Een club, of niet...

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!

Ik rij:

In clubverband
30
34%
Niet in clubverband
58
66%
 
Totaal aantal stemmen: 88

Fluffy
Mountainbiker
Berichten: 578
Lid geworden op: do 31 jul 2003 10:28

Bericht door Fluffy »

Ik heb me deze winter aangesloten bij Heghesportief (wel wegfiets)

Het heeft wel even geduurd vooraleer ik een club vond die mij aanstond. Vooral qua veiligheid is het er tamelijk goed. Het gaat er meestal vrij gedisciplineerd aan toe. Bij sommige clubs rijden ze door elkaar, soms met 5 naast elkaar, rijden ze door rood licht, ... Ook rijdt er telkens een volgwagen mee. En er zijn 3 niveaus zodat iedereen wel zijn groepje vindt.

Ik rijd meestal in de winter mee, aangezien ik in de zomer op de mtb zit.

Ze hebben ook een mtb club, de Paling trappers of fietsers of zoiets... Maar hoe het daar zit, weet ik niet.
Gebruikersavatar
Mountainbiker
Berichten: 2031
Lid geworden op: ma 05 mei 2003 13:06
Rijdt met: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic

Bericht door »

Nielskie schreef:yepla, hier nog iemand die op zijn vrijheid gesteld is.

Ik ben voorlopig ook nog niet de club tegen gekomen waar ik me zou thuisvoelen. Hoewel in gezelschap biken toch meestal plezanter is dan op je eentje. Maar daarvoor is dan ook geen club nodig, zo'n site gelijk de deze is ook al goed om volk te leren kennen.
Met deze post kan ik mij ook het beste verzoenen.Deze site geeft sowieso al een 'club-gevoel'.Zeker omdat je kan nalezen op dit forum wat de verschillende meningen zijn,wie er was,hoe het parcours was,de après-bike,...Meestal pik ik aan bij een biker tijdens een TT die hetzelfde tempo erop nahoudt (of toch een tempo dat ik aankan :oops: ).Zo leer je ook constant mensen kennen.Trainingsritjes doe ik meestal alleen en om de twee weken probeer ik een groepsrit met een aantal wielertoeristen mee te pakken (rij dan zelf wel met de mtb,goed voor de snelheid).
Gebruikersavatar
Jakke
Mountainbiker
Berichten: 330
Lid geworden op: zo 17 nov 2002 16:48
Rijdt met: http://www.youtube.com/watch?v=953PkxFNiko&ob=av2n

Bericht door Jakke »

IK rij al 10 jaar alleen omdat ik ook op mijn vrijheid gesteld was,
maar recent ,een klein jaar , verschillende zielsgenoten in de eigen regio tegengekomen
en beslist om samen te gaan fietsen ,zonder te spreken van een club of zo en dat valt best mee .
Heb je zin om mee te gaan fietsen ga je mee anders blijf je gewoon in je bed liggen.
Een club zijn we niet , financieel zijn we van niemand afhankelijk je hoeft
je bij niemand te verantwoorden ,we vertrekken gewoon samen in groep en we rijden naar huis in groep.
Gebruikersavatar
keybiker1
Mountainbiker
Berichten: 116
Lid geworden op: za 13 mar 2004 19:32
Rijdt met: made by Capino Wevelgem

Bericht door keybiker1 »

Jakke schreef:IK rij al 10 jaar alleen omdat ik ook op mijn vrijheid gesteld was,
maar recent ,een klein jaar , verschillende zielsgenoten in de eigen regio tegengekomen
en beslist om samen te gaan fietsen ,zonder te spreken van een club of zo en dat valt best mee .
Heb je zin om mee te gaan fietsen ga je mee anders blijf je gewoon in je bed liggen.
Een club zijn we niet , financieel zijn we van niemand afhankelijk je hoeft
je bij niemand te verantwoorden ,we vertrekken gewoon samen in groep en we rijden naar huis in groep.
zo werkt het ook bij ons (The key-Bones Rekkem)
wij hebben wel een eigen uitrusting die natuurlijk niet verplicht is om aan te kopen. Eigenlijk is er bij ons niks verplicht enkel dat je de zondagvoormiddag uw goed humeur moet mee :wink: hebben
Loeckxke
Mountainbiker
Berichten: 28
Lid geworden op: do 10 feb 2005 12:32
Rijdt met: Trek 6500 (2001)

