Bluts in bovenbuis

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Gebruikersavatar
focus_wrc
Mountainbiker
Berichten: 858
Lid geworden op: zo 24 nov 2002 18:10
Rijdt met: LaPierre Pro alu sl * Rider Devil 1x1 * Concorde Prelude

Bericht door focus_wrc »

heb ik ook, op een recht eind overkop gegaan in de topcomp van ronse :roll: en het kader geeft zich niet precies
Gebruikersavatar
Gf biker
Mountainbiker
Berichten: 2939
Lid geworden op: ma 07 jul 2003 21:46

Bericht door Gf biker »

Scott Boy schreef:
Kunt ge mij gene sticker bezorgen :wink:

Mail of pb ff uw adres door en da komt in de sjakos :wink:
Jarvis
Mountainbiker
Berichten: 602
Lid geworden op: di 16 nov 2004 21:50

Bericht door Jarvis »

Twee weken geleden ook gevallen, gewoon op mul zand voorwiel weggeschoven. Op het eerste zicht niets aan de hand tot ik verleden zondag tijdens het rijden van een toertocht bij de bevoorrading aankwam.
Die mens achter de toog verschrok zich van de grote bluts in mijn bovenbuis.
Dus ik naar de fietsenmaker, bleek dat mijn kader geblutst en gebarsten was.
Dat kan toch niet gewoon van een val zijn? Er is geen lak af niks, het kan toch niet dat mijn remhendel tijdens een val mijn bovenbuis zo erg kan beschadigen dat ik een nieuw frame moet kopen.
Gebruikersavatar
JanMan
Mountainbiker
Berichten: 2175
Lid geworden op: wo 18 feb 2004 21:14
Rijdt met: Custom Xcluziv, Orbea, Zannata

Bericht door JanMan »

Jarvis schreef: het kan toch niet dat mijn remhendel tijdens een val mijn bovenbuis zo erg kan beschadigen dat ik een nieuw frame moet kopen.
Waarom niet ?

Het midden van je bovenbuis is een van de zwakste plaatsen van je frame, hier is de buis zo smal mogelijk gemaakt om gewicht te besparen. Dus als daar een stuur in slaagt kan het wel is gedaan zijn met je frame #-o

Hopen dat het goedkomt natuurlijk [-o<
Jarvis
Mountainbiker
Berichten: 602
Lid geworden op: di 16 nov 2004 21:50

Bericht door Jarvis »

Als ik GEEN garantie krijg op mijn kader.
Is dit mijn laatste Gary Fisher, ik koop gewoon een kader van een ander merk waar ik meer vertrouwen in heb en laat ik alles ombouwen.
En neem ik een verzekering!

Het kan toch niet waar zijn dat waneer je een fiets van 2500€ koopt, je die na 10 maanden gebruikt te hebben na een dom voorval gewoon kan weggooien.
Zoeen fiets MOET toch wel tegen een stootje kunnen, het is toch een mountainbike niet.

groetjes, ik ben er echt niet goed van
Gebruikersavatar
Mountainbiker
Berichten: 2031
Lid geworden op: ma 05 mei 2003 13:06
Rijdt met: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic

Bericht door »

Jarvis schreef:Als ik GEEN garantie krijg op mijn kader.
Is dit mijn laatste Gary Fisher, ik koop gewoon een kader van een ander merk waar ik meer vertrouwen in heb en laat ik alles ombouwen.
En neem ik een verzekering!

Het kan toch niet waar zijn dat waneer je een fiets van 2500€ koopt, je die na 10 maanden gebruikt te hebben na een dom voorval gewoon kan weggooien.
Zoeen fiets MOET toch wel tegen een stootje kunnen, het is toch een mountainbike niet.

groetjes, ik ben er echt niet goed van
Ik begrijp je teleurstelling maar tot nader order is de fiets ook niet 'kapot' hé..Check je garantievoorwaarden maar eens,er zal zeker bijstaan dat er bij een 'incident' geen garantie geldt :oops:
Alles moet kapot
Mountainbiker
Berichten: 16
Lid geworden op: vr 13 mei 2005 12:58
Rijdt met: Specialized Stumpjumper FSR 100 Comp

Bericht door Alles moet kapot »

ik kan bevestigen dat dit niet onder garantie

heb hetzelfde voor gehad met mijne scott comp racing
bluts is er nog altijd
maat van mij heeft hetzelfde gehad; ook met scott comp racing
bij een 2de val is de bluts doorgescheurd
was niet onder garantie omdat dit door een val komt (en niet door bijv. slijtage)

volgens mij komt de rem bij dit model (scott comp racing) steeds in de bovenbuis; waar dit bij andere modellen/merken niet altijd het geval is
Gebruikersavatar
Serge R
Mountainbiker
Berichten: 2707
Lid geworden op: wo 21 jan 2004 20:15
Rijdt met: Welke ik ook kies ferro, non-ferro of carbon koolvezel epoxy, stoempen moet ik toch

Bericht door Serge R »

@jarvis
Ik vind je redenering betreffende garantie en je dure bike toch een beetje naïef.Als je een nieuwe wagen koopt en je knalt tegen een opstakel en er is zichtbare schade ga je toch ook niet om een garantieherstelling vragen?
Een onderdeel dat je veel frustratie bespaard had:
http://www.trickstuff.de/details/details_trick.pdf
Gebruikersavatar
Mountainbiker
Berichten: 2031
Lid geworden op: ma 05 mei 2003 13:06
Rijdt met: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic

Bericht door »

Serge R schreef:@jarvis
Ik vind je redenering betreffende garantie en je dure bike toch een beetje naïef.Als je een nieuwe wagen koopt en je knalt tegen een opstakel en er is zichtbare schade ga je toch ook niet om een garantieherstelling vragen?
Een onderdeel dat je veel frustratie bespaard had:
http://www.trickstuff.de/details/details_trick.pdf
Yes indeed =D> ! ....maar niet voor bv. carbon frames spijtig genoeg #-o
Jarvis
Mountainbiker
Berichten: 602
Lid geworden op: di 16 nov 2004 21:50

Bericht door Jarvis »

Deze avond heb ik foto's van mijn bluts, moet je zelf eens oordelen, ik zal ze meteen op dit forum zetten.
Ik weet niet precies wat die bluts veroorzaakt heeft, ik vermoed mijn remhendel bij die val.
Er is geen enkel lakschade te zien en toch heb ik een bluts op de zijkant van de bovenbuis van mijn frame. Een zodanige bluts zelfs dat mijn kader aan de onderkant gescheurd is.
Het kan evengoed een fabrikagefout zijn.

En als dat niet zo is dan stel ik mij toch zeer grote vragen over de stevigheid van moderne mountainbike frames.
Ik ben deze zomer met mijn koersfietske naar Zuid-Frankrijk gefietst, mijn bagage trok ik op een Bob-yak achter mij aan, 35 Kg.
Je weet wel zo karreke met een wiel.
Als ik na een stop mijn fiets wou rechtzetten plooide hij zowat dubbel en mijn kader gaf geen krimp.
Plaats reactie