Bluts in bovenbuis

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Gebruikersavatar
Epic Man
Mountainbiker
Berichten: 216
Lid geworden op: do 19 aug 2004 11:43
Rijdt met: One Silver arrows and 2 Black Italians

Bericht door Epic Man »

Jarvis schreef:Bedankt om mijn foto's op dit forum te zetten.
Woensdag weet ik of ik garantie krijg of niet, ik zal wel zien hoe het afloopt.
Maar hoe krijg je een bluts in je kader, een zodanig diepe bluts dat mijn kader gebarsten is en dat zelfs de hele bovenbuis een knik heeft gekregen (banaan staat).
Zonder ook maar enig bemerkbare lakschade, er is op de plaats van de bluts geen enkele lakschade te zien, niets.
Dat kun je zelf zien op de foto's.
Als ik geen garantie krijg mogen ze mij dit eens proberen uit te leggen.
Mijn kader is toch naar de kloten, dus de vertegenwoordiger van GF mag van mij gerust eens proberen een vergelijkbare bluts in mijn kader te maken zonder lakschade te veroorzaken.
Het zou mij echt enorm verwonderen als hij hierin slaagt.
Maar als de garantie geweigerd wordt heb ik mij hierbij neer te leggen.
Mocht het een garantie geval worden, laat me iets weten ,,,, :wink: :wink:
Dan ga ik ook eens bij mijn dealer aan kloppen.. :^o
Jarvis
Mountainbiker
Berichten: 602
Lid geworden op: di 16 nov 2004 21:50

Bericht door Jarvis »

Ik heb dus geen garantie gekregen op mijn kader.
Ze zijn vandaag niet eens komen kijken van GF, aan de hand van de foto's dachten ze genoeg gezien te hebben.
Proficiat aan Gary Fisher, dat is nogal eens klantenbinding.
Gebruikersavatar
focus_wrc
Mountainbiker
Berichten: 858
Lid geworden op: zo 24 nov 2002 18:10
Rijdt met: LaPierre Pro alu sl * Rider Devil 1x1 * Concorde Prelude

Bericht door focus_wrc »

is bij iedereen zo, mijn LP ook niet in garantie, dan maar verderknallen tot ie vanzelf ontploft :evil:
serre
Mountainbiker
Berichten: 135
Lid geworden op: di 25 mei 2004 16:53
Rijdt met: delta V1000 & Attitude

Bericht door serre »

Als ik dit topic doorneem heb ik spontaan toch wel enkele bedenkingen.

- De buizen van moderne lichte fietskaders (MTB of koers) zijn zo dun dat je ze zelfs met de hand kan voelen vervormen als je erin knijpt. Of je fiets nu een GF, Trek, Cube, etc is maakt niet uit.
- Als je valt en je fiets is beschadigd, dan heb je pech, tenzij je verzekert bent. Bij een auto heb je een omnium, als je schade hebt, er bestaat ook zoiets voor fietsen, maar of MTB's daaronder vallen is zeer twijfelachtig gezien de "natuur" van de sport. Of de premie zal zo hoog liggen dat je er geen zin in hebt. Ik ken geen enkel fiets merk dat een kader onder "garantie" gaat vervangen bij een ongeval.
- Bij al de MTB's die ik heb staat het stuur zo hoog, en staan de remgrepen zodanig gepositioneert dat ze niet tegen de bovenbuis botsen als je het stuur meer dan 90 graden draait. Soms staan de remgrepen dan vrij hoog en is dat niet zo handig, maar liever zo dan al die mooie foto's die je hier ziet.
Jarvis
Mountainbiker
Berichten: 602
Lid geworden op: di 16 nov 2004 21:50

Bericht door Jarvis »

Mijn bovenbuis is ook gebartsen en kraakt bij elke hobbel.
Op 1 oktober vertrek ik naar Spanje, ik ga er de Ruta del Cid rijden met Poco Loco Adventures. Daar hoef ik niet aan te beginnen met een GF die elk moment kan ontploffen.
Ik ga straks voor een andere fiets kijken, eens kijken wat ik voor de mijne terugkrijg.
Flip FSR
Mountainbiker
Berichten: 3065
Lid geworden op: di 03 feb 2004 13:42

