Canyon Lux test

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3822
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Re: Canyon Lux test

Bericht door Dickie »

Idd. Staat er meestal ook bij welke vork-inbouwhoogte als referentie geldt.
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: Canyon Lux test

Bericht door spaghetti_2 »

Stel dat de verticale afstand tussen je stuur en bracket nu 100 cm is, en de stack van de Lux is 90 cm, dan weet je dat je 10 cm spacers nodig hebt om eenzelfde stuurhoogte te behouden. (Cijfers zijn maar even uit de lucht gegrepen). Elke nieuwe fiets wordt met een hoop spacers onder de stuurpen afgeleverd. Dan begint jouw werk: spacers aanpassen en desnoods vork afzagen op juiste hoogte om het netjes te maken. Een fiets met geen/weinig spacers onder stuurpen oogt net wat sexier dus daarom zie je zo de Lux op de webpagina van Canyon staan. Maar hij zal wel geleverd worden met..

Afbeelding

Beetje googlen..

Afbeelding
BikerKadee
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: do 10 mei 2012 21:39
Rijdt met: Loenhout

Re: Canyon Lux test

Bericht door BikerKadee »

Spaghetti_2, De nieuwe Lux heeft de stuurpen geïntegreerd in het stuur (stuurcockpit), wat wil zeggen dat je de stuurpen (#lengte,#graden) niet kiezen. De foto van de stuurpen die jij vond op Google is dus niet van toepassing op de nieuwe Lux, blijkbaar. Ik heb ondertussen ook naar Canyon in Leuven gebeld en daar werd bevestigd dat er één spacer van 1cm onder de stuurpen zit! Dus ik denk dat je het daarmee moet doen. Als je aanpassingen wil doen in de helling van de stuurpen, moet je overstappen naar een losse stuurpen en een los stuur. En dan is het nog maar de vraag hoe kort ze de vork al hebben afgezaagd want anders kan je nog geen extra spacer plaatsen. Tot zover ik het nu zie, zijn er weinig mogelijkheden om de drop aan te passen op een nieuwe Lux, toch? Afbeelding
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3822
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Re: Canyon Lux test

Bericht door Dickie »

Das wel bij de topversie. De lager geprijsde versies (bvb CF6) werken met een klassieke pen en stuur. Of zagen ze al de vorkbuizen al op voorhand af?
Zou zelfs kunnen dat ze de vorken OEM op vaste lengte laten leveren om € te sparen. Dan moet je de vork al inruilen.
Maar dat zijn veronderstellingen, eerst eens navragen, nee heb je en ja kan je krijgen.
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: Canyon Lux test

Bericht door spaghetti_2 »

Ik heb het nooit over lengte en hoek van de stuurpen gehad. Enkel en alleen over aantal spacers. Je kan met een volledig geïntegreerde aero cockpit nog altijd spacers hebben. Zou me verbazen mochten ze op de gewone modellen maar 1 spacer steken. Onlangs nog een topmodel Trek Madone Project 1 in handen gehad met een spacer toren van 5 cm...
Sevenoo
Mountainbiker
Berichten: 16
Lid geworden op: zo 15 feb 2009 20:14
Rijdt met: Trek 8500

Re: Canyon Lux test

Bericht door Sevenoo »

Hi, bij Campe Bikefitting - https://bikefittingcampe.be/ - kan je héél veel Canyon fietsen testen.
Vraag een testrit aan, zie site, bel of ga eens langs. Er staan meer dan voldoende testfietsen.
Zeker doen !! en doe jan (eigenaar) de groeten van mij :-D
BikerKadee
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: do 10 mei 2012 21:39
Rijdt met: Loenhout

Re: Canyon Lux test

Bericht door BikerKadee »

Bedankt voor de tip. Maldegem is niet bij de deur maar ik heb toch reeds een testrit gereserveerd. Ik zal Jan de groeten doen van Sevenoo uit Eeklo
Plaats reactie