De (Gentse) politie uw vriend (NOT)

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Gebruikersavatar
nebraz
Mountainbiker
Berichten: 1797
Lid geworden op: wo 01 jun 2005 01:13
Rijdt met: Cannondale Rush Carbon Si 2
Contacteer:

Bericht door nebraz »

"Het kan niet." Volledig mee eens.
Wat ik niet snap is de bedoeling van uw post.
Is het uit frustratie?

Als je een doordrijver bent kan je er eventueel voor gaan. Het zal je wel heel wat tijd en moeite kosten.
1- identiteit achterhalen. Eventueel hoofdbureau Gent adhv foto's.
2- verzamelen van getuigen en die om beurt overhalen om jou bij te staan.
3- getuigenis afleggen net zoals de getuigen.
4- doorverwijzing comité P --> een paar maanden geduld.
5- Indien negatief naar de rechtbank.(nog meer geduld).
6- Enz......

Persoonlijk zou ik er gewoon niet aan beginnen. Ik kan mijn tijd beter besteden. Bvb door een extra toertocht mee te rijden.

Het zijn natuurlijk wel betreurenswaardige ervaringen.
Innige deelneming. :-)
Laatst gewijzigd door nebraz op zo 30 okt 2005 14:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Justin
Mountainbiker
Berichten: 815
Lid geworden op: ma 12 jan 2004 17:55
Rijdt met: Scott Spark 910 2017 / Orbea Alma Carbon OMG 2013 / Cube LTD4 2004

Bericht door Justin »

mtb-fltn schreef:...Is er nergens geen meldpunt bij het Comité P of ergens anders waar we met klachten terecht kunnen?
www.comitep.be Logisch toch...? :wink:
Gebruikersavatar
Justin
Mountainbiker
Berichten: 815
Lid geworden op: ma 12 jan 2004 17:55
Rijdt met: Scott Spark 910 2017 / Orbea Alma Carbon OMG 2013 / Cube LTD4 2004

Bericht door Justin »

Indien het allemaal gebeurt is zoals je zegt, is deze houding idd onaanvaardbaar. Maar toch zou ik ze niet allemaal over dezelfde kam scheren : er zijn er ook nog die hun werk goed doen. Maar net zoals in alle sectoren, heb je goede en slechte elementen. Zijn bv. alle truckchauffeurs wegcowboys ?
Een andere zaak is natuurlijk het feit dat we maar één kant van het verhaal horen. Ik kan me goed voorstellen dat er aanvankelijk een - misschien onbeleefde - opmerking door die agent gemaakt werd waarop jij misschien terecht op dezelfde manier gereageert hebt (behandel de mensen zoals ze jou behandelen...). Als die gast toevallig "in zijne slechte was" zal hij nog heviger reageren en dan zijn we natuurlijk vertrokken... olie op vuur !!!!
Het feit dat die gast zijn dienstkaart niet heeft willen laten zien, zegt natuurlijk ook al het een en het ander. Iemand die recht in zijn schoenen staat zal zich zeker "kenbaar maken in zijn functie" om het zo maar te noemen.

Je moet echter ook onder ogen zien dat indien je geen naam enz. hebt, je weinig kan beginnen. Dus... zoals anderen je reeds aangeraden hebben, besteed je tijd nuttiger/plezanter -> biken biken biken biken :-D :wink:
Gebruikersavatar
beethoven
Mountainbiker
Berichten: 658
Lid geworden op: ma 06 okt 2003 18:44
Rijdt met: Specia hard-rock

Bericht door beethoven »

Als die gast zegt dat er een collega bij stond(achteraf) zal die wel degelijk van de politie zijn.
Infeite zou ik het niet nagelaten hebben om het verhaal op het bureau zelf te gaan doen(Hoe ver was je ervan 50m?) zodoende kon zijn overste zich berispen over hem, want zulk verhaal treft me inderdaad wel heel diep.
Als jij geen stappen onderneemt zal ik die zeker doen, al was het maar om te voorkomen dat zulk gelijk aardig in de toekomst nog overgedaan wordt.
Gebruikersavatar
rakker
Mountainbiker
Berichten: 24
Lid geworden op: za 30 apr 2005 23:22
Rijdt met: scott genius rc10, mud bike Scott comp racing

Bericht door rakker »

