lastig probleem

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
spider
Mountainbiker
Berichten: 25
Lid geworden op: do 08 sep 2005 20:09
Rijdt met: minerva aria pro II

Bericht door spider »

daar heb ik geen last van Byorka en het is voor tochten van +/- 75km en zware inspanningen
Gebruikersavatar
.:bert:.
Mountainbiker
Berichten: 619
Lid geworden op: wo 31 aug 2005 22:24
Rijdt met: ne witte, ne zwarte en ne grijze

Bericht door .:bert:. »

met meer helling? dus dat mijn stuur hoger komt ten opzichte van nu?


Inderdaad. Het is een mogelijke oplossing en als het niet werkt zal het u geen stukken van mensen gekost hebben.

Ik had dit probleen ook (alleen tijdens het fietsen) en heb een riser stuur gezet. Probleem opgelost.
Byorka
Mountainbiker
Berichten: 793
Lid geworden op: za 25 dec 2004 11:34

Bericht door Byorka »

Ik ga er niet vanuit dat het vanwege een "beknelde" zenuw is. Probeer ontspannen te fietsen met remgrepen niet te hoog en goede handvaten. Besteedt aandacht aan goede handschoenen.

Indien enkele vingers (ring en middelvinger) zouden slapen dan zou ik misschien wel aan de zenuwen denken.
spider
Mountainbiker
Berichten: 25
Lid geworden op: do 08 sep 2005 20:09
Rijdt met: minerva aria pro II

Bericht door spider »

Thnx Byorka
Byorka
Mountainbiker
Berichten: 793
Lid geworden op: za 25 dec 2004 11:34

Bericht door Byorka »

Het is maar een raad hoor. Ik ben geen neuroloog maar wel geopereerd aan beide polsen wegens beknelde zenuwen. Hang me er dus niet aan op.
Byorka
Mountainbiker
Berichten: 793
Lid geworden op: za 25 dec 2004 11:34

Bericht door Byorka »

Tip: Met je duim onder je stuur door fietsen. Dan kun je er niet afschuiven wanneer je vingers slapen. (misschien doe je dat al, dat weet ik niet)
spider
Mountainbiker
Berichten: 25
Lid geworden op: do 08 sep 2005 20:09
Rijdt met: minerva aria pro II

Bericht door spider »

dat doe ik inderdaad al Byorka, is het een grote ingreep (in het slechtste geval) om die geknelde zenuwen terug vrij te krijgen en wat is het resultaat nadien?
Byorka
Mountainbiker
Berichten: 793
Lid geworden op: za 25 dec 2004 11:34

Bericht door Byorka »

spider schreef:dat doe ik inderdaad al Byorka, is het een grote ingreep (in het slechtste geval) om die geknelde zenuwen terug vrij te krijgen en wat is het resultaat nadien?
Nu loop je erg vooruit op de zaken. Je mist nog een fiks aantal symptonen. Bij mij was het CST: Carpaal Tunnel Syndroom. Beknelde zenuw in de pols. Beide polsen geopereerd. Na twee maanden kun je weer beginnen met fietsen.

Bij mij heeft de operatie links niet geholpen en rechts matig. Ik ben in juni geopereerd.

Gelukkig heb ik er tijdens het fietsen geen last van. Sinds de operatie heb ik van die ergonomisch gevormde mtb handvaten en fiets zware marathons door de bergen van 80 km.
spider
Mountainbiker
Berichten: 25
Lid geworden op: do 08 sep 2005 20:09
Rijdt met: minerva aria pro II

Bericht door spider »

vooruit lopen op de feiten doe ik niet maar kblijf wel realistich voor wat er aan mijn polsen kan zijn.
alvast bedankt voor je uitleg
Byorka
Mountainbiker
Berichten: 793
Lid geworden op: za 25 dec 2004 11:34

Bericht door Byorka »

Als je het over zenuwen hebt:

Waar je handvat tegen de "onderkant" van je hand drukt (drukpunt) kun je ook een zenuw afknellen.
Plaats reactie