Fox 34 Grip2

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Plaats reactie
BjarneGeladi
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 06 feb 2022 11:55

Fox 34 Grip2

Bericht door BjarneGeladi »

Beste Forum

Binnenkort ga ik een mountainbike kopen. Ik wil de cube stereo 120 hpc ex 29 metalblue/blue 2022 kopen maar ik ben niet zo zeker van het feit dat je geen lockout op de vork hebt. Bij de Fit4 heb je een 3 positie knop, met helemaal open, open en helemaal dicht. Ik ben iemand die graag in Limburg gaat rijden en soms wel eens naar een bikepark wil gaan. Maar kan het kwaad dat je geen lockout heb voor lange en steile klimmen of kun je het dan aanpassen voor de gevraagde rit? Weet iemand hier meer van?

Mvg
Bjarne Geladi
Gebruikersavatar
Boebbel
Forum beheerder
Berichten: 533
Lid geworden op: ma 10 nov 2014 10:36
Rijdt met: groene fully en grijze HT

Re: Fox 34 Grip2

Bericht door Boebbel »

't Ziet er in ieder geval een topvorkje uit. Na wat googlen vind ik op
https://www.ridefox.com/fox17/help.php? ... iondamping:
3-Position Micro Adjust: The 3-position lever is useful to make on-the-fly adjustments to control fork performance under significant changes in terrain, and is intended to be adjusted throughout the ride. Turning the lever to the full counter-clockwise position sets the fork in the Open mode. Turning the lever to the middle detent position sets the fork in the Medium mode. Turning the lever to the full clockwise position sets the fork in Firm mode. The positions between the Open, Medium, and Firm modes can be utilized to fine tune your compression damping.

FOX recommends beginning with the 3-position lever in the Open mode.
Afbeelding

Dus het lijkt me dat de lockout gewoon op de vork zelf zit en niet op je stuur. Dat lijkt me prima zeker als je praat over lange klimmen. Het zal ook wel simpel zijn om een remote te monteren moest je dat echt willen.
BjarneGeladi
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 06 feb 2022 11:55

Re: Fox 34 Grip2

Bericht door BjarneGeladi »

Dat lijkt me wel een goed idee. Dankjewel voor je hulp
rubenv
Mountainbiker
Berichten: 383
Lid geworden op: vr 27 aug 2010 00:22
Rijdt met: santa cruz tallboy3, santa cruz nomad4

Re: Fox 34 Grip2

Bericht door rubenv »

Boebbel schreef: zo 06 feb 2022 12:27 't Ziet er in ieder geval een topvorkje uit. Na wat googlen vind ik op
https://www.ridefox.com/fox17/help.php? ... iondamping:
3-Position Micro Adjust: The 3-position lever is useful to make on-the-fly adjustments to control fork performance under significant changes in terrain, and is intended to be adjusted throughout the ride. Turning the lever to the full counter-clockwise position sets the fork in the Open mode. Turning the lever to the middle detent position sets the fork in the Medium mode. Turning the lever to the full clockwise position sets the fork in Firm mode. The positions between the Open, Medium, and Firm modes can be utilized to fine tune your compression damping.

FOX recommends beginning with the 3-position lever in the Open mode.
Afbeelding

Dus het lijkt me dat de lockout gewoon op de vork zelf zit en niet op je stuur. Dat lijkt me prima zeker als je praat over lange klimmen. Het zal ook wel simpel zijn om een remote te monteren moest je dat echt willen.

Dat is een gewone Grip demper. De vork die op de fiets zit heeft de duurdere Grip2 demper. Die is nog beter, maar heeft idd geen lockout en kan je er ook niet opzetten. Maar daar zou ik mij niet druk over maken. Eens goed afgesteld gaat deze perfect werken.Ik gebruik nooit een lockout
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Re: Fox 34 Grip2

Bericht door KrisMaes76 »

Mijn vork en achterdemper staan ook bijna altijd volledig open, af en toe mss es op medium. zo doe ik daar ook marathons ed mee en ik geraak ook aan de finish :)
Plaats reactie