Astemblief zeg! Moet er altijd met termen zoals comite P gegooid worden. Zo gaat het politieapparaat helemaal ten onder. Voor velen akties die zij ondernemen staan de briefschrijvers naar comite P klaar. Ondertussen moet die agent hierover verhoord worden en ligt het apparaat weer op zijn gat. Comite P dient voor kontrole op de politie maar NIET om elke opmerking van een agent die niet in je goede aarde valt te rapporteren.
Iedereen vergeet dat je plichten hebt in het leven en niet enkel rechten.
herder ardi
Mountainbiker
Berichten: 64
Lid geworden op: di 08 feb 2005 12:55
Rijdt met: Grand Canyon Elite - XT - SID

Bericht door herder ardi »

We zijn ondertussen al een week verder en eerlijjk gezegd lig ik er echt niet meer wakker van hoor. 'k heb mijn mailtje verstuurd naar de politie en daarbij zal het wellicht blijven. Meer moeite ga ik er echt niet meer voor doen.
De dag zelf was het enorm frustrerend om zoiets mee te maken en luchtte het op om dit hier te kunnen delen met andere fietsers. Er is noch materiële, noch lichamelijke schade. Om 'principiële redenen' daar een zaak van maken, zou even belachelijk zijn als die agent die zijn boekje te buiten ging op een stakersdag als toen. Het valt zeker niet goed te praten maar het al deze negatieve energie helemaal niet waard. Case closed imo

ardi
Gebruikersavatar
Heinz
Mountainbiker
Berichten: 369
Lid geworden op: za 19 okt 2002 19:06

Bericht door Heinz »

rakkermans schreef:Astemblief zeg! Moet er altijd met termen zoals comite P gegooid worden. Zo gaat het politieapparaat helemaal ten onder. Voor velen akties die zij ondernemen staan de briefschrijvers naar comite P klaar. Ondertussen moet die agent hierover verhoord worden en ligt het apparaat weer op zijn gat. Comite P dient voor kontrole op de politie maar NIET om elke opmerking van een agent die niet in je goede aarde valt te rapporteren.
Iedereen vergeet dat je plichten hebt in het leven en niet enkel rechten.
Mag ik er u op wijzen dat als het hier om een agent (in functie?) gaat, deze wel degelijk een stap te ver is gegaan door o.a. de persoon omver te duwen en te beledigen. Ordehandhavers (ook stadswachten) staan niet boven de wet, zij moeten de wet respecteren in alle omstandigheden, zeker wat betreft het gebruik van fysiek geweld. Zij moeten een zekere vorm integriteit aan de dag leggen.

Ik ben zo toch ook al een agent in functie tegengekomen die wijdbeens en met gestrekte armen midden in de Langemunt te Gent probeerde alle fietsers tegen te houden, terwijl er toen helemaal geen fietsverbod was in deze straat. Wij hebben met een aantal fietsers deze man duidelijk gemaakt dat hij de zaak verkeerd interpreteerde want hij beweerde bij hoog en laag dat er een fietsverbod was (ok als een agent u aanmaant om af te stappen moet je dit doen, maar toch niet omdat hij slecht gezind/gestresseerd is en er eigenlijk geen reden was, er waren ook bijna geen winkelende mensen op dat moment) en hij is toen met zijn collega die de zaak reeds argwanend in de achtergrond volgde afgedropen.
Daarnaast moeten zij ook blijkbaar de parkeerregels niet volgen als ze hun pitta komen halen op de hoek van de straat, dan mogen ze wel overal parkeren, want die parking een beetje verder voor 40 wagens, ja dat is voor de gewone mensen...
en het is maar voor 5 minuutjes meneer...
dat ze daarmee een doorrit naar een verschillende garages blokkeren dat trekken ze zich niet aan. En het probleem is dat als zij niet het goede voorbeeld geven, dat de andere klanten van de zaak juist hetzelfde doen natuurlijk want wat de politie doet dat mag zeker?...

Ik heb alle respect voor de Gentse politie, maar dergelijke zaken kunnen niet... en het zijn juist deze negatieve elementen die (jammergenoeg) bij de mensen blijven hangen, niet de positieve...
flip
Mountainbiker
Berichten: 352
Lid geworden op: wo 13 mar 2002 02:00
Rijdt met: Orbea OIZ M10TR 2019

Re: De (Gentse) politie uw vriend (NOT)

Bericht door flip »

