MTB guide 06

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Gebruikersavatar
Ben Lee
Mountainbiker
Berichten: 796
Lid geworden op: ma 06 feb 2006 20:35
Rijdt met: Cube LTD CC 2006
Contacteer:

Bericht door Ben Lee »

Cruzer schreef:Ik ben zaterdag mijn nieuwe Cube gaan halen in de winkel .... in België :P
Welcome to de club CRUZER, op den opendeurdag bij MEGA-BIKE?

Welke LTD hebt ge gekocht?

En een 22" ... amai die wil ik wel eens zien staan naast mijne 16"!!!!!

:oops: :oops: :P

Zet em maar eens in de showroom!!!!

Ben.

PS: Over Cube Duitsland heb ik ook niet veel lof, via hun website een e-mailadress gevonden, daar ondertussen 2 mailtjes naar gestuurd (ongeveer een maand geleden en in 't Engels) tot hier toe nog geen reactie ... (nochthans geen negatieve mails!)
Gebruikersavatar
Cruzer
Mountainbiker
Berichten: 201
Lid geworden op: vr 10 jun 2005 17:07
Rijdt met: TREK 6000 (22,5") CUBE LTD (22")

Bericht door Cruzer »

Tja tis gene Acid Disc geworden die ik eerst op het oog had, maar ne Cube LTD Comp. Dus die met de HS33 remmen. Enorm tevreden over het geheel. Niet de lichtste (zeker niet in 22"), maar dat komt vooral door de vork (J3) en die remmen. Metertijd investeer ik wel in een Reba Race of zo.

Zaterdag voormiddag gaan halen, direct met ne collega naar Herentals gereden en na de middag nog eens ne keer met een vriendin en hare vriend.

Over de Cube site gesproken, ik heb ook nog geen technische info gevonden, dat vind ik wel een minpuntje.
Gebruikersavatar
Ben Lee
Mountainbiker
Berichten: 796
Lid geworden op: ma 06 feb 2006 20:35
Rijdt met: Cube LTD CC 2006
Contacteer:

Bericht door Ben Lee »

Cruzer schreef:Tja tis gene Acid Disc geworden die ik eerst op het oog had, maar ne Cube LTD Comp. Dus die met de HS33 remmen. Enorm tevreden over het geheel. Niet de lichtste (zeker niet in 22"), maar dat komt vooral door de vork (J3) en die remmen. Metertijd investeer ik wel in een Reba Race of zo.

Zaterdag voormiddag gaan halen, direct met ne collega naar Herentals gereden en na de middag nog eens ne keer met een vriendin en hare vriend.

Over de Cube site gesproken, ik heb ook nog geen technische info gevonden, dat vind ik wel een minpuntje.
Asjeblief ... :wink: :wink:

Cube LTD COMP model 2006
Topkwaliteit in deze prijsklasse

SPECIFICATIES:
FRAME ALU 7005 Evolution double butted
VORK-Rock Shox J3 PopLoc
BALHOOFDSTEL-Ritchey Logic Geintegreerd 1 1/8“
STUUR/STUURPEN-FSA XC-280 / FSA OS-170 Æ 31.8
HANDVATTEN-Profile
ZADELPEN-FSA SL-280 Æ 31.6
ZADEL-Scape Active 3
CRANKSTEL-shimano FC-M440
BOTTOM-BRACKET-Shimano Cartridge TS-30
DERAILLEUR-ACHTER-Shimano XT
DERAILLEUR-VOOR-Shimano LX
REMMEN-Magura HS 33
REMHENDELS-Magura HS 33
SHIFTERS-Shimano Deore
CASSETTE/KETTING-Shimano Deore HG50 / Shimano HG 53
VELGEN/SPAKEN-Rigida ZAC 19 / DT Swiss
NAVEN-Shimano LX
BANDEN-Schwalbe Racing Ralph
PEDALEN-Fasten Alu
FRAMEKLEUR-Poedercoated Pearl Grey / Aluminium brushed
FRAMEMATEN-16“/18“/20“/22“
GEWICHT-12,4 kg
EXTRA’S-Vork met PopLoc-Remote lockout

