club oprichten

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
moos1
Mountainbiker
Berichten: 8
Lid geworden op: do 20 okt 2005 11:11
Rijdt met: cube

club oprichten

Bericht door moos1 »

Hallo beste bikers,

Wij zouden met enkele vrienden een clubje willen opstarten.
Kan dit zo maar, waar moet je aanvoldoen, moet je je bij een bond aansluiten, hoe zit het met de verzekering,...?
Dus iedereen die tips heeft om een club op te richten, ze zijn meer dan welkom....

Alvast bedankt,
MOOS-Bikers
(een naam hebben we al :wink: )
Gebruikersavatar
kamikeli
Mountainbiker
Berichten: 211
Lid geworden op: vr 25 feb 2005 15:08
Rijdt met: Krafstoff-Pervélo (mtb), Xesco 'superlight' (mtb)en francesco 'carbon'(race)

Bericht door kamikeli »

Wij van de Kattemboys zijn ook maar een gewoon vriendenclub. Wij zijn niet verzekerd en hebben ook geen bepaalde voorwaarden. Gewoon fun beleven.
Bij andere club (Pervelo race to victory) ben ik wel verzekerd aangezien ik wedstrijden zou rijden en deze club aangesloten is bij de bond.

Aansluiten bij een bond is dus niet verplicht, maar wel handig voor verzekering...

Greetz
Gebruikersavatar
moos1
Mountainbiker
Berichten: 8
Lid geworden op: do 20 okt 2005 11:11
Rijdt met: cube

Bericht door moos1 »

kamikeli schreef:Wij van de Kattemboys zijn ook maar een gewoon vriendenclub. Wij zijn niet verzekerd en hebben ook geen bepaalde voorwaarden. Gewoon fun beleven.
Bij andere club (Pervelo race to victory) ben ik wel verzekerd aangezien ik wedstrijden zou rijden en deze club aangesloten is bij de bond.

Aansluiten bij een bond is dus niet verplicht, maar wel handig voor verzekering...

Greetz
Bedankt voor je reactie Kamikeli.
Bij welke bond zijn jullie aangesloten? Heb je hier de contact gegevens van? Moet je betalen (hoeveel) om je bij zo 'n bond aan te sluiten?
Ik vind jullie naam "Pervelo race to victory" echt wel super.

Groeten en nog eens bedankt,
MOOS-Bikers
Gebruikersavatar
SOM epic ghost
Mountainbiker
Berichten: 981
Lid geworden op: wo 11 aug 2004 22:44
Rijdt met: ghost scandium team/ridley/specialized epic marathon
Contacteer:

Bericht door SOM epic ghost »

ik zou hoe dan ook een verzekering afsluiten. Ofwel doe je dat collectief bij een verzekeringsmaatschappij, ofwel doe je dat bij bv de wielerbondvlaanderen.

kostprijs bij de wielerbondvlaanderen is 25 euro per persoon.(wielertoerist)
indien je een wedstrijdvergunning neemt ben je automatisch verzekerd maar deze kost wel 50 euro.

als ik mij niet vergis heb je geen aangesloten club nodig voor een vergunning in de funklasse.

op de verschillende toertochten georganiseerd door de VWB krijg je dan een korting (1 euro dacht ik) op de inschrijvingsprijs, omdat je verzekerd bent.

als 'gewone' club heb je geen speciale formaliteiten.
Gebruikersavatar
kamikeli
Mountainbiker
Berichten: 211
Lid geworden op: vr 25 feb 2005 15:08
Rijdt met: Krafstoff-Pervélo (mtb), Xesco 'superlight' (mtb)en francesco 'carbon'(race)

Bericht door kamikeli »

moos1 schreef:
kamikeli schreef:Wij van de Kattemboys zijn ook maar een gewoon vriendenclub. Wij zijn niet verzekerd en hebben ook geen bepaalde voorwaarden. Gewoon fun beleven.
Bij andere club (Pervelo race to victory) ben ik wel verzekerd aangezien ik wedstrijden zou rijden en deze club aangesloten is bij de bond.

Aansluiten bij een bond is dus niet verplicht, maar wel handig voor verzekering...

Greetz
Bedankt voor je reactie Kamikeli.
Bij welke bond zijn jullie aangesloten? Heb je hier de contact gegevens van? Moet je betalen (hoeveel) om je bij zo 'n bond aan te sluiten?
Ik vind jullie naam "Pervelo race to victory" echt wel super.

Groeten en nog eens bedankt,
MOOS-Bikers
Weet niet precies bij welke bond de club is ingeschreven. Ik betaalde €25. ' t Zal waarschijnlijk de VWB zijn. De oprichter van de club is de zaakvoerder van Pervelo (fietsenwinkel) vandaar de naam.

Greetz
MOOS
Mountainbiker
Berichten: 18
Lid geworden op: vr 02 dec 2005 13:36
Rijdt met: Cube LTD Comp

Bericht door MOOS »

Mensen die graag ne keer mee een toerke doen, of op de hoogte willen blijven van waar we wat doen, mogen natuurlijk altijd iets laten weten he! Dan zetten we jullie op de mailinglist!

Keep on biking,

M.O.O.S.-bikers
Plaats reactie