Overaanbod?

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!

Minder TT's in één regio ? Of samenwerken ?

Ja
3
5%
Nee
26
43%
Samenwerken
27
44%
Geen mening
5
8%
 
Totaal aantal stemmen: 61

Gebruikersavatar
Thys
Mountainbiker
Berichten: 614
Lid geworden op: do 15 jan 2004 22:28
Rijdt met: Radon ZR EVO 01

Bericht door Thys »

Bwa voor mij moeten ze zeker niet gaan samenwerken hoor.

Als ze nu gewoon eens zouden spreiden da zo al goed zijn.
Is denk ik overal een beetje hetzelfde soms keuze te over... daarna geen of heel sobere in een straal van 50k.
Gebruikersavatar
i-Mac
Kerstman
Berichten: 1336
Lid geworden op: za 01 mei 2004 12:37

Bericht door i-Mac »

picolo schreef:3?? neen 4
29/10 Torhout
30/10 Aartrijke
5/11 Aartrijke
5/11 Bekegem
en dit alles in een straal van 10km En dan maar beweren dat je altijd iets nieuws zal krijgen #-o #-o
11/11 Varsenare
12/11 St-Andries Brugge

Dus 2 TT's vlak naast elkaar op 2 dagen tijd. Onvermijdelijk rijd men over dezelfde wegeltjes. Als het dus volgende week eens goed regent, belooft dat wat voor de TT op 12/11 !!!
Gebruikersavatar
picolo
Mountainbiker
Berichten: 172
Lid geworden op: di 28 dec 2004 12:20
Rijdt met: ridley scorpion 2006

Bericht door picolo »

Kijk de eerste reactie komen reeds op de forums van aartrijke en WEINIG volk.. Hoe zou da nu komen #-o #-o
Gebruikersavatar
...Jokke
Mountainbiker
Berichten: 366
Lid geworden op: do 21 okt 2004 23:56
Rijdt met: Ti Joven

Bericht door ...Jokke »

Voor mij is samenwerken niet echt nodig. Ik rij vooral in Limburg en Vlaams brabant.
Ik vind de kalenders best wel in orde.
Moest er toch tochten zijn die elkaar op vlak van terrein mekaar te snel opvolgen, rij ik ofwel naar ardennen ofwel een eigen tocht.
Maar zoals ik lees, zijn er in andere provincies wel tochten die mekaar wekelijks opvolgen.
Oplossing kan idd samenwerken zijn; maar krijg die mensen eens rond de tafel. Ze willen allemaal op de kalender; liefst in de winter want dan ze het meeste volk want dit brengt het meeste geld in de kas.
Ik betwijfel of ze hierin willen delen.

Ander oplossing is verhuizen :-D ; Vlaams brabant =D> of limburg :bounce: =D> =D> =D>
flip
Mountainbiker
Berichten: 352
Lid geworden op: wo 13 mar 2002 02:00
Rijdt met: Orbea OIZ M10TR 2019

Bericht door flip »

Biker Jokke schreef:Ander oplossing is verhuizen :-D ; Vlaams brabant =D> of limburg :bounce: =D> =D> =D>
Of Ardennen??? :lol:
Gebruikersavatar
nebraz
Mountainbiker
Berichten: 1797
Lid geworden op: wo 01 jun 2005 01:13
Rijdt met: Cannondale Rush Carbon Si 2
Contacteer:

Bericht door nebraz »

mijn opinie:

Samenwerken brengt ook problemen met zich mee.

In de neerslagperiodes:
De paden zullen op kortere termijn veel meer belast worden en dus evenveel of meer schade met zich meebrengen. (volledig reduceren tot bv. 1TT per maand zou dit in sommige gevallen gedeeltelijk oplossen alhoewel ik zelfs daarbij mijn twijfels heb.

Tijdens drogere tijden:
Door de droge ondergrond is het terrein niet zo onderhevig aan schade.
Als er meerdere TT's door eenzelfde regio rijden zal de vegetatie niet de kans krijgen om paden dicht te laten groeien en dit lijkt mij eerder een voordeel.

Mijn belangrijkste argumenten om het aantal TT's te behouden:

-Bikers die maar nu en dan een TT meerijden zullen zich met een veel kleiner aanbod moeten tevreden stellen.

-Bikers die wekelijks een TT meerijden zullen zich veel frequenter moeten verplaatsen.
Bv jongeren die zich moeilijk of niet kunnen verplaatsen zijn er het slachtoffer van.

-Op de TT's zelf zal veel meer volk aanwezig zijn.
Dit brengt op zijn beurt meer opstopping met zich mee.

