Wegrit in de Ardennen

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Big
Mountainbiker
Berichten: 466
Lid geworden op: ma 08 aug 2005 22:05
Rijdt met: Trek 8500 (2011)
Contacteer:

Wegrit in de Ardennen

Bericht door Big »

Morgen ga ik naar de Ardennen om een wegrit te doen. Gewoon voor de conditie wil ik met ene maat wat op de weg gaan rijden in de Ardennen.
Weten jullie plaatsen, waar het echt klimmen en dalen is de hele tijd?
wil mijn conditie op de weg eens testen met een paar lange beklimmingen.

Alvast bedankt voor de tips.
Gebruikersavatar
...Jokke
Mountainbiker
Berichten: 366
Lid geworden op: do 21 okt 2004 23:56
Rijdt met: Ti Joven

Bericht door ...Jokke »

omgeving la roche is het best heuvelachtig. enkel serieuze klimmetjes
Gebruikersavatar
mtb-fltn
Mountainbiker
Berichten: 414
Lid geworden op: vr 31 dec 2004 13:06
Rijdt met: Granville Team G-racer U6
Contacteer:

Bericht door mtb-fltn »

Omgeving van Spa-Malmedy-Trois Ponts-Stavelot! Ik kom er veel voort werk en de omgeving is er super!
Gebruikersavatar
A d r i
Mountainbiker
Berichten: 3125
Lid geworden op: di 09 apr 2002 02:00
Rijdt met: titanium x 6 , carbon x 1
Contacteer:

Bericht door A d r i »

morgen heeft de velomediane plaats in la roche.
afstand van 174km en 3300 hoogtemeters, of de kleine van 105km en een 1300 hoogtemeters..
Gebruikersavatar
viper c'est bon
Mountainbiker
Berichten: 97
Lid geworden op: wo 08 dec 2004 20:21
Rijdt met: viper supreme

Bericht door viper c'est bon »

mtb-fltn schreef:Omgeving van Spa-Malmedy-Trois Ponts-Stavelot! Ik kom er veel voort werk en de omgeving is er super!
ben ook paar dage in malmedy geweest met de fiets op de trein naar daar want mag nog nie met de auto rijde (14 jaar) en had na 3 dage zon 300km en amaai kwas moe ze.vooral in malmedy gerede maar ook eens naar monchou en dan hebbe we ook een goed pak hoogtemeters gedaan.
Gebruikersavatar
mtb-fltn
Mountainbiker
Berichten: 414
Lid geworden op: vr 31 dec 2004 13:06
Rijdt met: Granville Team G-racer U6
Contacteer:

Bericht door mtb-fltn »

A d r i schreef:morgen heeft de velomediane plaats in la roche.
afstand van 174km en 3300 hoogtemeters, of de kleine van 105km en een 1300 hoogtemeters..
De kleine??? Auw!! Ik zou da eerder de 'minder grote' noemen! :bounce:

Ik mag in ieder geval nog wa trainen eer ik aan zoiets meedoe... :oops:


@Viper c'est bon: Ik ben nog niet in Malmedy e.o. gaan biken, maar da zal ni lang meer duren. Ik kom daar 1keer/3weken en dan kwijl ik altijd op het landschap. Ik ben al wel in Theux geweest, maar da was een mtb-tocht en geen wegrit (i.t.t. wat hierboven gevraagd werd)
Gebruikersavatar
Big
Mountainbiker
Berichten: 466
Lid geworden op: ma 08 aug 2005 22:05
Rijdt met: Trek 8500 (2011)
Contacteer:

Bericht door Big »

Thx mannen

We zijn in Rochehaut bij Bouillon geweest. Zeer mooi en vooral zeer zwaar :oops:

Maar het was echt de moeite
Gebruikersavatar
keybiker1
Mountainbiker
Berichten: 116
Lid geworden op: za 13 mar 2004 19:32
Rijdt met: made by Capino Wevelgem

Bericht door keybiker1 »

Big schreef:Thx mannen

We zijn in Rochehaut bij Bouillon geweest. Zeer mooi en vooral zeer zwaar :oops:

Maar het was echt de moeite
Daar zijn we met de club reeds een paar keer geweest voor een week-end, inderdaad een zeer mooie streek om te biken. Dit jaar (23-25/09) gaan we eens een andere streek van de Ardennen proberen. Heb het programma gezien en het belooft weer eens een Key- weekend te worden.
Gebruikersavatar
freezy
Mountainbiker
Berichten: 2328
Lid geworden op: za 06 sep 2003 16:18
Rijdt met: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Bericht door freezy »

mtb-fltn schreef:
A d r i schreef:morgen heeft de velomediane plaats in la roche.
afstand van 174km en 3300 hoogtemeters, of de kleine van 105km en een 1300 hoogtemeters..
De kleine??? Auw!! Ik zou da eerder de 'minder grote' noemen! :bounce:

Ik mag in ieder geval nog wa trainen eer ik aan zoiets meedoe... :oops:


@Viper c'est bon: Ik ben nog niet in Malmedy e.o. gaan biken, maar da zal ni lang meer duren. Ik kom daar 1keer/3weken en dan kwijl ik altijd op het landschap. Ik ben al wel in Theux geweest, maar da was een mtb-tocht en geen wegrit (i.t.t. wat hierboven gevraagd werd)
als je nog een kleinere toer wil doen, kan je ook starten in La Roche, na ongeveer 70km (en ik schat 1200htm) kom je nl. weer door La Roche. Daar kan je dan kiezen, je stopt of je doet nog de combinatie met Col de Haussire (die start bij het rechtsopdraaien voor de kerk van La Roche) en als je daar boven bent ga je linksaf weer naar La Roche toe. Echt een leuke klim om eens te doen. :evil: :drunk:

De volledige Velomediane valt eigenlijk nog mee, in groep gisteren 28 gemiddeld gehaald. Ondanks krampen vanaf km 60... als je dat rustig doet en je rijdt alleen moet je de volledige ook wel aankunnen, desnoods in een uur of 8 (zo'n 20 gemiddeld), de laatste 8km moet je zelfs niet meer trappen.

of je kiest hier iets uit --> http://www.klimroutes.nl/
Gebruikersavatar
A d r i
Mountainbiker
Berichten: 3125
Lid geworden op: di 09 apr 2002 02:00
Rijdt met: titanium x 6 , carbon x 1
Contacteer:

Bericht door A d r i »

ja, 3300 hoogtemeters gespreid over 174km, is eigenlijk niks waar een mountainbiker wakker moet van liggen :roll:
Plaats reactie