Manifest tegen verbod op mtb in Wallonië!

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Gebruikersavatar
julie
Mountainbiker
Berichten: 1663
Lid geworden op: di 17 mei 2005 15:59
Rijdt met: Devinci Troy

Re: Manifest tegen verbod op mtb in Wallonië!

Bericht door julie »

Het is momenteel heel erg druk in de bossen door de lockdown. Heel veel wandelaars met heel veel loslopende honden. Ook heel veel "nieuwe" mountainbikers op elektrische mountainbikes die geen enkele techniek hebben en ook weinig hebben begrepen hoe om te gaan met hun bike en andere gebruikers van de natuur. Ik ben bang dat dit de al bestaande spanning tussen de verschillende gebruikersgroepen alleen maar doet oplopen.
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Manifest tegen verbod op mtb in Wallonië!

Bericht door RigolleM »

Heeft even geduurd eer ik een voorbeeld vond:

Afbeelding

Heb alle verwijzingen naar namen verwijderd, maar je kan deze post ook terugvinden op de facebook groep, is nog een vrij recente post.

Het volgen van GPX'en was al een pijnpunt in pré-corona periode voor vele organisaties, maar nu is het echt uit de hand aan het lopen, wegens het ontbreken van de wekelijkse weekend TT's, de nieuwe lichting MTB'ers (corona-/lockdownbikers) en de vele e-MTB'ers die geen fysieke beperkingen meer kennen, etc.
KrulControl
Mountainbiker
Berichten: 115
Lid geworden op: zo 24 feb 2019 21:47

Re: Manifest tegen verbod op mtb in Wallonië!

Bericht door KrulControl »

mja, een gpx van internet plukken is simpel ... nagaan of hij legaal is of niet over privee gaat vergt veel werk.

Kwil niet heiliger zijn dan de paus, ik durf ook wel eens buiten de lijnen kleuren, maar op drukke wandelweekends is dat geen goed idee, en al zeker niet in groep.

Viel me zondag in de Kalmthoutse Heide ook op hoeveel 'treintjes' er waren. Terwijl het gros van de tracks daar op Nederlands grondgebied zit waar je max per 2 mag rijden.
Plaats reactie