met aanhangwagen naar Zuid-Frankrijk

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
dirksan
Mountainbiker
Berichten: 69
Lid geworden op: di 26 aug 2003 08:49
Rijdt met: Lapierre Pro Race 400 - Rider Axis

met aanhangwagen naar Zuid-Frankrijk

Bericht door dirksan »

Van plan om in juli op een aanhangwagen 4 MTB's mee te nemen naar Zuid-Frankrijk. graag jullie ervaringen met het rijden met een aanhangwagen over zulke lange afstanden + hoe je aanhangwagen veilig parkeren ter plaatse ?
Flip FSR
Mountainbiker
Berichten: 3065
Lid geworden op: di 03 feb 2004 13:42

Bericht door Flip FSR »

Wielen onderaan en dikke ketting met goed slot...
Gebruikersavatar
mo6
Mountainbiker
Berichten: 134
Lid geworden op: vr 27 jan 2006 23:19
Rijdt met: Cannondale : Prophet 1000, 29er Flash Carbon, Six

Bericht door mo6 »

Ik zou vooral zorgen dat je fietsen goed aan de aanhangwagen zijn vastgemaakt. Eventueel lange ketting om alle fietsen aan elkaar te hangen.
Ook maak ik altijd gebruik van een koppeling- of disselslot.
Hiermee kunnen ze je aanhangwagen niet van de trekhaak nemen en je kan met dit slot gewoon rijden. Handig als je onderweg stopt op een parking.
Als je je aanhangwagen alleen achterlaat zou ik hem toch ergens aan vasthangen, kan je misschien weer die lange ketting voor gebruiken.
Over de afstand zou ik me geen zorgen maken enkel rekening houden met je snelheid. Ik ken de reglementering niet juist maar ik dacht dat je in Frankrijk met een aamhangwagen een pak minder snel mag rijden dan hier in Belgie.

Goede reis. 8) 8)
Gebruikersavatar
Ziggy
Mountainbiker
Berichten: 107
Lid geworden op: vr 08 okt 2004 18:08
Rijdt met: Specialized Epic FSR Comp

Bericht door Ziggy »

In Frankrijk mag je met een aanhangwagen ook 130 rijden. Ik vraag me wel af of een aanhangwagen enkel geladen met fietsen niet gaat 'dansen' bij elke oneffenheid ... (of komt er nog bagage in ook ?).

Voor de rest bestaan er inderdaad sloten zowel voor op de trekhaak als los. Ik ga ieder jaar met een campingcar (tent in een remorque) op reis en gebruik beiden.

't Amuzement,
Ziggy.
Gebruikersavatar
looneycooney
Mountainbiker
Berichten: 1904
Lid geworden op: zo 15 jun 2003 10:01
Rijdt met: 15 december 2009 : Scott Scale 40 2009

Bericht door looneycooney »

Als je op camping zit en je hebt de fietsjes vrij dichtbij kanje ook gebruik maken van een fiets-alarm .
Is wel iets duurder , maar kameraad is het eens nuttig gebleken aan zee, toen zijn trekkingfiets bijna gepikt werd ..ketting was al los, maar ze kregen het alarm niet stil , zijn ze gevlucht allicht bij het horen van mensen die gingen zien ..
Gebruikersavatar
keybiker1
Mountainbiker
Berichten: 116
Lid geworden op: za 13 mar 2004 19:32
Rijdt met: made by Capino Wevelgem

Bericht door keybiker1 »

Ziggy schreef:In Frankrijk mag je met een aanhangwagen ook 130 rijden. Ik vraag me wel af of een aanhangwagen enkel geladen met fietsen niet gaat 'dansen' bij elke oneffenheid ... (of komt er nog bagage in ook ?).

Voor de rest bestaan er inderdaad sloten zowel voor op de trekhaak als los. Ik ga ieder jaar met een campingcar (tent in een remorque) op reis en gebruik beiden.

't Amuzement,
Ziggy.
een belangrijke opmerking.
Hou er zeker rekening mee
=D> =D>
skyrider
Mountainbiker
Berichten: 179
Lid geworden op: vr 14 jun 2002 02:00
Rijdt met: Specialized S-works mp5
Contacteer:

Bericht door skyrider »

Wij zijn met de club ook een aanwagen aan het maken. En bij de eerste testrit(wel zonder mtb's op) ging de anhangwagen al bij 70km dansen en springen op het wegdek. Maar wij gaan ook nog een afspuitinstalltie eropzetten en een waterbak en een bagage, vooral voor het gewicht.

Zodat de aanhangwagen niet gaat vliegen bij 120km per uur #-o #-o #-o
Gebruikersavatar
toon pertetotal
Mountainbiker
Berichten: 203
Lid geworden op: vr 01 okt 2004 18:34
Rijdt met: Rocky Mountain Element 970rsl,trek madone,

Bericht door toon pertetotal »

Heb zelf remork gemaakt voor 5 mtb.Je moet proberen een torsieas te vinden dat rijdt beter dan een geveerde as(springen achter de auto)
Ik heb het onderstel van een campingcar genomen en daar een constructie op gemaakt.Verleden jaar zijn we zo naar de Ventoux gereden en dat is perfect gegaan.In frankrijk mag je trouwens zo hard rijden als de toegelaten snelheid die op de weg geldt.
Kijk eens op onze site bij de foto s vindt je er een paar met de remork op. Met torsieveren ligt hij gewoon strak achter je auto.Eerst hadden we eentje met bladveren en die huppelde achterna ofwel moet je die goed zwaar laden.
www.ptc-pertetotal.be
Gebruikersavatar
kiwi_x
Mountainbiker
Berichten: 1855
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 18:13
Rijdt met: Trek 6500 1990

Bericht door kiwi_x »

keybiker1 schreef:
Ziggy schreef:In Frankrijk mag je met een aanhangwagen ook 130 rijden. Ik vraag me wel af of een aanhangwagen enkel geladen met fietsen niet gaat 'dansen' bij elke oneffenheid ... (of komt er nog bagage in ook ?).

Voor de rest bestaan er inderdaad sloten zowel voor op de trekhaak als los. Ik ga ieder jaar met een campingcar (tent in een remorque) op reis en gebruik beiden.

't Amuzement,
Ziggy.
een belangrijke opmerking.
Hou er zeker rekening mee
=D> =D>

hangt er vanaf of de aanhang wagen een enkel of dubbele as heeft en of je ze nog kan laden met extra gewicht .

ik zou de fietsen zekergoed vast maken met een ketting en een koord tussen de spaken en overal waar je tussen kan

ik maak dagelijk een 70 tal stuks aanhangwagens .
God
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: di 29 nov 2005 14:31
Rijdt met: TREK 5900 customized

aanhangwagen voor MTB's

Bericht door God »

Hello,
Wij zijn een MTB club met een 30-tal leden en hebben nu al enkel jaren een remorque voor 17 bikes. Het principe is goed maar we hebben toch enkele zaken moeten aanpassen aan het origineel, voor de MTB fietsen. Zoals dikkere gleuven voor de banden, alle vijzen wegwerken in die sleuven (anders gaan de banden erdoor stuk,...)

NU zijn we min of meer toe aan een nieuwe en ook grotere. We zoeken dus een remorque (mag een dubbel-asser zijn) voor zo'n max. 20 MTB's.

Indien iemand een goed adres kent, laat het gerust weten want veel zijn er alleszins niet te vinden.

Thanks,
Plaats reactie