MBK Super Sprint
Geplaatst: vr 06 okt 2006 16:34
Gisteren, donderdag 5/10/06, rond 10u, werd mijn MBK koersfiets
gestolen op de parking van de kringwinkel van Appels-Dendermonde.
Er was een zwaar geel spiraalslot door de wielen en de kader.
De maat is 53 cm center-center.
Hij was vroeger vooraan wit en achteraan blauw,
maar hij is volledig geverfd met gewone zwarte metaallak
(met een penseel, dus niet zo proper).
Het opschrift "SUPER SPRINT" en "Fietspaleis" kun je niet meer zien.
De kader is inexternal gelast, een speciaal procédé.
Hij is dus zonder lugs en heel proper, veel properder dan TIG-gelast.
Maar hij is een stuk zwaarder dan een normale stalen kader.
Het serienummer is 108709651.
Het stuur is SR Road Champion met zwart geverfd wit stuurlint.
De stuurpen van SR is vastgezet met een inbusvijs van 6 mm.
Het leren zadel van Arius is geverfd met zwarte acrylverf.
Er zit een gewone zwarte stalen zadelpen op.
Er zitten geen derailleurs of schakelaars op
(omdat ik dat niet nodig heb om naar de winkel te rijden
en om gewicht te sparen).
Daardoor zie je een wit en een blauw bandje.
De trapas is van FAG.
Het is er een van 34 mm zonder draad, lengte 119 mm
en vierkante uiteinden met gaten in.
Hij moet er in geperst worden.
Ik wist dat vroeger niet en toen ik hem wou vervangen
heb ik hem er uitgesmolten met een soldeerbout.
Hij is dus zeer beschadigd.
Dan zag ik mijn vergissing en heb ik hem er met de hamer ingeklopt.
Daardoor was ook het rechteruiteinde vervormd.
Ik heb de crank er opgeklopt met een rubberen hamer,
maar omdat ik op het tandwiel klopte heb ik de cranks moeten
vervangen door MTB-cranks van 42-32-22.
De draad van de borgmoeren is volledig kapot gedraaid.
De pioen is Atom 77 van 14-15-17-19-21-24.
Hij staat altijd op 42x15.
De ketting is korter gemaakt.
De pedalen zijn Atom 600 met ijzeren toe clips en riempjes.
De stofdoppen zijn van Ofmega.
Het gewone balhoofd met cup en conus
en met een achthoekige vijs van 32 mm
is ofwel te los ofwel in een vaste stand
omdat er putjes in de cups zijn.
De wielen hebben 36 spaken.
De velgen zijn van Weinmann van 15 mm.
De naven zijn van Pélissier P1001 met uitvalnaven.
Zowel vooraan als achteraan hebben ze langs elke kant
10 bolletjes van 3/8".
Het achterwiel heeft conussen van Dura Ace 1984.
De banden zijn Vittoria Rubino 25 mm.
Op de remmen staat alleen "Made in Taiwan".
De remgrepen zijn van CLB.
Het ene remblokje van de voorste rem zit ver voor het andere.
Er zitten een houder op voor een Mafac computertje
met een draad en een sensor aan de rechterkant.
Er zitten twee houders op voor Mars-27 lampen,
en een breed achterspatbord in zwarte plastiek.
Onder het zadel zit een koersbel.
Hij weegt 11 kg.
Hij zal waarschijnlijk weggesmeten worden.
Die trapas moet geperst worden,
en dat kan alleen een velomaker.
Dus als je velomaker bent
en ze brengen hem toch binnen om te repareren
kijk dan eens naar het serienummer.
gestolen op de parking van de kringwinkel van Appels-Dendermonde.
Er was een zwaar geel spiraalslot door de wielen en de kader.
De maat is 53 cm center-center.
Hij was vroeger vooraan wit en achteraan blauw,
maar hij is volledig geverfd met gewone zwarte metaallak
(met een penseel, dus niet zo proper).
Het opschrift "SUPER SPRINT" en "Fietspaleis" kun je niet meer zien.
De kader is inexternal gelast, een speciaal procédé.
Hij is dus zonder lugs en heel proper, veel properder dan TIG-gelast.
Maar hij is een stuk zwaarder dan een normale stalen kader.
Het serienummer is 108709651.
Het stuur is SR Road Champion met zwart geverfd wit stuurlint.
De stuurpen van SR is vastgezet met een inbusvijs van 6 mm.
Het leren zadel van Arius is geverfd met zwarte acrylverf.
Er zit een gewone zwarte stalen zadelpen op.
Er zitten geen derailleurs of schakelaars op
(omdat ik dat niet nodig heb om naar de winkel te rijden
en om gewicht te sparen).
Daardoor zie je een wit en een blauw bandje.
De trapas is van FAG.
Het is er een van 34 mm zonder draad, lengte 119 mm
en vierkante uiteinden met gaten in.
Hij moet er in geperst worden.
Ik wist dat vroeger niet en toen ik hem wou vervangen
heb ik hem er uitgesmolten met een soldeerbout.
Hij is dus zeer beschadigd.
Dan zag ik mijn vergissing en heb ik hem er met de hamer ingeklopt.
Daardoor was ook het rechteruiteinde vervormd.
Ik heb de crank er opgeklopt met een rubberen hamer,
maar omdat ik op het tandwiel klopte heb ik de cranks moeten
vervangen door MTB-cranks van 42-32-22.
De draad van de borgmoeren is volledig kapot gedraaid.
De pioen is Atom 77 van 14-15-17-19-21-24.
Hij staat altijd op 42x15.
De ketting is korter gemaakt.
De pedalen zijn Atom 600 met ijzeren toe clips en riempjes.
De stofdoppen zijn van Ofmega.
Het gewone balhoofd met cup en conus
en met een achthoekige vijs van 32 mm
is ofwel te los ofwel in een vaste stand
omdat er putjes in de cups zijn.
De wielen hebben 36 spaken.
De velgen zijn van Weinmann van 15 mm.
De naven zijn van Pélissier P1001 met uitvalnaven.
Zowel vooraan als achteraan hebben ze langs elke kant
10 bolletjes van 3/8".
Het achterwiel heeft conussen van Dura Ace 1984.
De banden zijn Vittoria Rubino 25 mm.
Op de remmen staat alleen "Made in Taiwan".
De remgrepen zijn van CLB.
Het ene remblokje van de voorste rem zit ver voor het andere.
Er zitten een houder op voor een Mafac computertje
met een draad en een sensor aan de rechterkant.
Er zitten twee houders op voor Mars-27 lampen,
en een breed achterspatbord in zwarte plastiek.
Onder het zadel zit een koersbel.
Hij weegt 11 kg.
Hij zal waarschijnlijk weggesmeten worden.
Die trapas moet geperst worden,
en dat kan alleen een velomaker.
Dus als je velomaker bent
en ze brengen hem toch binnen om te repareren
kijk dan eens naar het serienummer.