Blote benen

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Gebruikersavatar
Schijfrem
Mountainbiker
Berichten: 2677
Lid geworden op: zo 30 mei 2004 21:23
Rijdt met: Moots 29" / Lynskey M290 29" / OnOne Gravel

Bericht door Schijfrem »

Al die balsems, tijgerolie, reflexsprays en wat nog allemaal ... dat kan toch niet goed zijn volgens mij [-X .
Deze zalfkes geven enkel een vals gevoel warmte omdat ze ook dat ook alleen maar doen: de benen oppervlakkig opwarmen terwijl de dieper gelegen spieren en pezen niet correct worden opgewarmd.
Heeft er iemand hier al eens een mening gevraagd van een sportarts ??
Gebruikersavatar
FCB is the best
Mountainbiker
Berichten: 57
Lid geworden op: ma 29 dec 2003 17:24
Rijdt met: Massi Z-8

Bericht door FCB is the best »

Mijn sportarts zegt zelf dat ik zulke producten moet gebruiken.
Vroeger gebruikte ik dat alleen maar om wedstrijden te rijden, maar nu ook op trainingen omdat ik een eindje gesukkeld heb met een pees in men kuit. En dan heeft sportarts gezegd, ge moet dat veel meer gebruiken.
Gebruikersavatar
MTBker Goby
Mountainbiker
Berichten: 267
Lid geworden op: di 23 aug 2005 12:45
Rijdt met: Thompson Pro TEAM: XT,Ritchey WCS, XTR V-brakes,MAVIC X221
Contacteer:

Bericht door MTBker Goby »

hey beste mtbkers :wink:


Ik vind dat niemand zich moet aantrekke wat een ander doet als nu de eene zonder lang broek wil fietsen moet hij weten als hij zich daar beter mee voelt... Je moet zelf maar een beetje uitzoeken wat het beste is en waar je je het beste mee voelt en dat is voor iedereen anders de eene heeft sneller warm aan zijn benen als de andere de eene zweet meer als de andere en ga zo maar voort ge moet gewoon zelf eens uitzoeken wat het beste is voor je eigen... Dat is zo wat mijn mening hierover

beste wensen aan iedereen voor het nieuwe jaar eh :-D


grtzzz



goby
Gebruikersavatar
bieste
Mountainbiker
Berichten: 613
Lid geworden op: za 07 dec 2002 10:56
Rijdt met: BULLS Coperhead 3 27.5"

Bericht door bieste »

Kijk hier maar eens naar Kevin Pauwels. Gisteren in Hofstade, op dat moment was het +2° en hij reed in korte broek en korte mouwen.
Wat dan met de lopers in de cross. De vrouwen dragen soms een broekje niet groter dan een string en een mini-topje.
Gebruikersavatar
forza_inja
Mountainbiker
Berichten: 762
Lid geworden op: ma 19 dec 2005 21:12
Rijdt met: niner / niner / planet X

Bericht door forza_inja »

bieste schreef:Kijk hier maar eens naar Kevin Pauwels. Gisteren in Hofstade, op dat moment was het +2° en hij reed in korte broek en korte mouwen.
Wat dan met de lopers in de cross. De vrouwen dragen soms een broekje niet groter dan een string en een mini-topje.
Zo zouden de vrouwelijke mtb'sters er ook mogen bijrijden
Gast

Bericht door Gast »

Maarja Kevin Pauwels zat in volle wedstrijd dat is heel wat anders dan een gewone toertocht dat vlamt een vol uur aan een hartslag boven de 185 dat is niet te vergelijken met een toertocht en je mag er zeker van zijn dat zij wel weten wat een goede verwarmende olie is.
Je kan cyclocrossen niet vergelijken met een toertocht. Wedstrijd is toch helemaal anders dan een toertocht
Gebruikersavatar
A d r i
Mountainbiker
Berichten: 3125
Lid geworden op: di 09 apr 2002 02:00
Rijdt met: titanium x 6 , carbon x 1
Contacteer:

Bericht door A d r i »

Daar ben ik helemaal mee eens.
Daarnet een eindje op de weg gaan fietsen, en ik denk niet dat er nu nog met blote benen zullen rondrijden.
Het was slechts -3 maar met de windchill faktor mag je daar gerust -15 tot -20 van maken.
Ik had een Assos Roubaix aan met daarover nog een lange broek zonder zeem.
Waterdichte kousen met een windstopper erover, een dikke muts en wollen handschoenen met daarover overhandschoenen.
Na 1 uur fietsen kreeg ik last van koude tenen. De rest was OK.
Simp
Mountainbiker
Berichten: 674
Lid geworden op: ma 01 aug 2005 18:31
Rijdt met: Dean Colonel / Stumpjumper beach

Bericht door Simp »

Als het nat weer is ziet ge mij toch niet buiten met een lange broek, als die nat is kunt ge maar beter weer omkeren en een goed warm bad gaan pakken, want dat is 10x erger dan gewoon blote benen. Dat water geleidt dan nog eens extra de warmte van uw bloed en voordat ge het weet hebt ge geen benen meer.
Gebruikersavatar
Barbeque
Kerstman
Berichten: 957
Lid geworden op: za 16 okt 2004 18:45
Rijdt met: Fully Epic M4, Hope onderdelen, Sram x0.. Garmin Forerunner 910XT and edge 705
Contacteer:

Bericht door Barbeque »

Hey Bikers...

boven de 15 graden een korte broek.

Van 0 tot 15 m'n 3/4 broek.

Onder de 0° lange broek. Moet wel toegeven dat ik nog altijd zelfs deze week met m'n 3/4 broek ga rijden. Als ik eens koud zou krijgen dan zijn het m'n vingers of een deel van m'n bovenlichaam Voor mij is het belangrijk dat m'n knieën warm hebben in de winter. Heb dus momenteel geen last van de koude aan m'n benen. Wat de reden is waarom ik nu kies voor m'n
3/4 broek weet ik niet, maar denk dat het gewoon aan de kwaliteit zal liggen. M'n lange broeken zijn er van mtb.be en m'n 3/4 van Gore. Ik voel me gewoon beter in die 3/4 broeken van gore. Ben aan het sparen voor een lange broek van Assos, kan het dan eens testen....
Gebruikersavatar
A d r i
Mountainbiker
Berichten: 3125
Lid geworden op: di 09 apr 2002 02:00
Rijdt met: titanium x 6 , carbon x 1
Contacteer:

Bericht door A d r i »

ge zult u nog beter voelen in een lange broek van Assos, dat zeem alleen al..
en de Roubaix is iets dikker aan de knieen en is zo gemaakt dat de naden niet storen. Kost wel een pakske euro's.
Wat nu ook altijd handig is , is een brilleke om uw ogen tegen de kou te beschermen !
Plaats reactie