Pagina 6 van 7

Geplaatst: vr 16 sep 2005 10:21
door Jarvis
Ik vrees dat mijn probleem enkel voor de rechtbank op te lossen valt, daar ben ik nu volop mee bezig.
Zoveel onrecht en gebrek aan fatsoen van Trekbikes daar laat ik het gewoon niet bij.

Geplaatst: vr 16 sep 2005 10:31
door Flip FSR
Jarvis schreef:Ik vrees dat mijn probleem enkel voor de rechtbank op te lossen valt, .
:roll: Dat gaat u waarschijnlijk alleen maar geld kosten ipv opbrengen... #-o

Ge gaat nooit kunnen bewijzen dat het hier om een produktiefout gaat.
Daarbij heeft uw fietsenmaker al doorgegeven dat ge ermee gecrasht zijt... als ik het goed begrepen heb.

Er is één iemand die hiervan beter gaat worden en dat is uw advocaat :drunk:

Geplaatst: vr 16 sep 2005 11:28
door Jarvis
Ik heb gisteren toevallig eens een gesprek gehad met een bevriende advocaat.
Ik heb hem uitgelegd dat ik eens een expertise op mijn eigen kosten ga laten uitvoeren op mijn fiets.
Er zijn twee redenen waarom ik er zeker van ben dat de bluts in mijn frame niet door de valpartij veroorzaakt zijn.
Na de valpartij heb ik de toertocht nog uitgereden en mijn fiets zeer grondig gepoetst, daar ben ik toch altijd een kleine twee uur mee bezig, zo grondig doe ik dat.
En er is mij geen bluts of andere schade aan mijn fiets opgevallen, terwijl je de bluts in mijn bovenbuis van 10 meter afstand al duidelijk ziet.
Reden twee is dat er geen enkele lakschade is, niets op de plaats van mijn bluts.
Als de expertise mijn zekerheid geeft dat het hier inderdaad over een productiefout gaat, waar ik toch vrij zeker van ben.
Hoef ik enkel een advocaat te nemen, daar de rechter een onafhankelijk expert te laten aanstellen die op zijn beurt gaat vaststellen dat de blust in mijn fiets inderdaad een fabricagefout is.
En mijn broodje is gebakken, de gerechtskosten zijn voor Trekbikes, als die het zover willen laten komen.

Geplaatst: vr 16 sep 2005 15:20
door Supernaut
Jarvis ik vrees dat je er naast gaat pakken.Ik heb dat ook voor gehad met mijn Trek.Valpartij en verder geschoven tegen een trap,waardoor mijn remhendel in de bovenbuis klapte.Als ge uw bike dan terug recht zet komt het remhendel daar inderdaad niet juist meer tegen,maar duw je vork een beetje in en door de klap krijg je een kleine buiging van je vork en past je remhendel perfect in de bluts.
Ik kon er toen ook wel om janken en mijn LBS zei toen ook dat er niets van garantie op kon verhaald worden.
Ben er noodgedwongen maar mee blijven verder rijden tot mijn frame scheurde.Trek op de hoogte gebracht van de breuk maar niets over die bluts gezegd en een 2-tal weken later had ik een nieuw frame.
Misschien heb je een beetje te snel gehandeld.

@GF, tegenwoordig vraagt Trek inderdaad om foto's van een breuk door te mailen.

Geplaatst: vr 16 sep 2005 16:16
door Streets
Twee weken geleden ook gevallen, gewoon op mul zand voorwiel weggeschoven. Op het eerste zicht niets aan de hand tot ik verleden zondag tijdens het rijden van een toertocht bij de bevoorrading aankwam.
Die mens achter de toog verschrok zich van de grote bluts in mijn bovenbuis.


Dan hebben die dingen niets met elkaar te maken ?
1 week tussen en dan een bluts er in

Beter om dat eerst voorval dus nooit te vermelden

Streets

Geplaatst: vr 16 sep 2005 16:47
door Jarvis
De vertegenwoordiger van Trekbikes heeft deze namiddag Jannssen bezocht en heeft mijn fiets eens tegoeie bekeken.
Blijkt dat mijn blutske geen gevaar is voor de sterkte van mijn frame.
Nu ben ik toch al gerustgesteld, kan ik zo voorlopig blijven doorfietsen zonder gekke kosten te moeten maken.
Blijkt nu ook dat een nieuw frame geen 1250€ kost!
Dus vrees ik dat iemand mij al twee weken voor de gek aan het houden is.
Tot zover!

Geplaatst: vr 16 sep 2005 18:32
door Flip FSR
Allez dan, biken maar!! 8)
Veel plezier ginder in 't zuiden :wink:

Geplaatst: vr 16 sep 2005 21:04
door Geut
Vergeet niet dat Trek een grote multinational is die mss wel een advocaat in loondienst heeft die een enorme routine en ervaring heeft met soortgelijke gevalletjes.

Ik geloof ook niet dat er op een nacht in de garage een deuk en een scheur verschijnt in een frame [-X

Een fiets van 2500€ zal waarschijnwelijk niet erg zwaar zijn ???
Dus ook minder sterk, ze noemen zoiets triple-buted, in het midden, bij jouw deuk is de buis helemaal niet zo dik meer als bij vb een double-buted.

En inderdaad, als het een ongeval is dan kan trek niet verantwoordelijk gesteld worden voor jouw valpartij, tenzij je gevallen bent van het verschieten toen je plotseling tijdens het rijden die deuk en barst zag in je frame #-o

Allé, dat denk ik ervan, maar ik kan er natuurlijk (hopelijk voor jou) ook grandioos naast zijn.

Denk eraan, Shit Happens :evil: :evil: :evil:

Geplaatst: vr 16 sep 2005 21:44
door $mokeyJoe
Ik vind het natuurlijk wel rot voor je...zeker als je aan het aftellen bent om de ruta te rijden...Nu kun je toch al wat zekerder verder fietsen.
Succes met de ruta alleszins...(graag een verslagje achteraf,ben nl. ook wel te vinden om iets derg. te doen.Bv.:CTC,Ruta,...)
Groetjes,
$mokeyJoe

Bluts in bovenbuis

Geplaatst: za 17 sep 2005 14:26
door spezbiker
Ik rijd al 8 jaar met een Kona AA en sinds 4 jaar zit er een bluts in de bovenbuis. Uitgezonderd van het esthetische (doet toch een beetje pijn als je mooie bike een bluts heeft)heeft dit nog geen enkel probleem opgeleverd. Rijden dus ...