Fijn stof

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Gebruikersavatar
looneycooney
Mountainbiker
Berichten: 1904
Lid geworden op: zo 15 jun 2003 10:01
Rijdt met: 15 december 2009 : Scott Scale 40 2009

Bericht door looneycooney »

ach ja onze generaties hebben de tjernobyl-ramp meegemaakt...niet om te zeggen dat dat gezond was ..tegenwoordig moet je idd alles met een korrel zout nemen
pepper
Mountainbiker
Berichten: 146
Lid geworden op: zo 30 jan 2005 14:48
Rijdt met: orbea

Bericht door pepper »

Looneycooney schreef:
Ikzelf vond tjans dat ik ook nie op mijn toppunt presteerde, omsommige stukken had ik teveel moeite naar eigen goesting, vermoede toen toch dat het fijne stof voor iets tss zat ....
'tzelfde meegemaakt deze week , wou nochtans 4x gaan fietsen.
maandag : 81 km met de bike gecombineerd weg en offroad ging nog redelijk goed.
dinsdag : 43 km offroad: strak tempo doch vond dat het veel moeizamer ging.
Na de alarmerende berichten dan maar besloten om de rest van de week niet te trainen.
Morgen ben ik toch weer present in Balen zij het op matig tempo. :wink:
Gebruikersavatar
cyclon
Mountainbiker
Berichten: 1493
Lid geworden op: do 09 dec 2004 17:52

Bericht door cyclon »

ik doe geen stap teveel met dat weer, laat staan dat ik met de fiets zou rijden

zeker, het is relatief, mss zelfde effect als een pakje sigaretten roken, maar da's voldoende voor mij om er rekening mee te houden, want als je alle gevaren zo relativeert...

het is trouwens ook een van de zovele tekenen aan de wand (wist je dat er recentelijk boven Europa ook een probleem was met de hogere ozon die beschermt tegen UV, zou tijdelijk zijn)

het ecosysteem kraakt en piept aan alle kanten maar er verandert niks wezenlijks, dat er maar eens zo'n groenlandse gletsjer van een paar tientallen kubieke kilometers plots de zee in glijdt (de snelheid van de snelst glijdende is verdrievoudigd, als ik me goed herinner, op korte tijd), denk dat we dan wel zullen wakker schieten :drunk:
stresskip
Mountainbiker
Berichten: 373
Lid geworden op: do 04 nov 2004 00:06
Rijdt met: naamloos knalgeel met xt zonder vering dus keihard

Bericht door stresskip »

ik rij alle weekdagen ongeveer 30 km. woon-werk en de laatste week ondervind ik toch dat ik dieper moet ademhalen om de nodige zuurstof te krijgen .
Bengo
Mountainbiker
Berichten: 249
Lid geworden op: wo 09 mar 2005 00:01
Rijdt met: Niner Air - Corratec

Bericht door Bengo »

ik doe geen stap teveel met dat weer, laat staan dat ik met de fiets zou rijden
En dat komt dan uitgerekend van Cyclon, die ik hier op dit forum als een echt trainingsbeest heb leren kennen. Nu heb je dus al heel de week niet kunnen fietsen! En volgens je eigen theorieën heb je dan ongeveer 4 weken nodig om de schade in te halen!
Gebruikersavatar
cyclon
Mountainbiker
Berichten: 1493
Lid geworden op: do 09 dec 2004 17:52

Bericht door cyclon »

Bengo schreef:
ik doe geen stap teveel met dat weer, laat staan dat ik met de fiets zou rijden
En dat komt dan uitgerekend van Cyclon, die ik hier op dit forum als een echt trainingsbeest heb leren kennen. Nu heb je dus al heel de week niet kunnen fietsen! En volgens je eigen theorieën heb je dan ongeveer 4 weken nodig om de schade in te halen!
vorige week heb ik een beetje het trainingsbeest uitgehangen, met als gevolg dat ik zondag voelde dat ik serieus vermoeid was en mss op weg naar overtraind, dat fijn stof komt me dus eigenlijk goed uit :P
Gebruikersavatar
cyclon
Mountainbiker
Berichten: 1493
Lid geworden op: do 09 dec 2004 17:52

Bericht door cyclon »

dat ziet er al beter uit, grappig te zien dat Limburg het zwaarst vervuild blijft, las in de krant dat limburgers beweerden dat hun lucht niet of weinig vervuild was wegens weinig industrie, helaas, de 'globalisering' heeft op ecologisch gebied soms rare gevolgen (sommige zware vormen van vervuiling hopen zich bvb. op de noordpool op, het is ook daar dat de aarde het snelst opwarmt)

Afbeelding
Gebruikersavatar
Nicoow201
Mountainbiker
Berichten: 533
Lid geworden op: do 12 jan 2006 21:52
Rijdt met: Kenosha Calgary / SRAM x.9 / Suntour XCP L-O
Contacteer:

Bericht door Nicoow201 »

Tege morgen is alles weer in orde, de TT's zulle hier weinig van ondervinden denk ik. :bounce:
Gebruikersavatar
Nico
Mountainbiker
Berichten: 61
Lid geworden op: ma 20 okt 2003 12:44

Bericht door Nico »

Ik heb gewoon mijn rustdagen verlegd.
Ik heb 3 dagen niet getraind en me vandaag maar kalm tegen hartslag 110
op de weg gereden met de club. In de plaats maar gaan fitnessen en met gewichten spelen. Rust is soms ook goed.
gt10
Mountainbiker
Berichten: 29
Lid geworden op: do 19 jun 2003 14:36

Bericht door gt10 »

Voor zij die willen weten welk een impact dergelijk rommel in de lucht kan hebben kan ik effe proberen het in fietstaal uit te drukken aangezien ik net een langere periode aan het trainen was in existensieve zone.

Plotseling een verschil van 20 hartslagen bij krek dezelfde inspanning (op Tacx, zelfde fiets, zelfde bandenspanning, zelfde ...)
Bij ongeveer gelijke weersomstandigheden op hetzelfde parcours (van en naar het werk) een verschil van 4 a 5 km per uur om dezelfde lage HS te bereiken. Bij vb. brugranden en andere "lastige" stukjes, een veel hogere HS om hierover te geraken.
Gewoon de trap nemen in huis resulteert in een HS alsof je juist een Benji sprong hebt gedaan. Alles voelt gewoon veel zwaarder aan.
's Morgens ben je helemaal niet uitgeslapen.
Continu een soort verbrand gevoel in de neus en aan m'n tong en zeer veel groene slijmen om nog maar te zwijgen van de rochelende hoest die hard weg heeft van chronische bronchitis.
Ik ben bijgevolg continu moe en recupereer vrijwel niets.

Dit wil niet zeggen dat het voor iedereen zo is, ik heb ook elk seizoen zeer veel last van pollen en denk dat ik gerust een soort "probleemgeval" ben. Voor zij die weinig of niets ervaren, prijs jullie gelukkig en ik hoop van harte dat je er nooit last van zal ondervinden. Want middelen om in de zomer fatsoenlijk te kunnen slapen staan steevast op de dopinglijst en bij gebruik daarvan kan je rekenen op de nodige "begrip" van collega fietsers die zelfs nog een sigaretje kunnen opsteken na een rit.

Voor zij die me kennen en vrezen om een Hagelands tochtje mee te ondernemen, alvast 1 tip: kijk eerst naar het weerbericht en je hoeft niets te vrezen ;-)
Plaats reactie