afval meenemen

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
yamahatdm
Mountainbiker
Berichten: 36
Lid geworden op: ma 06 mar 2017 21:52

afval meenemen

Bericht door yamahatdm »

wij als mtb'ers krijgen steeds meer tegenkanting om onze hobby te organiseren ,we vervuilen ect..
zoals ik vandaag weer gemerkt heb : als je een platte band hersteld ,laat je gebruikte CO 2 capsules dan niet achter maar neem ze mee en dump ze in een vuilbak.
er wordt in onze bossen al genoeg gesluikstort en iemand die anti mtb is heeft dan geen reden om te reclameren.
Gebruikersavatar
Jumping Jack
Mountainbiker
Berichten: 556
Lid geworden op: vr 04 mei 2018 13:52
Rijdt met: Kona Hei Hei / BMC URS / Scott Speedster Gravel

Re: afval meenemen

Bericht door Jumping Jack »

Ik snap dat ook niet. Steek dat in je achterzak en gooi het in een vuilbak. En zeg goeiedag tegen alle wandelaars, ruiters en andere fietsers. Kost niets en wordt meestal zeer geapprecieerd.
Gebruikersavatar
TaurineR
Mountainbiker
Berichten: 1916
Lid geworden op: za 16 jul 2005 23:28
Rijdt met: C. FSi

Re: afval meenemen

Bericht door TaurineR »

Jumping Jack schreef:Ik snap dat ook niet. Steek dat in je achterzak en gooi het in een vuilbak. En zeg goeiedag tegen alle wandelaars, ruiters en andere fietsers. Kost niets en wordt meestal zeer geapprecieerd.
+1
Gebruikersavatar
endorfin
Mountainbiker
Berichten: 3274
Lid geworden op: ma 24 jan 2005 18:57
Rijdt met: Adventurebybike.be
Contacteer:

Re: afval meenemen

Bericht door endorfin »

Naderde gisteren op groep wielrenners, eenmaal boven op Botrange gingen ze richting Jalhay. Dusja eten en stuk voor stuk gooide ze hun verpakking lekker weg. Hun even aangesproken hierover, bleken het Duitsers te zijn, niks tegen Duitsers maar ze hebben niet voor niks al 2x verloren.

Soit, ik moest mijne mond houden met mijne Ebike en kon het gerust gaan oprapen.
Gebruikersavatar
BertG
Mountainbiker
Berichten: 1440
Lid geworden op: za 12 aug 2006 17:27

Re: afval meenemen

Bericht door BertG »

endorfin schreef:Naderde gisteren op groep wielrenners, eenmaal boven op Botrange gingen ze richting Jalhay. Dusja eten en stuk voor stuk gooide ze hun verpakking lekker weg. Hun even aangesproken hierover, bleken het Duitsers te zijn, niks tegen Duitsers maar ze hebben niet voor niks al 2x verloren.

Soit, ik moest mijne mond houden met mijne Ebike en kon het gerust gaan oprapen.
Toch goe dat ge er iets van gezegd hebt, veel mensen zouden het durven. Ik zou ne foto pakken als 't kon, misschien dat die van één of andere club waren.
dejoere
Mountainbiker
Berichten: 65
Lid geworden op: wo 29 aug 2018 08:50

Re: afval meenemen

Bericht door dejoere »

Sommige mensen Zijn nu eenmaal slecht opgevoed
Gebruikersavatar
dirty
Mountainbiker
Berichten: 1585
Lid geworden op: wo 27 okt 2004 19:20
Rijdt met: Isaac Baryon
Contacteer:

Re: afval meenemen

Bericht door dirty »

In onze club hebben wij hier geen regels voor ,maar we zorgen ervoor dat de verpakkingen belanden waar ze moet belanden en dat is in de vuilbak .
fishie
Mountainbiker
Berichten: 88
Lid geworden op: zo 15 jan 2012 23:46
Rijdt met: Cube Ltd SL 29

Re: afval meenemen

Bericht door fishie »

Eigenlijk is het toch simpel?

Als het je lukt om op je fiets tot een bepaald punt te geraken met een gevulde verpakking, moet het je toch zeker lukken om opnieuw thuis te geraken met een lege verpakking?
Neem je afval mee naar huis, en dump die daar op de enige correcte plaats!
Faktory1984
Mountainbiker
Berichten: 14
Lid geworden op: wo 18 nov 2015 19:37

Re: afval meenemen

Bericht door Faktory1984 »

Hoogtijd dat ze in het profpeloton ook eens stoppen met alles tegen de grond te gooien (een drinkbus wordt mss wel eens opgerapen door een supporter, een leeg gelleke daarentegen...) als zij het voorbeeld geven volgt de rest misschien ook. Ik pak alles netjes mee tot aan een vuilbak of tot thuis.
chrisper
Moderator
Berichten: 887
Lid geworden op: di 25 sep 2012 20:01

Re: afval meenemen

Bericht door chrisper »

idem hier, alles mooi in zakje en ofwel thuis dumpen of onderweg in een vuilbak.
soms stop ik onderweg ook om iets te eten, en ik probeer dan aan een vuilbak te stoppen, zo kan ik direct deponeren.

1 minpunt vind ik wel de gellekes, de lege verpakking in je trui steken of zo kan wel wat smurrie geven.
(omdat een gelleke meestal vrij kleverig is, en nie echt helemaal leeg geraak en een beetje 'resttroep' geeft)
Plaats reactie