hoeveel km rijden jullie per week /per tt

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
mario
Mountainbiker
Berichten: 361
Lid geworden op: za 28 jun 2003 14:57
Rijdt met: CUBE LTD5
Contacteer:

Bericht door mario »

Stiekem ben ik toch wel wat jaloers op die mannen die iedere dag (of toch bijna) op de fiets kunnen springen. Door mijn werkomstandigheden kan ik zeeer zelden in de week een sop de fiets springen.

Maar waar ik me eigenlijk nog meer vragen bij stel is het volgende: Hoe kun je nu in godsnaam een (zogenaamde) drukke job (iedereen heeft het tegenwoordig "Druk druk druk"...) combineren met iedere dag op de bike te zitten. Als ik 75 uur per week werk (jaja...ook ik heb het druk...) blijft er nagenoeg geen tijd meer over zenne...
Zolang je thuis woont en enkel de voeten onder de tafel moet steken, kan ik het nog begrijpen. Maar in een gezinssituatie moet er toch ook tijd genomen worden voor vrouw en kind. Moet er toch gekookt worden, de boodschappen doen, kuisen, strijken, afwassen, tuin onderhouden...enzoverder... of doet vrouwlief dat allemaal voor jullie?

Mario
Gebruikersavatar
julie
Mountainbiker
Berichten: 1663
Lid geworden op: di 17 mei 2005 15:59
Rijdt met: Devinci Troy

Bericht door julie »

Ik heb dus naast mijn werk en het zorgen voor mijn zoontje ook nog eens een groot gedeelte van het huishouden ':('! Mijn man geeft niets om het fietsen en moppert dan ook al gauw als ik weer eens 3 uur op de mtb ben weggeweest! Dus marathons ed kan ik eigenlijk wel schudden! Gewoon geen tijd om 6 uur op de fiets te zitten! Bovendien merk ik dat als ik flink in het weekend ben wezen fietsen dwz op zaterdag en zondag, ik maandag echt moe aan mijn werk begin!

Ik vraag me dan toch ook af hoe mensen naast een voltijdsbaan het voor elkaar krijgen om bijna elke dag te fietsen!
AMT
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: di 16 aug 2005 17:13
Rijdt met: Scott

Bericht door AMT »

Wat denken jullie van de volgende combinatie ? Zondag toertocht en in de week enkele malen spinning ... een uurtje gericht trainen met een hoge hartslagfrequentie ... geen kuiswerk aan je eigen fiets, als je wil kan je vrouwtje ook mee ... of net niet ...
Gebruikersavatar
mtb-fltn
Mountainbiker
Berichten: 414
Lid geworden op: vr 31 dec 2004 13:06
Rijdt met: Granville Team G-racer U6
Contacteer:

Bericht door mtb-fltn »

Quote:

Maar in een gezinssituatie moet er toch ook tijd genomen worden voor vrouw en kind. Moet er toch gekookt worden, de boodschappen doen, kuisen, strijken, afwassen (= voor het vrouwke) , tuin onderhouden (=voor schoonvader) ...enzoverder... of doet vrouwlief dat allemaal voor jullie?



:^o Was het maar waar. Wishful thinking noemen ze da.....
Gebruikersavatar
...Jokke
Mountainbiker
Berichten: 366
Lid geworden op: do 21 okt 2004 23:56
Rijdt met: Ti Joven

Bericht door ...Jokke »

ik werk in verschillende diensten zoals namidagdienstenen nachtdiensten. Hierbij komende de overuren die ik maak moet ik allemaal terug nemen. Wat ervoor zorgt dat ik veel thuis ben en kan gaan fietsen. :lol:
Weldra zal dit ook minder zijn als ik aan de bouw van mijn huis ga beginnen. :-?

