hoeveel km rijden jullie per week /per tt

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
kogelvis
Mountainbiker
Berichten: 103
Lid geworden op: di 04 jan 2005 09:34

hoeveel km rijden jullie per week /per tt

Bericht door kogelvis »

Na afglopen tt was ik kapot. Na 3 weken de fiets aan de kant te hebben laten staan was 55km er te veel aan.

Hoeveel kilometer fietsen jullie per week om zo'n gemiddeldes te halen?
Hoeveel maal per week nemen jullie je ijzeren ros van stal?

Ik rij op een tt meestal +/- 40km. Ik tracht 2* de week te rijden maar met dit weer is het gemakkelijk om neen te zeggen.
Gebruikersavatar
Eric B
Mountainbiker
Berichten: 541
Lid geworden op: vr 08 mar 2002 02:00
Rijdt met: Specialized Epic S-Works '08 + S-Works M5 HT '08
Contacteer:

Bericht door Eric B »

Nu, na TAC05 is het wat rustiger ... maar normaal 5 a 6 dagen op 7 en dan kunnen de km oplopen tot 350/400 per week.

Dit gecombineerd met een drukke full time job geeft mij goed gevulde weken, maar een beetje organiseren en zorgen dat de vriendin even zot is en regelmatig meegaat houdt de kerk in het midden.

Eric B
Gebruikersavatar
dr paaj
Pro
Berichten: 762
Lid geworden op: do 10 feb 2005 13:38
Rijdt met: plastikfantastik discostik
Contacteer:

Bericht door dr paaj »

3 à 4 maal in de week, meestal ritten van min 40 km. In het weekend is het vaak clinic geven, dus TT rijden doe ik niet meer snel. Dus Zuid Limburg wordt nu weer per fiets verkend.
Gebruikersavatar
julie
Mountainbiker
Berichten: 1663
Lid geworden op: di 17 mei 2005 15:59
Rijdt met: Devinci Troy

Bericht door julie »

Eigenlijk alleen in het weekend aangezien ik een full time job heb en een zoontje van 2 jaar (dus 2 full time jobs). Op een TT ga ik meestal voor de 35 km (indien mogelijk). Dus eigenlijk nooit meer dan 70 km/week. Ik heb helaas de tijd niet om vaker te gaan.':cry:' Bovendien kost het mtb-en veel tijd want de fiets moet worden schoongemaakt! Vooral in de winter ben je al snel een goed half uur bezig.
Gebruikersavatar
ghostinaction
Mountainbiker
Berichten: 112
Lid geworden op: di 21 jun 2005 16:48
Rijdt met: ghost se3000

Bericht door ghostinaction »

in't weekend gaan we SOMS naar een tt.
maar gewoonlijk 27.5 km :oops:
nie veel dus.
tussendoor ga ik soms ook wel is rijden
27.5-36-38km
en dinsdags-woensdags en donderdagsavonds ook nog wa kilometers met de bmx
da verschilt zowa.meestal rond de 10 km ^_^
Laatst gewijzigd door ghostinaction op za 27 aug 2005 20:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
A d r i
Mountainbiker
Berichten: 3125
Lid geworden op: di 09 apr 2002 02:00
Rijdt met: titanium x 6 , carbon x 1
Contacteer:

Bericht door A d r i »

ik ga het niet zeggen hoeveel km ik per week fiets , want naar het schijnt ben ik een dikke nek dan.. :roll:
Alleen dit, in principe rij ik elke dag, in de week meestal training op de weg en rustig duurtempo, in het weekend offroad en intensiever.
Gebruikersavatar
marge
Mountainbiker
Berichten: 324
Lid geworden op: do 13 jan 2005 13:33
Rijdt met: Summerbike: Orbea Oiz Carbon 3 / Mudbike Flanders

Bericht door marge »

Ik heb drie kinderen (tss 8 en 4 jaar) + mijn eega werkt om de twee weken in het weekend + de week dat ze geen weekends moet werken moet ikzelf op zaterdag voormiddag werken (banksector). De zaterdagnamiddag is dus meestal het enige moment dat rest om te winkelen, in de hof werken enz. Als -ik zeg dus 'als' er een TT is in de buurt (West Vlaanderen) dan ga ik daar naar toe. Dan rijd ik wel telkens de maximum afstand.
Aangezien er -toch zeker in W- Vl- de trend bestaat om meer en meer op zaterdag te organiseren, wil dit zeggen dat ik mijn MTB soms maar 1 keer in de 4 weken uithaal. De zondag sta ik dan wel heel vroeg op om tegen het startuuur zeker te kunnen starten.
Zoals gezegd rijd ik altijd de maximumafstand (45 tot 60 km). Dit houd geen probleem in omdat ik in het seizoen (maart - oktober) eigenlijk alleen maar met de koersfiets rijd. Dan haspel ik zo'n 110 - 120 km af. Zodoende is 45 - 60 km met de MTB een stukje cake.
Het is eigenlijk zoals bij de coureurs. Je basis voor in de winter (MTB) leg je in de zomer. En je basis voor in de zomer (koersfiets) leg je in de winter.
:wink:
Gebruikersavatar
tarzan
Mountainbiker
Berichten: 624
Lid geworden op: di 02 sep 2003 19:19
Rijdt met: granville pulse custom

Bericht door tarzan »

door mijn werkomstandigheden rij ik in de week niet. Zondag haal ik mijn beestje van stal voor tt's van gemiddeld 45 a 50 km in de winter, in de zomer durft daar al eens een ritje bijzitten van 80-100 km mtb'en.
Wel met dit verschil : die 45 a 50 km rij ik vollenbak (zo snel ik kan hé - der zijn vele rappere zulle), die lange ritten die ik op het gemakje.
Gebruikersavatar
...Jokke
Mountainbiker
Berichten: 366
Lid geworden op: do 21 okt 2004 23:56
Rijdt met: Ti Joven

Bericht door ...Jokke »

ik rij eenmaal per week een TT. Daarbuiten 'probeer' ik 200km per week te doen. De ene week al eens wat meer de andere week eens wat minder. De meeste km worden dan met de koersfiets gedaan afhankelijk van het weer. Toch doe ik behoorlijk wat km met de MTB. Deze km doe ik in de bossen van lommel, hechtel- eksel, leopolsburg of ik ga een route doen in de ardennen.
Gebruikersavatar
mtb-fltn
Mountainbiker
Berichten: 414
Lid geworden op: vr 31 dec 2004 13:06
Rijdt met: Granville Team G-racer U6
Contacteer:

Bericht door mtb-fltn »

Ik probeer toch minimum 2 keer in de week te gaan mtb'en, wat neerkomt op zo'n 100 à 150km per week. Als ik in verlof ben ga ik natuurlijk veel meer fietsen, maar tijdens een gewone werkweek is dat echt het maximum dat ik eraan kan spenderen. :cry: Maar ik ga daarnaast nog 1 of 2 keer per week lopen. Dat duurt minder lang hé...
Plaats reactie