Bericht door Flip FSR »

serre schreef:Ik ken geen enkel fiets merk dat een kader onder "garantie" gaat vervangen bij een ongeval.
Hier moet ik u toch ongelijk geven. Een vaste bikevriend van me
ging vorige zomer over de kop in Oostenrijk met zijn Cube.
Gevolg -> kader paraplu just na het balhoofd.
En geloof het of niet, hij heeft een nieuwe kader gekregen onder garantie.
Ik moet er wel bijvertellen: ALLES hangt af van hoeveel goesting uwe fietsenmaker
heeft er een zaak van te maken bij de importeur (en hoe goed ge hem kent).

En ik :^o eens voor ne keer niet hé :lol:

Enfin, hiermee is de Ja(n)rvis natuurlijk niet geholpen hé :roll:
Gebruikersavatar
Gf biker
Mountainbiker
Berichten: 2939
Lid geworden op: ma 07 jul 2003 21:46

Bericht door Gf biker »

Jarvis schreef:Ik heb dus geen garantie gekregen op mijn kader.
Ze zijn vandaag niet eens komen kijken van GF, aan de hand van de foto's dachten ze genoeg gezien te hebben.
Proficiat aan Gary Fisher, dat is nogal eens klantenbinding.
Denk dat je al een grove fout hebt begaan met ze de foto's te bezorgen. Ik zie dat je van As bent, wie is je dealer??? Deze had toch moeten weten dat je nooit foto's moet opsturen van een framebreuk. Dan komen ze idd niet meer kijken, en heb je totaal geen inspraak meer. Heb via mijn dealer nog geen problemen geweten met fisher in verband met frame breuken.
Flip FSR
Mountainbiker
Berichten: 3065
Lid geworden op: di 03 feb 2004 13:42

Bericht door Flip FSR »

Inderdaad, als je dealer er achter staat regelt die normaal wel iets voor je.
Waar een wil is... is er in dit geval geen weg terug vrees ik :-?
Jarvis
Mountainbiker
Berichten: 602
Lid geworden op: di 16 nov 2004 21:50

Bericht door Jarvis »

Mijn fietsenmaker Rubelli sport heeft op verzoek van trekbikes deze foto’s genomen en gemaild.
Het kan toch echt niet door de beugel dat er zo word omgegaan met klanten die toch serieuze bedragen spenderen aan hun mountainbike, 2500€ is geen kleingeld.
Ik ben eens bij een andere fietsenhandelaar langsgegaan, Janssen in Genk.
Ik heb hem verzocht een oplossing te zoeken voor mijn bluts probleem.
Nu had hij toevallig nog een garantie geval staan waar de vertegenwoordiger van Trek WEL de moeite voor wou doen om eens van naderbij te bekijken.
Ik heb mijn GF maar meteen daar gelaten, de vertegenwoordiger zou voor vrijdag Janssen bezoeken, ik ben eens benieuwd.
Gebruikersavatar
Epic Man
Mountainbiker
Berichten: 216
Lid geworden op: do 19 aug 2004 11:43
Rijdt met: One Silver arrows and 2 Black Italians

Bericht door Epic Man »

Jarvis schreef:Mijn fietsenmaker Rubelli sport heeft op verzoek van trekbikes deze foto’s genomen en gemaild.
Het kan toch echt niet door de beugel dat er zo word omgegaan met klanten die toch serieuze bedragen spenderen aan hun mountainbike, 2500€ is geen kleingeld.
Ik ben eens bij een andere fietsenhandelaar langsgegaan, Janssen in Genk.
Ik heb hem verzocht een oplossing te zoeken voor mijn bluts probleem.
Nu had hij toevallig nog een garantie geval staan waar de vertegenwoordiger van Trek WEL de moeite voor wou doen om eens van naderbij te bekijken.
Ik heb mijn GF maar meteen daar gelaten, de vertegenwoordiger zou voor vrijdag Janssen bezoeken, ik ben eens benieuwd.
Amaaii dan moet ik ook eens naar mijn dealer ''Janssen'', wie weet.
:^o :^o
Plaats reactie