Drinkrugzak geïsoleerd voor deze temperaturen?

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Plaats reactie
Jochen74
Mountainbiker
Berichten: 170
Lid geworden op: za 07 sep 2013 08:18
Rijdt met: Flanders Peak/Scott Addict

Drinkrugzak geïsoleerd voor deze temperaturen?

Bericht door Jochen74 »

Ik gebruik bij langere ritten een Camelbak van 2L. Hiermee kom ik ongeveer 80 km ver zonder droog te vallen. Maar met warmere temperaturen, en daarom nog niet zo extreem als nu, warmt het water te snel op en drink je op de duur lauw of warm water. Ook de eigen lichaamstemperatuur helpt hieraan mee. Ik leg mijn zak meestal daags ervoor al in de frigo, ook het water zelf, zodanig dat ik met koud water vertrek. Ook ijsblokjes voeg ik nog toe. Maar uiteindelijk is dat allemaal maar tijdelijk.
Iemand ervaring met een geïsoleerde drinkrugzak? Of andere alternatieven?

En nog een tweede vraag. Ik doe Isostar in mijn water. In de rugzak meestal nogal een plakboel. Hoe doen jullie dit? Gewoon water is niet voldoende.
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Re: Drinkrugzak geïsoleerd voor deze temperaturen?

Bericht door KrisMaes76 »

kdoe enkel water in de rugzak en sportdrank in mn bidons. je kan eventueel wat poeder of een tablet meenemen om onderweg extra sportdrank te maken.
Gebruikersavatar
BertG
Mountainbiker
Berichten: 1440
Lid geworden op: za 12 aug 2006 17:27

Re: Drinkrugzak geïsoleerd voor deze temperaturen?

Bericht door BertG »

Idem. Hier geen sportdrank in de waterzak (Hydrapak 3L). Eigenlijk gebruik ik die sowieso nog zelden, vind dat teveel gedoe. Met 2 bidons en 1 of 2 flessen van 500ml in de rugzak kom ik al heel ver. Onderweg kan je meestal wel ergens bijvullen moest dat nodig zijn. Ben nu zelf wel niet zo een overmatig zweter, ook niet bij warm weer.
Bij Hydrapak nooit echt opgevallen dat het irritant warm werd, alleen dat bekke water in de drinkbuis zelf.
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3823
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Re: Drinkrugzak geïsoleerd voor deze temperaturen?

Bericht door Dickie »

Zo'n rugzak isoleert wel goed. Bij een vorige hittegolf in 2022 mijn gevulde drinkzak in de diepvries laten overnachten. Plan: meeliften met auto naar start van tt in Vlezenbeek, de bevroren kamelbak in de auto gelaten om op de terugweg naar huis met de fiets fris water te hebben. Ondanks de tijdsspanne van bijna 8u ben ik nog met een blok ijs aangekomen.
Gebruikersavatar
caveman
Mountainbiker
Berichten: 219
Lid geworden op: di 05 sep 2006 21:30
Rijdt met: Merida Big Nine Team Carbon

Re: Drinkrugzak geïsoleerd voor deze temperaturen?

Bericht door caveman »

Vul de drinkzak voor de helft met water en in de diepvries.
Bij vertrek bijvullen met koud water.
Of vul hem bijna volledig met water ook niet vergeten de slang aan te sluiten.
In de diepvries
En de dag nadien vetrek je met 1 of 2 koude drinkbussen. Na een tijdje is je drinkbak ontdooid en heb je heerlijk fris water. Je kan ook nadien je drinkbus er mee bijvullen en er een smaak of suiker bijdoen.
Jochen74
Mountainbiker
Berichten: 170
Lid geworden op: za 07 sep 2013 08:18
Rijdt met: Flanders Peak/Scott Addict

Re: Drinkrugzak geïsoleerd voor deze temperaturen?

Bericht door Jochen74 »

Dat ga ik zeker eens proberen. Thx!
Plaats reactie