Fijn stof

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Gast

Bericht door Gast »

En verder woont hij in een strooien hut met ene grote ronde ketel in het midden. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Zijn echte naam is kunta kinte en was ook te zien bij stanley's route. :lol: :lol: :lol:

Nee farmer, bij u blijft de reuk van koeiemest hangen. :P en vaan uw 4x4 aso machien natuurlijk :wink:
Gebruikersavatar
Barbeque
Kerstman
Berichten: 957
Lid geworden op: za 16 okt 2004 18:45
Rijdt met: Fully Epic M4, Hope onderdelen, Sram x0.. Garmin Forerunner 910XT and edge 705
Contacteer:

Bericht door Barbeque »

Hey,

zijn we niet een beetje aan het overdrijven nu ????

Kom zeg, wat moeten arbeiders dan zeggen die iedere dag werken langs autostrades of andere ???

Moet ik m'n lijstje verder aanvullen ??

En is dit dan gezond ??
Airco, alle soorten chemische zuren, grote industrie, het dagelijks verkeer, roken,...

Deze middag voor het eerst terug eens gaan lopen en wat zag ik..
Club Brugge was daar aan het lopen, een Brugse marathon loper... Mijn hartslag was hetzelfde en tijd als anders.... Ik zie dit op m'n werk in het labo, de controles worden beter en beter. Dus vroeger (tot een jaar of drie terug waarschijnlijk) hadden we dit ook maar toen, neeeee niks te vermelden.

In elk geval, ik heb vandaag niks ondervonden tijdens het werken buiten en sporten. Ik heb een idee, ik ga beginnen rondlopen als Michael Jackson......
farmer/cowboy
Mountainbiker
Berichten: 989
Lid geworden op: vr 14 nov 2003 14:13
Rijdt met: gaat sneller bergaf dan bergop...

Bericht door farmer/cowboy »

maurice schreef:Nee farmer, bij u blijft de reuk van koeiemest hangen. :P en vaan uw 4x4 aso machien natuurlijk :wink:
Zaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaalig :wink:
Gebruikersavatar
looneycooney
Mountainbiker
Berichten: 1904
Lid geworden op: zo 15 jun 2003 10:01
Rijdt met: 15 december 2009 : Scott Scale 40 2009

Bericht door looneycooney »

awel heh jullie zeggen nu wel van ik voel dat niet heh , maar afgelopen TT in kiewiet had ik 2 beginners mee en moet zeggen die gasten hadden het ferm moeilijk om zuurstof te vinden , zijn 3x moeten inhouden omdat ze buiten adem waren .
Het zijn dan wel beginners maar normaal zit hun conditie ferm op peil , beide doen capoeira , wat een zeer zware sport is ...
Ikzelf vond tjans dat ik ook nie op mijn toppunt presteerde, omsommige stukken had ik teveel moeite naar eigen goesting, vermoede toen toch dat het fijne stof voor iets tss zat .... :roll:
Kmoet er wel bijzeggen dat ik later vertrokken ben , misschien als je vroeger gaat dat het minder is?!
ps: bedoel dan ook dat ook ik vrij snel op me adem zat eigenlijk :s iets waar ik normaal nooit last van heb .
Gebruikersavatar
cyclon
Mountainbiker
Berichten: 1493
Lid geworden op: do 09 dec 2004 17:52

Bericht door cyclon »

Barbeque schreef:Ik heb een idee, ik ga beginnen rondlopen als Michael Jackson......
het probleem met deze vervuiling is dat het om zo'n fijn stof gaat, maskers helpen niet

helpt trouwens wel tegen het broeikaseffect, die vervuiling:) maar nu de atlantische conveyer belt aan het vertragen is (momenteel - 30%), hebben we dat broeikaseffect eigenlijk nodig, anders wordt het hier binnen x aantal decennia zo koud als in Edmonton, Canada (-25°)

mijn ogen zijn trouwens ook al een paar dagen geïrriteerd, in het bijzonder zaterdag, na een rit van 5.30 uur
Gebruikersavatar
van_hoof
Mountainbiker
Berichten: 1133
Lid geworden op: zo 25 sep 2005 18:33
Rijdt met: Specialized Epic, Trek 8500
Contacteer:

Bericht door van_hoof »

als is lijk de dioxine crisis van enkele jaren geleden zijn weer een olifant van een mug aan het maken, een met dioxine besmette kip bevatte eveneveel vuilen bucht als 1 sigaretje, maarja op kippen kunnen ze zoveel tax nie heffen zekers :roll:
Gebruikersavatar
crazy ivan
Mountainbiker
Berichten: 276
Lid geworden op: za 12 jun 2004 16:55

Bericht door crazy ivan »

van_hoof schreef:als is lijk de dioxine crisis van enkele jaren geleden zijn weer een olifant van een mug aan het maken, een met dioxine besmette kip bevatte eveneveel vuilen bucht als 1 sigaretje, maarja op kippen kunnen ze zoveel tax nie heffen zekers :roll:
Ge zou er van schrikken hoeveel tax ze heffen op een kip,maar voor de rest heb je meer dan gelijk,vandaag in de krant gelezen dat het 50 jaar geleden 6 maal erger was dan nu,dus in de goeie oude tijd,was het toch niet zo goed(gezond) #-o
Gebruikersavatar
azer
Mountainbiker
Berichten: 45
Lid geworden op: ma 14 jun 2004 21:51
Rijdt met: Tribal FBM 8 "Race"
Contacteer:

Bericht door azer »

vandaag ook een tochtje gedaan van een 40km, klein stof of niet
khad toch meer last van de kou(-4°c) dan van het klein stof #-o
Musti
Mountainbiker
Berichten: 98
Lid geworden op: do 23 jan 2003 16:49

Bericht door Musti »

hier in gent centrum was het gisteren echt niet te doen, mist en je ruikte, smaakte en voelde het fijn stof echt. Moest een spurtje naar het station zetten en heb daarna half uur zitten 'piepen' en hoesten. Heb dan ook maar de loopplannen voor vanavond opgeborgen en hoop dat het tegen zondag beter is dat ik dan wel kan gaan biken.
Heb vorig jaar stevig verbouwd en daarbij ook dagen in het stof gestaan, maar dit is toch iets anders, je voelt het echt in je lijf (en dat had ik tijdens de verbouwingen echt niet). Gezond is dit alleszins niet [-X
Gebruikersavatar
Max Power
Mountainbiker
Berichten: 799
Lid geworden op: ma 19 dec 2005 00:36
Rijdt met: Orbea Compas /Schwinn Mesa Aluminum

Bericht door Max Power »

Voor al wie denkt dat t geen kwaad kan: ga eens een uurtje lopen en kijk eens wat voor slijm je ophoest. YUCH!!! nee dank je ik wacht wel tot t opklaart en wegwaait
Plaats reactie