

Bericht door beethoven »

t'Ja ik weet niet daar ik geen weet heb van allerlei prijzen bij aankoop.
Men beweert wel bij Endorfin dat de kostprijs voor onderhoud heel laag ligt, daardoor kunnen deze bike's best bij de concurentie opgenomen worden.
Gebruikersavatar
kenny
Mountainbiker
Berichten: 3460
Lid geworden op: do 26 feb 2004 23:19

Bericht door kenny »

Corectie, die bewering komt uit van Rohloff en wordt overgenomen door elk merk die Rohloff-specifieke bikes maakt.
Gebruikersavatar
DDM
Mountainbiker
Berichten: 183
Lid geworden op: do 22 mei 2003 12:23
Rijdt met: Mountain Cycle Zen

Bericht door DDM »

Zo ergens tussen de 80 en 100€ per maand als ik ook de afschrijvingen op 4 jaar meereken. Dan zal wel alles zowat erbij geteld zijn. Inschrijvingsgeld tochten bv.
Mijn fiets is ook vrij goed uitgerust (XTR, XT en Avid SL alsmede crossmax SL )
http://forum.mountainbike.be/viewtopic. ... highlight=
Koop wel als er promoties of soldes zijn. Iets duurder en echt ook een stuk beter. Minder snel ontregeld, meestal slijtvaster en aangenamer door minder problemen onderweg.
Ik heb Deore , LX, XT gehad en er is een verschil. Natuurlijk voldoen deze groepen ruimschoots voor 95% van ons. Maar dat verschil in kwaliteit en betrouwbaarheid (confort) bestaat echt wel. En met de leeftijd komen meestal ook wel de betere financiele middelen wat de keuze ruimer maakt.
Voor de superfun eraan doe ik alle onderhoud zelf (behalve waar duur specifiek materiaal voor nodig is)
madrista666
Mountainbiker
Berichten: 3297
Lid geworden op: wo 15 dec 2004 13:33
Rijdt met: On One 45650B, YT Tues 2.0, Liteville 301

Bericht door madrista666 »

Ik denk als je echt mtb rijd, elke periode ( ook winter en alst giet ) dat je jaarlijks zo'n 500€ zeker uit geeft hoor!!!
Gebruikersavatar
Palmo
Mountainbiker
Berichten: 168
Lid geworden op: di 11 jun 2002 02:00
Rijdt met: TREK Superfly 5 2017

Bericht door Palmo »

ik schat ook zoiets minstens 200 € à 250 € per jaar, excl de aankoopkost vd fiets.
Het voorbije jaar heeft mijne Minerva al redelijk wat gekost aan stukken zoals oa ketting, tandwielen, zadel, voorvork, achteras enz. Ik rij wel zo goed als elke week, winter en zomer, maar soms denk ik toch dat het wat teveel wordt.
Voor de serieuze dingen ga ik nog steeds naar de fietsenmaker omdat ik er zelf niet genoeg verstand van heb en dan zegt hij: ha, daar is ie weer...

Alleen... t'is zo verdomd plezant hé dat mtb'en.
Gebruikersavatar
Bmweke
Mountainbiker
Berichten: 411
Lid geworden op: vr 29 aug 2003 23:42
Rijdt met: Ghost RT Scandium, Look 486 custom

Bericht door Bmweke »

MADRISTA666 schreef:Ik denk als je echt mtb rijd, elke periode ( ook winter en alst giet ) dat je jaarlijks zo'n 500€ zeker uit geeft hoor!!!

En meer ook... :-?
Gebruikersavatar
Robin v Berkel
Mountainbiker
Berichten: 249
Lid geworden op: do 13 jan 2005 19:03
Rijdt met: S-works Epic Carbon 2006
Contacteer:

Bericht door Robin v Berkel »

dezen maand kosten het mijn 600€ totaal dezen jaar veel heel veel geld
Plaats reactie