Thierry schreef:
ardiXIV schreef:Deze morgen op weg naar 't werk omver geduwd door een agent op weg naar zijn werk. Aan de Rooigemlaan (tegenover Ekkergem kerk, richting Gent centrum) zijn er werken aan de gang op het rechter rijvak. De fietsers moeten er dus tussen de paaltjes van de wegmarkering en de werken zelf rijden. Op zich niks uitzonderlijk. Iets ervoor zijn er verkeerslichten en wordt het fietspad er gesplitst door een verhoogd voetpad. Ik kom aangereden met achter mij geen auto's. 'k zie voetgangers staan wachten, klaar om over te steken dus is mijn reflex: "'k zal al 'voorsorteren' en mij op de baan schieten voor die 10 meter om dan mooi op mijn plaats in de wegenwerken te rijden". Eén van die wachtende voetgangers gooit zich voor mij en stampt mij omver. 'k vraag, redelijk 'in mijn gat gebeten', wat de reden is van zijn actie en hij antwoordt doodleuk: "ik ben van de politie en jij rijdt niet op het fietspad". Naar mijn uitleg over het waarom van mijn voorsorteren had hij geen oren maar hij antwoordde wel dat ik ook geen licht had. Nee op mijn bike staat inderdaad geen licht vast gemonteerd. 'k draag mijn achterlicht op mijn helm en mijn voorlicht zit vast aan de riem van mijn rugzak (heel reglementair want mijn fiets is ook niet uitgerust met spatborden).
Er komt een collega bij hem staan die hem enigzins tot bedaren kan brengen (hij was behoorlijk aan het schelden) en hem duidelijk maakt dat hier inderdaad niks onwettig is. Hij wil niet toegeven en zegt dat dit volgens hem wel onwettig is want 'hij is van den ouden stempel'.... komaan zeg. Hij wou noch zijn naam, noch zijn badge laten zien, maar heeft me wel omver geduwd, uitgescholden en toen ik wegreed liet hij het niet na om nog enkele malen te roepen en mijn middelvinger erbij te halen. 'k schat zijn leeftijd tussen de 50-60.
onbegrijpelijk dat dit de ordehandhavers met ervaring zijn,, en 't ergste is, maar wat kan je er aan doen?

ardi
Was die kerel in uniform ? Want hij kan wel zeggen dat hij agent is maar ik geloof daar eigenlijk ni veel van ...

Wie weet, over een paar weken komt ge op Trigger Happy!! :lol: :lol:
Gebruikersavatar
fiete R-vrouw2
Mountainbiker
Berichten: 199
Lid geworden op: di 10 feb 2004 11:00
Rijdt met: bossue sport/magura hs33/manitou axel

Bericht door fiete R-vrouw2 »

gisteren in het nieuws ook weer straf verhaaltje over de politie!!(antwerpen)
maar het is om het even waar... niemand mag misbruik maken van zijn functie!!
Ik zou het hier ook niet bij laten!!

mijn zus ging op stap in Wervik met haar dobberman (dido) nog een vrij jong beest 8 maand)
ze staat te wachten aan de verkeerslichten en plots komt er een toerist in quick-step kledij aan gereden (met koersvelo) de lieve dido wil ne goeien dag zeggen en springt op (niet tegen de fietser wel te verstaan) maar de toerist valt wel om van de schrik al vlug blijkt dat zijn fiets niks mankeert en ook hij zelf is tip top inorde!!!
mijn zus vraagt hem meneer hebt u niks kan ik u helpen de man zegt nee ik mankeer niksken!
maar mijn zus zegt toch haar naam moest er iets zijn (ge weet maar nooit....)
s'avonds krijgt ze telefoon hallo bij... mijn zus antwoord ja.
dan komt er het verhaal van u hond sprong mij omver en ik heb kleer scheuren, ze zegt hoe kan dit ?u had toch niks....
die meneer houdt het daar niet bij en een kwartier later hangt hij aan haar bel!!

Nu blijkt meneer belasting controleur te zijn en eist 100 € voor zijn koerskostuum!!
ERG Hééé

Ze heeft er 50 gegeven uit schrik dat hij ze ging blijven achtervolgen maar eigenlijk was het zijn fout de toerist geraakt niet uit zijn klikpedalen en maakt misbruik van zijn positie BELASTINGSCONTROLEUR amai straf hé

moest mij dit overkomen ik stap naar de politie k'zou het hier ie bij laten
Gebruikersavatar
stan 1
Mountainbiker
Berichten: 417
Lid geworden op: zo 18 jul 2004 20:52
Rijdt met: Cannondale f500 magura louise brakes , crossmax xl disc wielen
Contacteer:

Bericht door stan 1 »

Ben jij eigenlijk tegen de grond gegaan?
Het is nu feitelijk te laat, maar op het moment dat hij zei dat hij agent was, had je de stok in uw kamp.
Je had moeten klagen over pijn in de rug of nek en de ziekenwagen moeten bellen, komen er automatisch politie agenten ter plaatse en is de bal aan het rollen.
Nu is het verloren spel denk ik, want getuigen vinden is moeilijk.
Groetjes
Plaats reactie