Trek procaliber 9.5 meningen

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Plaats reactie
MTB2365
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 25 apr 2021 14:44

Trek procaliber 9.5 meningen

Bericht door MTB2365 »

Dag iedereen,

ik ben nieuw op dit forum en zou graag was meningen/advies horen over mijn nieuwe aangekochte MTB: de trek procaliber 9.5 (https://www.trekbikes.com/be/nl_BE/fiet ... 5/p/33258/)

Na een aantal testritten ben ik heel tevreden op vlak van comfort, iso speed systeem is toch duidelijk voelbaar vind ik. Maar nu vroeg ik me enkel af of deze fiets prijs/kwaliteit in orde is? Er staat 'maar' een shimano deore afmontage en rockshox judy SL voorvork op wat bij fietsen in die prijsklasse toch meestal niet zo is. Nu heb ik het gevoel dat deze fiets vooral zo duur is omwille van het carbon frame etc. Wat is jullie mening hierover aub, is dit een goede koop?
dirkdierickx
Mountainbiker
Berichten: 266
Lid geworden op: do 27 sep 2018 10:46
Rijdt met: Cube Reaction Race / YT Jeffsy 27 AL Comp

Re: Trek procaliber 9.5 meningen

Bericht door dirkdierickx »

vind dat een nette prijs voor een carbon ht mtb, niets mis met deore trouwens.
je hebt altijd wel goedkopere fietsen, maar er zijn er maar weinig ht's die zulk een systeem hebben vergelijkbaar met isospeed.
xt'ke
Mountainbiker
Berichten: 86
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 20:51
Rijdt met: cannondale scalpel si 5

Re: Trek procaliber 9.5 meningen

Bericht door xt'ke »

is er eigenlijk veel verschil tussen de rockshox judy die op de procaliber 9.5 staat en de rockshox recon die op de procaliber 9.6 staat?
MTB2365
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 25 apr 2021 14:44

Re: Trek procaliber 9.5 meningen

Bericht door MTB2365 »

xt'ke schreef: ma 26 apr 2021 13:09 is er eigenlijk veel verschil tussen de rockshox judy die op de procaliber 9.5 staat en de rockshox recon die op de procaliber 9.6 staat?
Dat vraag ik me ook af, blijkbaar is dit ook één van de dingen die ze vrij snel upgraden bij een procaliber 9.5.
Gebruikersavatar
Jumping Jack
Mountainbiker
Berichten: 543
Lid geworden op: vr 04 mei 2018 13:52
Rijdt met: Kona Hei Hei / BMC URS / Scott Speedster Gravel

Re: Trek procaliber 9.5 meningen

Bericht door Jumping Jack »

De Recon Gold RL heeft 32mm vorkpoten (=stijver), alu upper tubes (=lichter), DebonAir (=soepeler in de veerweg, minder interne wrijving), Motion Control demper (= zowel rebound als compressie zijn instelbaar)

De judy Silver heeft 30mm vorkpoten, stalen upper tubes, SoloAir en Turnkey demper en is dus iets meer basic ontworpen.

In een 1 op 1 vergelijk zou je vast wel verschil merken, maar met de judy is weinig mis
dirkdierickx
Mountainbiker
Berichten: 266
Lid geworden op: do 27 sep 2018 10:46
Rijdt met: Cube Reaction Race / YT Jeffsy 27 AL Comp

Re: Trek procaliber 9.5 meningen

Bericht door dirkdierickx »

Ik heb een judy op mijn cube, en had eerst ook wat argwaan ertegenover, maar uiteindelijk doet die vork gewoon goed zijn werk. Op mijn oude trek had ik een recon en ik kan niet echt zeggen dat die beter was, misschien wat minder zwaar. Verder merk ik wel op andere forums dat er best wel wat problemen zijn met judy vorken, lekken en dergelijke (zelf nog geen probleem mee), zolang dat gebeurd binnen garantie is dat geen probleem natuurlijk, daarna kan ik me wel voorstellen dat mensen typisch upgraden naar een beter vork.
Gebruikersavatar
_Knarf_
Moderator
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 24 dec 2010 16:01
Rijdt met: Ne zwarte

Re: Trek procaliber 9.5 meningen

Bericht door _Knarf_ »

Prijs is zeker niet te duur.

Zelf heb ik voor die prijs eerder voorkeur voor een alu kader, en duurdere vork/afmontage.
Maar de alu procaliber maken ze om één of andere reden niet meer :roll:


Zelf heb ik een procaliber 8. Super content van. Maar dat is dus een alu met REBA, XT, carbon zadelpen, carbon crankstel.
Wordt niet meer gemaakt.
Plaats reactie