MTB-duathlon

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Gebruikersavatar
mtbn
Mountainbiker
Berichten: 53
Lid geworden op: za 26 aug 2006 23:16
Rijdt met: Nen (gescheurde)gelaste scott comp racing juicy5

Bericht door mtbn »

big schreef:Dan kunt ge mij wat meer vertellen over de duathlon in Olen?
Wat mag ik verwachten van het mtb-parcours ?
En hoe zijn de deelnemers? TOch niet allemaal toppers zeker ?


het parcours in olen bevindt zich rond het oude engelse kamp(oude leger basis). het parcours is afwisselend singeltrack met een paar rechte dreven bos afgewiseld met af en toe een stuk beton die er op sommige plaatsen een beetje veradelijk bij liggen door mos en groeningheid op de baan door geen zon en modder in haarspeld bochten dit afhangkelijk van het weer als het nat is schuift dat wel redelijk hard als het als vorig jaar daags daarvoor geregent heeft liggen sommige stukken bos er tamelijk zwaar bij een beetje zompig maar 70% bolt tamelijk goed maar niet zo dat je met slicks of banden met weinig noppen rendabel snelheid kunt maken daar slingeren de singeltrack stukken te hard voor tussen bomen en rond legergebouwen grip is alles het parcours al eens rijden is een must om een goede plaats te rijden je kan het grotendeels volgen door op de blauwe strepen te letten die op de bomen geschilderd zijn een paar weken van te voren organisren ze elke zaterdag verkennigen zeker doen deze is heel anders als die van geel en lille daar techniek niet zo een vereiste zijn de betere technische biker haalt hier voordeel doe jij als dou of solo mee ? big solo is die één van die na competie wedstrijden van de duathlon atleten van de belgische top clubs (leenbakker actus enz... maar er zijn er ook nog voldoende recreanten
bij de duo's is het net weer anders goede lopers gecombineerd met goede bikers maar ook weer voldoende recreanten aanwezig ge moet maar eens op de site gaan zien voor de tijden van vorig jaar dan hebt ge een gedacht ervan :-D
Gebruikersavatar
_eli_
Mountainbiker
Berichten: 300
Lid geworden op: do 09 okt 2003 19:57
Rijdt met: your dreambike

Bericht door _eli_ »

Big schreef:
mtbn schreef:de winterduathlon van olen 22okt is nen hele schone ik doen daar ook al twee jaar mee 3,5-26-3,6 zeer schoon parcours een beetje vettig op de beton waar de zon niet aan kan maar dat maakt het plezant ge moet anders eens op de site van www.3athlon.be gaan zien daar staat alles van de komende winter op direct gelinkt naar elke site
Dan kunt ge mij wat meer vertellen over de duathlon in Olen?
Wat mag ik verwachten van het mtb-parcours ?
En hoe zijn de deelnemers? TOch niet allemaal toppers zeker ? :oops:
Bij het lopen verlies je als biker toch veel tijd,
die moet je proberen goed te maken.
Dus je bent tijdens het biken steeds aan het inhalen,
soms is dit dus wel vervelend op de singletracks.

Vorig jaar ben ik van pakweg 20-25 e positie na het lopen naar plek 2 gereden.
Nog een plaatske verloren en zo 3e gefinished.

Dit lukt wel enkel als het een mtb-waardig parkoers is.

In geel was ik 7e.
Gebruikersavatar
Big
Mountainbiker
Berichten: 466
Lid geworden op: ma 08 aug 2005 22:05
Rijdt met: Trek 8500 (2011)
Contacteer:

Bericht door Big »

Bedankt voor de uitleg.
Ik doe mee als solo.
Sinds een week ben ik toch wat aan het trainen met lopen, om te proberen niet te veel tijd te verliezen tijdens dit onderdeel.
tenedenaar
Mountainbiker
Berichten: 114
Lid geworden op: vr 18 jun 2004 11:06
Rijdt met: Provex

Bericht door tenedenaar »

Het loopniveau in de winterduatlons valt heus wel mee, zeker in vergelijking met bvb de superprestiges duatlon op de weg. Als goeie mountainbiker kan je echt wel een mooie uitslag halen in een winterduatlon. Ik vind dat je juist het verschil kan maken in het mtb-onderdeel en minder tijdens het lopen.
Gebruikersavatar
Big
Mountainbiker
Berichten: 466
Lid geworden op: ma 08 aug 2005 22:05
Rijdt met: Trek 8500 (2011)
Contacteer:

Bericht door Big »

Ik hoop toch binnen de 5min te eindigen op de eerste loper op het eerste loopnr.

Enig idee wat voor tijd ik dan moet lopen op 3,4 km; ?
Supernaut
Mountainbiker
Berichten: 840
Lid geworden op: do 21 okt 2004 15:46

Bericht door Supernaut »

Big schreef:Ik hoop toch binnen de 5min te eindigen op de eerste loper op het eerste loopnr.

Enig idee wat voor tijd ik dan moet lopen op 3,4 km; ?
Reken er maar op dat de eerste tussen de 3min en 3min10 de kilometer lopen.
Als ge rond de 4min de kilometer kunt blijven moogt ge als recreant niet klagen.

De gemiddelden bij het biken hangt natuurlijk wel van de staat van het parcours af,maar reken maar voor de eerstentussen de 27 en 30km/u gemiddeld,m.a.w. zo rond de 50min blijven en liefst eronder.
De recreanten iets boven het uur.
Gebruikersavatar
Big
Mountainbiker
Berichten: 466
Lid geworden op: ma 08 aug 2005 22:05
Rijdt met: Trek 8500 (2011)
Contacteer:

Bericht door Big »

Met een plaats in de top 50 zou ik al heel blij zijn.
We zullen zien.

Blijven trainen :wink:
jens007
Mountainbiker
Berichten: 114
Lid geworden op: zo 11 jan 2004 17:32
Rijdt met: scott expert racing

Bericht door jens007 »

Zijn er nog die meedoen aan de winterduathlon in Brecht zaterdag ?
voor mij is dit de eerste keer.
wat zijn zo de snelheden bij het lopen en biken ?

groeten, Jens
tenedenaar
Mountainbiker
Berichten: 114
Lid geworden op: vr 18 jun 2004 11:06
Rijdt met: Provex

Bericht door tenedenaar »

jens007 schreef:Zijn er nog die meedoen aan de winterduathlon in Brecht zaterdag ?
voor mij is dit de eerste keer.
wat zijn zo de snelheden bij het lopen en biken ?

groeten, Jens
lopen: bij de beste 18 à 19 km/u, de grote hoop rond 15 km/u
mtb: moeilijk te zeggen: is nogal snel parcours, wel een paar technische stukjes en enkele hobbelige, slechte passages.

Groeten
Explicarmelo
Mountainbiker
Berichten: 194
Lid geworden op: do 08 sep 2005 12:41
Rijdt met: Cube Airmatic Teamline, DtSwiss, Fox F100X, X.0, Magura Marta SL!

Bericht door Explicarmelo »

Ik was ingeschreven maar een maag-darminfectie heeft hier een kort doch krachtig stokje voorgestoken.

Dedju toch.
Plaats reactie