-De creativiteit en het avontuurlijke zal eronder leiden.
Laatst gewijzigd door nebraz op zo 13 nov 2005 16:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
nebraz
Mountainbiker
Berichten: 1797
Lid geworden op: wo 01 jun 2005 01:13
Rijdt met: Cannondale Rush Carbon Si 2
Contacteer:

Bericht door nebraz »

kenny schreef: Als hier iets van de groenen is mag je het al vergeten, een paard mag alles kapot stampen maar o wee als je met een mtb een spoor zou krijgen van 10 cm breed dat na een week niet meer zichtbaar is. #-o
De quantiteit van de schade en het aantal is verschillend.
Laatst gewijzigd door nebraz op zo 13 nov 2005 16:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Action-Man
Mountainbiker
Berichten: 301
Lid geworden op: ma 06 dec 2004 21:39
Rijdt met: specialized

Bericht door Action-Man »

Ik denk dat we het moeten aanvaarden zoals het nu is. we kunnen er toch niets aandoen dat onze sport nu zo populair is. =D> =D> =D>
Gebruikersavatar
Biker Zjé
Mountainbiker
Berichten: 410
Lid geworden op: ma 26 jan 2004 21:09
Rijdt met: Speci Epic

Bericht door Biker Zjé »

Het zal misschien wel wat streekgebonden zijn.
Ik kan me niet uitspreken over West- of Oost-Vlaanderen maar als ik vandaag zie wat in onze streek gebeurt.
In Zuiderkempen en Hageland waren er 3 TT's in een straal van 20 km : Langdorp, Tongerlo en Tessenderlo.
Ik ben naar Langdorp geweest en hier was een ware overrompeling met alle kleine en grote ergernissen tussen bikers tot gevolg.
Stel dat je slechts 1 van deze 3 tochten laat doorgang vinden of onder éénzelfde vlag.....De ravage is niet te overzien en je kan dan evengoed een wandeltocht organiseren. Het parcours zou volzitten.

Mountainbiken is nu éénmaal een ware hype en de omstandigheden (goed weer, wegrenners die de mtb enkele weken van stal halen...) spelen de drukte natuurlijk nog in de hand.
flip
Mountainbiker
Berichten: 352
Lid geworden op: wo 13 mar 2002 02:00
Rijdt met: Orbea OIZ M10TR 2019

Bericht door flip »

Biker Zjé schreef:Het zal misschien wel wat streekgebonden zijn.
Ik kan me niet uitspreken over West- of Oost-Vlaanderen maar als ik vandaag zie wat in onze streek gebeurt.
In Zuiderkempen en Hageland waren er 3 TT's in een straal van 20 km : Langdorp, Tongerlo en Tessenderlo.
Ik ben naar Langdorp geweest en hier was een ware overrompeling met alle kleine en grote ergernissen tussen bikers tot gevolg.
Stel dat je slechts 1 van deze 3 tochten laat doorgang vinden of onder éénzelfde vlag.....De ravage is niet te overzien en je kan dan evengoed een wandeltocht organiseren. Het parcours zou volzitten.

Mountainbiken is nu éénmaal een ware hype en de omstandigheden (goed weer, wegrenners die de mtb enkele weken van stal halen...) spelen de drukte natuurlijk nog in de hand.
Idd want in Langdorp was er een pak volk en naar ik gehoord heb in Tessenderlo hetzelfde liedje. Het was nu al soms opstopping, laat staan dat er dubbel zoveel volk zou zijn.

MTB zit inderdaad in de lift, bewijs is waarschijnlijk ook het grote aantal nieuwe leden dat er bijkomen op dit forum.

Langs de ene kant is dit positief, alleen doordat er meer mensen (lees ook jongeren) op de MTB stappen, kan er ook nieuw talent ontdekt worden. En ten tweede, het is nog altijd goed voor de gezondheid van de mensen.

Langs den andere kant krijg je situaties zoals dat soms de laatste weken is of zoals in As vorige dinsdag of Langdorp vandaag. Spijtig genoeg zijn er dan mss bikers die al jaren meegaan die het niet meer zien zitten om tussen dat volk te rijden en die dan gaan afhaken.

Oplossing is mss niet zozeer samenwerking tss de tochten en al zeker niet het aantal inkrimpen, maar de tochten mss iets selectiever maken wat dan ook weer niet eerlijk is voor iedereen, want eigenlijk zouden alle mensen de kans moeten krijgen om te rijden.

Ik denk dat het iets tijdelijk is dat ook wel weer zal overwaaien, vroeg of laat is er weer iets anders en dan springen de mensen die nu meedoen aan de "Hype" wel weer op die andere kar.
Plaats reactie