Voorlopig vind ik het best ok zo. Ik geniet ervan zolang het nog kan.
kogelvis
Mountainbiker
Berichten: 103
Lid geworden op: di 04 jan 2005 09:34

Bericht door kogelvis »

volgens andere ben ik een "nieuwe" man omdat ik een groot deel van het huihouden op mij pak ( koken, kuisen, strijken, wassen, ...) Het blijft dus bij wishfull thinking . Heb dus ik soms tijd tekort om te gaan fietsen.

Nen hometrainer met een strijkplank zou een oplossing zijn.
Gebruikersavatar
tarzan
Mountainbiker
Berichten: 624
Lid geworden op: di 02 sep 2003 19:19
Rijdt met: granville pulse custom

Bericht door tarzan »

AMT schreef:Wat denken jullie van de volgende combinatie ? Zondag toertocht en in de week enkele malen spinning ... een uurtje gericht trainen met een hoge hartslagfrequentie ... geen kuiswerk aan je eigen fiets, als je wil kan je vrouwtje ook mee ... of net niet ...
Met spinning ben je al snel 1,5 a 2 uur kwijt. Verplaatsing en douchen inbegrepen (en misschien nog rap eentje drinken).
Maar vooral : ge moet da graag doen. Ik heb het ook geprobeerd en kwam tot de conclusie dat dat niet voor mij is : zo binnen op nen velo die niet vooruit gaan tegen een trapfrequentie die te snel is voor Armstrong. Nee daar pas ik voor.
Gebruikersavatar
A d r i
Mountainbiker
Berichten: 3125
Lid geworden op: di 09 apr 2002 02:00
Rijdt met: titanium x 6 , carbon x 1
Contacteer:

Bericht door A d r i »

voila, dan kan je beter van thuis vertrekken, dan verlies je minder tijd. Buiten rijden is trouwens veel plezanter.
Mijn komend weekend ziet er ongeveer als volgt uit:
zaterdag: om 10u vertrekken voor een ritje van een uur of 6 en 120km, mixed, dus met een MTB (ik rij ALTIJD) met een MTB) en gedeeltes offroad/gedeeltes onroad.
zondag : om 8u vertrekken voor een ritje van 135km (Ronde van Leuven)
Gebruikersavatar
Mountainbiker
Berichten: 2031
Lid geworden op: ma 05 mei 2003 13:06
Rijdt met: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic

Bericht door »

@mario : vertel mij niet dat je met dat koken inzit hé :wink:

In elk geval,ik probeer 2 X in de week een rit van 2,5 à 3u te doen (ik rij soms tot 22u30 's avonds) en zondag de toertocht . Ik heb ook een zaterdagdienst op mijn werk en ook vrouw en kindjes.Kwestie van plannen en afspraken maken.Mijn vrouw weet dat ik 2 keer ga rijden in de week,dat is inmiddels ergens een vaste waarde.Die verloren tijd met je gezin of de niet-gedane-zaken compenseer je dan weer met andere dingen (bv.babysitten en mijn vrouw op zwier :lol: ).Als je elkaar hierin niet begrijpt raak je imo toch maar gefrustreerd.Ik word op slag een beter mens als ik kunnen gaan rijden ben :oops: . Ideaal zou zijn : een part-time dubbel betaald jobke !
Gebruikersavatar
scelter
Mountainbiker
Berichten: 1926
Lid geworden op: za 28 aug 2004 21:45
Rijdt met: Canyon Exceed SLX 9.9 & Rose Pro RS SRAM Force

Bericht door scelter »

In de zomer gewoonlijk om de andere dag. In de winter kan dat iets minder zijn. Zelfde met de afstand, in de winter meestal rond de 40km, in de zomer 60 en af en toe iets meer. Mijn gemiddelde ligt hier in de limburgse bossen meestal rond de 22 km/u, als er veel slijk ligt, gaat het natuurlijk iets trager :)

@ P°: als ge zo een job gevonden hebt, moogt ge mij altijd laten weten waar. En het onderwijs telt niet mee :-D
Plaats reactie