"Confrontatie biker - paard"

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Gebruikersavatar
ghostinaction
Mountainbiker
Berichten: 112
Lid geworden op: di 21 jun 2005 16:48
Rijdt met: ghost se3000

Bericht door ghostinaction »

ene dat'k ken had ook een paard.
moest ge nie naast rijde me de fiets ze.
da zou nog nie lukken zelfs.
als die kerel daarmee ging rijden en er kwam een blaadje over de weg gewaaid sloeg da beest op hol.
gezellig!
Jerry650
Mountainbiker
Berichten: 15
Lid geworden op: vr 27 mei 2005 18:44
Rijdt met: Speciale P2

Bericht door Jerry650 »

Mmm wel wat discussie precies.

Stoppen vind ik een beetje derover gaan, ik zou dit nt doen. Enkel en alleen als het over een smal pad gaat, dan gaat ik hiermee akkoord.
Ik stel me de vraag, als je verplicht bent om telkens af te stappen voor een paard is het verantwoord om met dergelijk paard in het openbaar te verschijnen?
Wat als een ruiter kleine kinderen tegenkomt of dergelijke....(auto ,moto traktor (de motor dervan afzetten als je paarden tegenkomt???? #-o )
Heb hier zo mijn bedenkingen bij.
Kzat gewoon verveelt met het voorval en wou dit effe kwijt en jullie attent maken dat je moet blijven oppassen als je paarden passeert.

In mijn eerste post heb ik nog gezegd dat ik nt veralgemeen naar ruiters toe. Alleen waren diegene die ik tegen was gekomen nt de vriendelijkheid zelve...
Gebruikersavatar
Point7
Mountainbiker
Berichten: 468
Lid geworden op: di 22 jun 2004 19:38
Rijdt met: Cannondale 2013 F29 Carbon 3

Bericht door Point7 »

Altijd stoppen lijkt me ook wat overdreven. Misschien wel op een moeilijk te passeren stuk (singletrack).

Ik doe bij paarden net als bij honden. Ik minder gewoon vaart en passeer rustig, houd voldoende afstand en zorg voor oogcontact met de baasjes. Tot nu toe geen problemen gehad. Zit hier vlak in de buurt van de manege van de Lilse Bergen.
Gebruikersavatar
kenny
Mountainbiker
Berichten: 3461
Lid geworden op: do 26 feb 2004 23:19

Bericht door kenny »

Altijd stoppen doe ik ook niet, maar als het paard er bang uitziet en een beetje schichtig reageerd ga ik wel stoppen. Dat is tot nu toe altijd op een vriendelijk dank u wel onthaald door de ruiter (is trouwens verplicht volgens de wet). Ik ga wel altijd snelheid minderen en uiterst aan de kant gaan.
Jokke
Mountainbiker
Berichten: 268
Lid geworden op: vr 01 aug 2003 13:44
Rijdt met: Klein Attitude Race SS + Spark LTD 2011 & Spark SL 2016
Contacteer:

Bericht door Jokke »

Zoals hierboven reeds aangehaald : wederzijds respect is het belangrijkste.

En Jerry650 : jij hebt die paarden/ruiters met respect benaderd. Maar volgens mij heb je één klein foutje gemaakt. Zoals je zelf zei : je hebt geen geluid gemaakt. En dat is het nu juist. Je kan beter een beetje geluid maken zodat het paard en ruiter weet dat je eraan komt.

Gewoon even bellen of gewoon een paar keer 'klakken' met de tong.
Flip FSR
Mountainbiker
Berichten: 3065
Lid geworden op: di 03 feb 2004 13:42

Bericht door Flip FSR »

De oplossing voor alle ridders: Zet achteruitkijkspiegels op uw ros en
problemen worden voorkomen :lol: :drunk:
't Is toch wel zo dat de ruiters meestal een euh... "superieur gevoel" hebben tgo de MTBers hoor, spijt me maar da's mijn ervaring...
De ruiters die vriendelijk knikten kan ik toch op één hand tellen... :-?
En we vliegen er niet langs en zorgen steeds dat ze ons horen, maar zelfs
dan is hun reactie meestal negatief... meestel hé :roll:
Gast

Bericht door Gast »

A.u.b niet weer een polemiek te starten betreffende Ruiter versus mountainbiker. Dit hebben we in het verleden al meerdere malen gehad. Eenieder heeft zijn verantwoordelijkheid hierin, het gaat hier om een individueel geval en ik wil hier niet gaan veralgemenen.
Gebruikersavatar
_Ivan_
Mountainbiker
Berichten: 165
Lid geworden op: di 22 mar 2005 20:42

Bericht door _Ivan_ »

Flip FSR schreef:De oplossing voor alle ridders: Zet achteruitkijkspiegels op uw ros en
problemen worden voorkomen :lol: :drunk:
't Is toch wel zo dat de ruiters meestal een euh... "superieur gevoel" hebben tgo de MTBers hoor, spijt me maar da's mijn ervaring...
De ruiters die vriendelijk knikten kan ik toch op één hand tellen... :-?
En we vliegen er niet langs en zorgen steeds dat ze ons horen, maar zelfs
dan is hun reactie meestal negatief... meestel hé :roll:
Gij moet begot een grote hand hebbe..
Gebruikersavatar
_Ivan_
Mountainbiker
Berichten: 165
Lid geworden op: di 22 mar 2005 20:42

Bericht door _Ivan_ »

En trouwens in elke sport hebde wel minder vriendelijke mensen e, en 't is niet omdat je nu een paar minder vriendelijke ruiters bent tegegekomen, dat je dat op "de ruiters" int algemeen moet gaan steken e [-X . Ikzelf ben altijd vriendelijk tegen voorbijgangers, en vele andere dat ik ken trouwens ook.... Eigenlijk vind ik dit een beetje een nutteloze discussie :bounce:
suzuki
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: za 05 nov 2005 15:31
Rijdt met: tyco

Bericht door suzuki »

Paard op de bbq kan wel lekker zijn , juist goed gegrild met amerikaanse saus en uitjes ;-)
Plaats reactie