Sabotage met spijkerbed

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Plaats reactie
HardTail Charlie
Mountainbiker
Berichten: 281
Lid geworden op: do 02 jun 2011 21:25
Rijdt met: Lynskey M290

Sabotage met spijkerbed

Bericht door HardTail Charlie »

Gisteren, in de singletrack die volgt na de Huismanstraat in Galmaarden, net voor de overgang van veld naar het bos, reden mijn compagnon en ik op 't zelfde punt instant lek. Ik reed achter hem en hoorde een "pop" & "sis"-geluid, maar voor ik het doorhad hoorde ik hetzelfde bij mij. Ik keerde op m'n stappen terug op zoek naar de plek des onheils, dacht een prikkeldraad ofzo te vinden maar het bleek een nagelbed te zijn. Een dikke plank met 4 nagels naar boven gericht, en één grote nagel naar onderen om 't geheel goed te fixeren in de ondergrond. De plank perfect ingegraven onder het grondoppervlak, 't geheel mooi in de lijn met de smalle singeltrack. Ik neem aan dat de loser die dit verwezenlijkte niet op dit forum zit, maar 'k wilde het toch wel even melden. (misschien zijn er voorgaande/gelijkaardige gevallen daar?).
Zo lek rijden is natuurlijk frustrerend, maar stel je voor dat je net daar ten val komt, of, als trailrunner je voet op die nagels plant...
Crimineel gedrag. Iemand een idee, heeft het zin dit aan politie te melden/klacht tegen onbekenden...?
Gebruikersavatar
Jumping Jack
Mountainbiker
Berichten: 543
Lid geworden op: vr 04 mei 2018 13:52
Rijdt met: Kona Hei Hei / BMC URS / Scott Speedster Gravel

Re: Sabotage met spijkerbed

Bericht door Jumping Jack »

Melding doen bij politie en aan de sportdienst van de gemeente.
Den jjag
Mountainbiker
Berichten: 669
Lid geworden op: vr 12 jan 2007 10:25
Rijdt met: Canyon Exeed CF SLX, Sensa fiori TNT pro 29er

Re: Sabotage met spijkerbed

Bericht door Den jjag »

Inderdaad, melden bij de sportdienst van de desbetreffende gemeente, zij dienen dan normaal bij de politie een "klacht tegen onbekenden" in.
Als het op een Sport Vlaanderen route is misschien ook aan hun laten weten.

Grtz.: Guido
Plaats reactie