Blote benen

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Strompower
Mountainbiker
Berichten: 9
Lid geworden op: za 01 okt 2005 11:44
Rijdt met: AE

Blote benen

Bericht door Strompower »

Ik stel nu al verschillende keren vast dat er MTBers met korte koersbroek rijden (dus met blote benen) als het koud is/vriest. Ook gisteren zaterdag heb ik er een paar zien rijden... Ik vraag mij af wat hier het nut van is? Wat wil men bewijzen? :-k
Gebruikersavatar
cloclo
Mountainbiker
Berichten: 136
Lid geworden op: ma 30 mei 2005 14:43
Rijdt met: Thompson sub-09 slx disc

Bericht door cloclo »

Dat vraag ik mij ook af.Ik begin in hun plaats te beven van de kouw als ik zulke gasten zie in dit weer.Da moeten vree beren zijn! :wink:
Ikzelf smeer mijn benen in met hot-gel in dit weer,en dan mijn lange winterbroek erover.Bennekik nu ne kouwelijken,of zijn ze zulder ijsberen???
Gebruikersavatar
zaskar72
Mountainbiker
Berichten: 2224
Lid geworden op: vr 07 mei 2004 05:08

Bericht door zaskar72 »

Gouden regel is bij minder dan 15°C geen blote benen.!!
De spieren koelen sneller af dan dat ze warm worden...
Niet goed dus!!!
Gebruikersavatar
Kinnie
Mountainbiker
Berichten: 1053
Lid geworden op: di 08 nov 2005 21:26
Rijdt met: Trek Procaliber

Bericht door Kinnie »

Tot voor kort reed ik ook nog in blote armen en benen. Ik ben ene die vlug "koud" heeft. Maar tijdens het fietsen is het omgekeerd. Na een km of 3 krijg ik veel te warm. Zelfs nu voel ik me opgehangen en versmacht met een lange truitje aan.
Vorig week nog gaan fietsen en had ik gewoon een tshirtje en een thermovest aan, terwijl andere die meewaren een thermisch ondergoed aanhadden, truitje korte mouwen, eentje met lange mouwen en nog een thermische vest...

Sommige vinden mij dan geen normale, terwijl ik niet snap hoe het komt dat zij zoveel kleren aan kunnen houden?!

na het fietsen doe ik wel treug genoeg kleren aan, kwestie van dan geen koud te krijgen ofzo.
Gebruikersavatar
bieste
Mountainbiker
Berichten: 613
Lid geworden op: za 07 dec 2002 10:56
Rijdt met: BULLS Coperhead 3 27.5"

Bericht door bieste »

Ik reed tot voor 3 weken ook altijd met korte broek. Nu ben ik overgeschakeld op lange. Ik smeer m'n benen wel altijd in.
Waar ik gisteren vooral last van had, dat dat ijswater gewoon in de lange broek blijft hangen en zodanig veel kou afgeeft dat ge ook koude spieren krijgt. Met korte broek loopt dat ijswater gewoon je benen naar beneden, als ge goed ingesmeerd zijt tenminste, en hebt ge daar minder last van denk ik.
Gebruikersavatar
MaC'Red
Mountainbiker
Berichten: 4483
Lid geworden op: do 14 mar 2002 02:00
Rijdt met: Scott Spark RC team
Contacteer:

Bericht door MaC'Red »

ik heb een gewoon onderhemdje aan en dan een trui met lange mouw en een thermo vest en heb gene kou zenne dan, tov van vroeger had ik wat te veel aan, eigenlijk kan ik heel goed tegen de koude daar ik in een diepvries heb gewerkt een lange tijd ( - 30° ) enkel mijn handen die verkleumen weer sneller dan dan mijn voeten.

Gizmo 8)
Gebruikersavatar
Schijfrem
Mountainbiker
Berichten: 2677
Lid geworden op: zo 30 mei 2004 21:23
Rijdt met: Moots 29" / Lynskey M290 29" / OnOne Gravel

Bericht door Schijfrem »

Als je aan sport doet moet je u kleden naargelang de omstandigheden.
Ik kom ook soms sporters tegen zoals joggers, fietsers die bij vriesweer met een korte broek aan het sporten zijn.
Hun benen dan rood-paars aangelopen van de kou, allée zeg dat KAN toch NIET gezond zijn ??? #-o.
Dat je bij het begin van een inpanning begint te zweten als een gek hangt af van persoon tot persoon maar dan nog is een goede bescherming van bepaalde ledematen van groot belang. Tegenwoordig is er hoogtechnologische en betaalbare kledij genoeg te verkrijgen die een zekere vorm van bescherming biedt zoder dat men zich te pletter zweet of andersom nog koud blijft hebben tijdens een inspanning.
Dus bij vriesweer nog rondrijden in een korte broek .... nee ! [-X
Gebruikersavatar
i-Mac
Kerstman
Berichten: 1336
Lid geworden op: za 01 mei 2004 12:37

Bericht door i-Mac »

Het lichaam kan best wat verdragen hoor. Als ik na een hele warme sauna, een ijskoude douche neemt, "schrikt" mijn lichaam ook.
skyrider
Mountainbiker
Berichten: 179
Lid geworden op: vr 14 jun 2002 02:00
Rijdt met: Specialized S-works mp5
Contacteer:

Bericht door skyrider »

ik reed vroeger ook altijd in korte broek. Gewoon benen insmeren met vaseline. Dit zorgt voor een vetlaagje over je benen en na 1 km fietsen heb je warm benen. Je moet daarom mensen die rijden met korte broek niet voor gek verklaren. Ik rij ook liever met korte broek dan lange broek. Dat is toch vo iedereen anders rij nu met knielappen maar na 10 km begint mij dat te warm te worden. Met alles logisch gevolg te warm benen en direkte verzuring tot gevolg.
Ik ga dus terug overschakelen op vaseline.
Alleen als het echt vriest dan oe ik ook wel een lang broek aan.
luke
Mountainbiker
Berichten: 156
Lid geworden op: di 20 jul 2004 12:33
Rijdt met: Specialized Stumpjumper FSR

Bericht door luke »

Heb gelezen dat rijden met korte broek onder de 15 graden zeer slecht is voor de spieren en gewrichten van de knie.
Daarom dat er kniebroeken bestaan zeker :drunk:
Plaats reactie