Keuze hulp mtb schoenen

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Plaats reactie
FONZIE_007
Mountainbiker
Berichten: 78
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 23:50
Rijdt met: tweewieler

Keuze hulp mtb schoenen

Bericht door FONZIE_007 »

hoi, ben toe aan nieuwe mtb schoenen. Heb mijn oog al laten vallen op 2schoenen en al eens in de winkel gepast.
-NORTHWAVE GHOST XCM 2 https://www.fashionforcycling.be/mtb-sc ... leur-groen
+kwaliteit ziet er dik oké uit
*mss te warm voor in de zomer
*te mooi om vuil te maken :-D
-bij gewoon stappen is de tip teveel omhoog geplooid
-sluitsysteem iets te onhandig tov ne BOA en teveel op de zijkant van de schoen

-GIRO SECTOR https://www.fashionforcycling.be/mtb-sc ... ector.html
+zit perfect om de voet
+BOA sluitsysteem
*kleur van de onder zool vind ik niet passen bij de kleur schoen vooral de groene
*door zijn lichte gewicht mss iets minder sterk
-profiel zool mss te weinig grip

Iemand die deze schoenen al een tijdje heeft en zijn ondervindingen wil delen?
Welke raden jullie mij aan of zijn er andere goede schoenen die jullie mij aanraden(voorkeur naar 1 van deze twee) alle tips en info welkom
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: Keuze hulp mtb schoenen

Bericht door spaghetti_2 »

Ik ben zeer tevreden van de Northwave Ghost XCM. Zitten goed om de voet, lekker strak maar ook goed af te stellen. Met de goedkopere Northwave modellen had ik al wel eens pijnlijke voeten maar met de deze nog nooit gehad. Geen ervaring met BOA, dus ik weet niet waarom het onhandiger is. Maakt toch ook niet zoveel uit waar de knoppen staan? Het is waar de draadjes lopen dat de drukverdeling bepaalt.
Django
Mountainbiker
Berichten: 10
Lid geworden op: di 20 okt 2020 20:34

Re: Keuze hulp mtb schoenen

Bericht door Django »

Zou me graag ook nog winterschoenen willen aanschaffen, maar vraag me af waar ik er zou kunnen passen ...ergens in Limburg. Online kopen is geen alternatief, vermits ik nogal "moeilijke" voeten heb.
Enig idee?
FONZIE_007
Mountainbiker
Berichten: 78
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 23:50
Rijdt met: tweewieler

Re: Keuze hulp mtb schoenen

Bericht door FONZIE_007 »

Maakt toch ook niet zoveel uit waar de knoppen staan? Het is waar de draadjes lopen dat de drukverdeling bepaalt.
Dat weet ik zo nog niet, de drukverdeling moet inderdaad wel goed zijn maar de positie van de knop kan beter meer naar de wreef zitten volgens mij. Denk als mtb'er zoeken we toch altijd de berijdbare stukken op en soms is dit dicht tegen de struiken, riet, lang gras,... en net daar kan het probleem liggen volgens mij dat je met die draaiknop blijft hangen en of bij een val sneller defect is
Plaats reactie