Afgelasten van toertochten

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Gebruikersavatar
xtremebiker
Mountainbiker
Berichten: 80
Lid geworden op: di 20 dec 2005 07:52
Rijdt met: Zannata Z45

Afgelasten van toertochten

Bericht door xtremebiker »

Bij mijn fietstocht vandaag ( niet op de MTB) viel het me regelmatig op dat op de plaatsen, waar nu normaal regelmatig toertochten doorgang zouden vinden, heel veel MTBers door de bossen aan het fietsen waren . Allemaal hun eigen pad uitzoeken. Volgens mij zou het toch beter geweest zijn gewoon in te richten en zonder bevoorrading onder weg ,nu hebben ze ook geen bevoorrading trouwens. Misschien met een kleine vergoeding voor de moeite van het uitpijlen.
Jochen74
Mountainbiker
Berichten: 170
Lid geworden op: za 07 sep 2013 08:18
Rijdt met: Flanders Peak/Scott Addict

Re: Afgelasten van toertochten

Bericht door Jochen74 »

Inrichten kost tijd en dus geld. Veel mensen georganiseerd op 1 plaats laten verzamelen is niet toegelaten. En vooral de opbrengst van de après valt nog steeds weg. Ik denk niet dat het momenteel de moeite loont iets te organiseren. Maar je opmerking is wel juist. Mocht iedereen gewoon de routes van sport vlaanderen rijden zou er niets aan de hand zijn.
Hier in de omgeving is er een wandelclub die wel nog wekelijks routes uitstippeld en bepijld. Maar ze worden hiervoor ondersteund door de gemeente. Dan is het weer een ander verhaal natuurlijk.
Gebruikersavatar
Jumping Jack
Mountainbiker
Berichten: 543
Lid geworden op: vr 04 mei 2018 13:52
Rijdt met: Kona Hei Hei / BMC URS / Scott Speedster Gravel

Re: Afgelasten van toertochten

Bericht door Jumping Jack »

Cycling Vlaanderen heeft een aantal tijdelijke uitgepijlde tochten, terug te vinden op de site en op routeyou.
dirkdierickx
Mountainbiker
Berichten: 266
Lid geworden op: do 27 sep 2018 10:46
Rijdt met: Cube Reaction Race / YT Jeffsy 27 AL Comp

Re: Afgelasten van toertochten

Bericht door dirkdierickx »

sommige organisaties bieden hun gpx aan, soms gratis soms betalend.
vind ik eigenlijk nog een goeie oplossing, zeker met de betalende optie krijgen ze toch nog wat geld binnen (hoeveel mensen hierop ingaan weet ik niet, maar zelf heb ik al een paar zo gekocht & gereden).
Gebruikersavatar
TaurineR
Mountainbiker
Berichten: 1916
Lid geworden op: za 16 jul 2005 23:28
Rijdt met: C. FSi

Re: Afgelasten van toertochten

Bericht door TaurineR »

xtremebiker schreef: za 05 dec 2020 20:06 Bij mijn fietstocht vandaag ( niet op de MTB) viel het me regelmatig op dat op de plaatsen, waar nu normaal regelmatig toertochten doorgang zouden vinden, heel veel MTBers door de bossen aan het fietsen waren . Allemaal hun eigen pad uitzoeken. Volgens mij zou het toch beter geweest zijn gewoon in te richten en zonder bevoorrading onder weg ,nu hebben ze ook geen bevoorrading trouwens. Misschien met een kleine vergoeding voor de moeite van het uitpijlen.
Dit is (was) concept van Waasland MTB, volledig corona safe concept, mag nu niet meer :cry: , van die kliek van VDB etc..
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3821
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Re: Afgelasten van toertochten

Bericht door Dickie »

Teveel mensen en te weinig natuur.
chrisper
Moderator
Berichten: 887
Lid geworden op: di 25 sep 2012 20:01

Re: Afgelasten van toertochten

Bericht door chrisper »

dirkdierickx schreef: zo 06 dec 2020 16:38 sommige organisaties bieden hun gpx aan, soms gratis soms betalend.
vind ik eigenlijk nog een goeie oplossing, zeker met de betalende optie krijgen ze toch nog wat geld binnen (hoeveel mensen hierop ingaan weet ik niet, maar zelf heb ik al een paar zo gekocht & gereden).
+1

vind ik eigenlijk ook.
heb er ook al zo verschillende 'gekocht'
het is natuurlijk wel makkelijk gedeeld enz, waardoor ze veel mislopen denk ik.
maar zeker in deze tijden is het toch belangrijk om eerlijk te kopen, zodat we na de corona ook nog clubs hebben dit willen en kunnen organiseren.
Gebruikersavatar
Boebbel
Forum beheerder
Berichten: 532
Lid geworden op: ma 10 nov 2014 10:36
Rijdt met: groene fully en grijze HT

Re: Afgelasten van toertochten

Bericht door Boebbel »

Is het misschien een idee om in een topic (deze?) op te lijsten welke TTs er zo zijn met de website van de organisatie waar we die kunnen krijgen?

Inspiratie is altijd welkom!
Valmo 23
Mountainbiker
Berichten: 17
Lid geworden op: di 21 mei 2013 12:01

Re: Afgelasten van toertochten

Bericht door Valmo 23 »

Gebruikersavatar
Boebbel
Forum beheerder
Berichten: 532
Lid geworden op: ma 10 nov 2014 10:36
Rijdt met: groene fully en grijze HT

Re: Afgelasten van toertochten

Bericht door Boebbel »

Plaats reactie