De LTD Comp is de vervanger van de 2005 LTD 1, de afmontage is ongewijzigd maar wel voorzien van een aantal extra’s. De Judy J3 vork is voorzien van een poplock met blokkering op het stuur. De LTD Comp tot en met de LTD SL zijn dit jaar voorzien van een double butted frame. De Racing Ralph banden zijn perfecte banden voor allround gebruik.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Cruzer
Mountainbiker
Berichten: 201
Lid geworden op: vr 10 jun 2005 17:07
Rijdt met: TREK 6000 (22,5") CUBE LTD (22")

Bericht door Cruzer »

Bedankt Ben, maar die informatie had ik ook gevonden, maar ik wil eigenlijk ook weten welke maat bvb de bottom bracket heeft (68/73-107/110/...)

In de grootste maat weegt het beestje wel 13,5kg. (op 100gr nauwkeurig dus tussen 13,451kg en 13,550kg). Maar ja, de berijder is zelf een mager beestje, dus dat compenseert. :wink:

En om even on-topic te blijven. Ik heb in de MTB Guide 06 al enkele leuke onderdelen zien staan die wel op de Cube zouden passen.


Bram
Gebruikersavatar
Hubertje
Mountainbiker
Berichten: 10986
Lid geworden op: di 22 mar 2005 14:06
Rijdt met: in de maak..
Contacteer:

Bericht door Hubertje »

normaal is de BB 68 denkek, de lengte dervan hangt van de crankset af (73 komt ni zo veel voor)
Gebruikersavatar
Dzjowie
Mountainbiker
Berichten: 1002
Lid geworden op: vr 27 dec 2002 15:28
Rijdt met: Specialized - Radon

Bericht door Dzjowie »

Hubertje schreef:normaal is de BB 68 denkek, de lengte dervan hangt van de crankset af (73 komt ni zo veel voor)
Klopt niet helemaal. De 68 of 73 hangt af van de breedte van je brackethuis (je frame dus). Da's eenvoudig te meten langs onder aan je frame en het staat ook op je BB als je die vervangt :-D De andere maat (108-110-etc) varieert in functie van je crankstel.

Edit: gevonden: 110 of 113
Gebruikersavatar
Hubertje
Mountainbiker
Berichten: 10986
Lid geworden op: di 22 mar 2005 14:06
Rijdt met: in de maak..
Contacteer:

Bericht door Hubertje »

tuurlijk hangt dat af van de breedte van je brackethuis.. Dat is net de clue van die maat. ik weet dat ook 73 voorkomt maar ik zou niet direct een fiets met 73 kunnen opnoemen.. En het tweede klopt ook want bv bij octalink is dat 113 voor de deore en 118 voor de lx en xt
Gebruikersavatar
Dzjowie
Mountainbiker
Berichten: 1002
Lid geworden op: vr 27 dec 2002 15:28
Rijdt met: Specialized - Radon

Bericht door Dzjowie »

Aha, nu snap ik hoe ik uw bericht moest lezen :lol:. Zo dus:
Hubertje schreef:normaal is de BB 68 denkek (73 komt ni zo veel voor), de lengte dervan hangt van de crankset af
d-man
Mountainbiker
Berichten: 82
Lid geworden op: ma 29 jan 2007 01:31
Rijdt met: nog geen

Re: MTB guide 06

Bericht door d-man »

Lincky schreef:Weet er iemand onder jullie wanneer de MTB guide 2006 uitkomt?
Dit is DE belgische mtb gids.
Met alle mtb's en accessoires.
Komt er zo een 2007 versie ook, of is die reeds op de markt? En waar is die te vinden :roll: ?
Thierry
Mountainbiker
Berichten: 1028
Lid geworden op: ma 09 dec 2002 23:28
Rijdt met: veel te veel ...

Re: MTB guide 06

Bericht door Thierry »

d-man schreef:
Lincky schreef:Weet er iemand onder jullie wanneer de MTB guide 2006 uitkomt?
Dit is DE belgische mtb gids.
Met alle mtb's en accessoires.
Komt er zo een 2007 versie ook, of is die reeds op de markt? En waar is die te vinden :roll: ?
De 2007-versie zou in de tweede helft van de maand maart moeten verschijnen ...
Plaats reactie