Samen uit, samen thuis

Bericht door Loeckxke »

'k Denk dat er veel van club tot club afhangt. Bij ons gaat het er gemoedelijk aan toe en geldt het samen uit/samen thuis principe. Wel wordt er in alle ritten wel opgedeeld en keren de "mindere goden" iets sneller terug naar huis.
Wat mij heeft overhaalt om bij een club aan te sluiten is de extra mogelijkheden die ge krijgt. Zo is het mogelijk om elk jaar op pinksterdriedaagse te vertrekken en een week te gaan biken in uitdagendere streken (zoals de Jura), is er een clubmobiel waardoor het gemakkelijker is om eens wat verplaatsingen te maken. Daarbij verlaten we de BLOSO-paden en andere pistes maar werken we vooral op basis van stafkaart. De tochten zijn dan technisch ook iets uitdagender...
Ge boet wat in aan vrijheid, maar krijgt er wel extra mogelijkheden en vrienden voor in de plaats. En in vele gevallen moet er ook niets, bij ons zijn er ook mensen lid die ge van gans het jaar nie ziet behalve op die specialekes zoals de buitenlandse tochten.

Loeckxke
Gebruikersavatar
Maorten
Mountainbiker
Berichten: 126
Lid geworden op: ma 25 jul 2005 15:24
Rijdt met: Specialized Stumpjumper M4

Bericht door Maorten »

ik rij ook enkele jaren in clubverband, we zijn meer vriendengroepje en er wordt bij ons niet gereden om de andere af te rijden, integendeel, als er ene ne slechte dag heeft wordt tempo gewoon aangepast zodanig dat iedereen van de rit kan geniete, want dat is toch de bedoeling genieten van onze hobby
Gebruikersavatar
Sjoerie
Mountainbiker
Berichten: 3527
Lid geworden op: wo 11 mei 2005 22:25
Rijdt met: Giant XTC Customized
Contacteer:

Bericht door Sjoerie »

martini schreef:Ik overweeg het ook maar ik ben bang dat ik dan zou moeten wachten op andere clubleden en er bestaan geen clubs voor jonger onder 18 ofzo enja ik met al die oudjes :-D zou niet lukken!! dus een club voor jongeren zou leuk zijn!!
Bij ons zitte toch heel wat jonge gasten... ikzelf ben 18...
Gebruikersavatar
roy
Mountainbiker
Berichten: 1373
Lid geworden op: wo 29 sep 2004 18:20
Rijdt met: Duratec sonix cx3 s-ram X0,hope new mini raceface deus easton Xc-one and ec70 Reba WC
Contacteer:

Bericht door roy »

Weet je hoe wij het doen.
Als we met een redelijke bende zijn en er zijn eer een paar die slechte benen hebben of beginers zijn spiltsen we ons gewoon in twee groepen en de snelle rijden dan enkele k/m meer.
Als we met minder zijn rijden we samen aan gezapig tempo.
En deze dei goed zijn trekken dan een keer door op een stuk off road of een klimmetje en dan word er gewoon gewacht.
Enzo hebben we nog maar zelden woordenwisselingen gehad.
Vanaf dat er een lost of zeer moe is rijden we gewoon op de traagste zijn tempo.
Flip FSR
Mountainbiker
Berichten: 3065
Lid geworden op: di 03 feb 2004 13:42

Bericht door Flip FSR »

Het spijtige bij een club is dat het meestal (altijd) dezelfde mensen zijn die
de handen uit de mouwen steken als dat nodig is...
'k Ben lang lid geweest, maar 'k zou er niet meer aan beginnen. :wink:
Gast

Bericht door Gast »

We hebben toch een mountainbike.be club :wink:
Plaats reactie