hoeveel km rijden jullie per week /per tt

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Gebruikersavatar
A d r i
Mountainbiker
Berichten: 3125
Lid geworden op: di 09 apr 2002 02:00
Rijdt met: titanium x 6 , carbon x 1
Contacteer:

Bericht door A d r i »

hangt ervan af, was het offoad, was het op de weg, in de vlaanders, in de ardennen?
Byorka
Mountainbiker
Berichten: 793
Lid geworden op: za 25 dec 2004 11:34

Bericht door Byorka »

Het is lastig om gemiddelden te vergelijken. Het ene parcours en het andere scheelt zo 3 km/uur. Verder speelt de combinatie met de afstand een grote rol.
Gemiddelde is daarom ook niet zo belangrijk vind ik. Het grootste plezier zit in lange ritten fietsen met een lekkere snelheid.

Maar naar mening mag je nog wel wat oefenen.
Gebruikersavatar
MTBker Goby
Mountainbiker
Berichten: 267
Lid geworden op: di 23 aug 2005 12:45
Rijdt met: Thompson Pro TEAM: XT,Ritchey WCS, XTR V-brakes,MAVIC X221
Contacteer:

Bericht door MTBker Goby »

Nja het was eigenlijk zo vanalles maar ook ni zoals de ardenne eh :-)

Mja eigenlijk gaat het hem toch om het plezier eh :-D

grtzzzz
Byorka
Mountainbiker
Berichten: 793
Lid geworden op: za 25 dec 2004 11:34

Bericht door Byorka »

Zjust (juist)
jheymans
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: do 13 jan 2005 10:54

Bericht door jheymans »

Om bij de Masters 2 mee te kunnen in XC en marathons moet ik 10 à 12 u per week trainen. Tijdens de week rijd ik vlakke kilometers met racefiets op de weg. Op zondag tracht ik een wedstrijd of TT met de MTB te doen.
Soms zit er wel eens een week van 15 u bij als ik me specifiek op een marathon voorbereid of eentje van 8 u om te recuperen.
Het is belangrijk om intensiteit en duur voldoende af te wisselen om op zondag ' het goede gevoel ' in de benen te hebben. Ondanks het variëren van de de trainingen mag je niet verwachten dat je het hele seizoen topprestaties kan leveren.
Gelukkig kan ik dankzij mijn 'sportsminded' thuisfront voldoende tijd vrijmaken voor de vele uurtjes bollen.
Gebruikersavatar
Mich
Mountainbiker
Berichten: 287
Lid geworden op: di 26 jul 2005 22:26
Rijdt met: Granvillemobiel
Contacteer:

Bericht door Mich »

Ik zit elke week ongeveer 13u in het MTB zadel. Dat komt neer op 5 trainingsdagen. Elke 4e week is een rustweek met maar 3 trainingsdagen.
Zo kom ik ongeveer aan 1200 - 1300 km per maand.
Alle trainingen werk ik af met de MTB.
TT's doe ik zelden of nooit. Rij liever ergens waar ik vrij spel heb. Heb in de kempen zelf m'n rondje uitgetekend van ongeveer 65 km, waarvan 2/3 offroad.
Gebruikersavatar
Action-Man
Mountainbiker
Berichten: 301
Lid geworden op: ma 06 dec 2004 21:39
Rijdt met: specialized

Bericht door Action-Man »

Normaal doe ik een tt per week .(heb niet zoveel tijd werk overdag en kom in de winter thuis als het al donker is) in de zomer 1maal per week op de weg 80à 90 km
Plaats reactie