Manifest tegen verbod op mtb in Wallonië!

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Gebruikersavatar
Strijkijzer
Mountainbiker
Berichten: 163
Lid geworden op: zo 03 jan 2016 14:24

Re: Manifest tegen verbod op mtb in Wallonië!

Bericht door Strijkijzer »

_Knarf_ schreef:MTB gaat de richting van de motocross op... Triestige evolutie.
Ik ben van Motorcross > Enduro (motor) > MTB.....gegaan.
Ik kies blijkbaar altijd de verkeerde sport :(
Eldi2
Mountainbiker
Berichten: 84
Lid geworden op: ma 20 mar 2017 10:28
Rijdt met: Scott Scale 970 29"

Re: Manifest tegen verbod op mtb in Wallonië!

Bericht door Eldi2 »

Strijkijzer schreef:
_Knarf_ schreef:MTB gaat de richting van de motocross op... Triestige evolutie.
Ik ben van Motorcross > Enduro (motor) > MTB.....gegaan.
Ik kies blijkbaar altijd de verkeerde sport :([/quote

Idem hier. Mijn enduro-sport ontgoocheld stopgezet omdat er nergens meer te rijden viel. Overgeschakeld naar mtb, en daar gaan we weer...met dank aan de paar cowboys die de regeltjes niet kunnen/willen respecteren. Maar deze initiatieven moeten we blijven steunen!!
Gebruikersavatar
_Knarf_
Moderator
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 24 dec 2010 16:01
Rijdt met: Ne zwarte

Re: Manifest tegen verbod op mtb in Wallonië!

Bericht door _Knarf_ »

Hier ook een gelijkaardig verhaal.....

Komt volgens mij inderdaad door cowboys die maar wat gaan rondrijden in de bossen over wandelpaadjes, privé stukken, zelf paadjes maken met kombochtjes, bergskes, ....
Ipv zich te houden aan de vaste routes/TT's/georganiseerde GPS tochten...


Ik vrees begin vh einde (mogelijk wat negatief ingesteld door gelijkaardige ervaringen uit het verleden met andere sporten).
Gebruikersavatar
janssis werner
Mountainbiker
Berichten: 469
Lid geworden op: ma 18 feb 2013 13:37
Rijdt met: granville pulse1 . Canyon Nerve AL 9.9 stealth . Cannondale moterra 3

Re: Manifest tegen verbod op mtb in Wallonië!

Bericht door janssis werner »

Dat is allemaal waar. Hoe weet je of een GPS rit goed is. Dat weet je nooit 100%.

Heb jaren geleden eens een voorstel gedaan samen met de gemeente en die vonden het ok.

Eerst voor iedere mtber een jaarlijkse vignet zoals bij de vissers en zo kun je in eigen streek tot 25km vogelvlucht op de paden rijden zonder gemor.

Twee. Dat er buiten TT GPS ritten gemaakt worden voor een jaar in bepaalde streken van rond de 50km en Mtb waardig. Plus deze zouden door Mtbers gemaakt zijn. Wand vaste en gepijlde ritten zijn vaak saai. Deze GPS ritten krijgen ook ieder jaar een ander nummer of naam en worden best ieder jaar hertekend. Wie zich daar niet aan houd is strafbaar.

Drie. Op verplaatsing gaan onder begeleiding van een club uit de streek. Deze brengen u dan op plaatsen waar je anders niet komt.

Dit altijd met respect voor de natuur en andere gebruikers van deze wegen.

Plus steun met de opbrengst van dat vignet degene die mee werken aan de GPS ritten en een deel voor degenen die u de toelatingen geven voor de bossen. Als ze geld ruiken werken ze wel mee.

Dit is mijn gedacht.

Grtjs.
jurgen stich
Mountainbiker
Berichten: 135
Lid geworden op: do 02 nov 2017 12:27

Re: Manifest tegen verbod op mtb in Wallonië!

Bericht door jurgen stich »

Wat is het toch zielig gesteld met de huidige wereld.
Verdraagzaamheid 0 maar iedereen moet een punt van iets maken .
Ik ben nu 46 jaar en moet zeggen dat de wereld niet positief evolueert met al die onverdraagzaamheid en ieder die zijn eigen mening moet opdringen.
Simpel voorbeeld vroeger hing ik rond met vrienden van de buurt en niemand kraaide er naar tegenwoordig (en dan spreek ik voor corona tijden) spreekt men dan over hangjongere die een boete verdienen.
Triestig hoor.
Gebruikersavatar
cowboy peter
Mountainbiker
Berichten: 1472
Lid geworden op: zo 17 sep 2006 19:04
Rijdt met: flash29, epic , synapse

Re: Manifest tegen verbod op mtb in Wallonië!

Bericht door cowboy peter »

allemaal solidair als het hun goed uitkomt of om mee te doen met de kudde, maar uiteindelijk is België vergaan in een egoistische onverdraagzame maatschappij waar enkel het eigen belang telt.
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Manifest tegen verbod op mtb in Wallonië!

Bericht door RigolleM »

cowboy peter schreef:allemaal solidair als het hun goed uitkomt of om mee te doen met de kudde, maar uiteindelijk is België vergaan in een egoistische onverdraagzame maatschappij waar enkel het eigen belang telt.
+1

:off: Corona is daar een mooi voorbeeld van! Allemaal solidair om klokslag 20u00 met de handjes klappen en nu met 1 000 man feestjes bouwen op de pleintjes ](*,)
Gebruikersavatar
i-Mac
Kerstman
Berichten: 1336
Lid geworden op: za 01 mei 2004 12:37

Re: Manifest tegen verbod op mtb in Wallonië!

Bericht door i-Mac »

jurgen stich schreef:Wat is het toch zielig gesteld met de huidige wereld.
Verdraagzaamheid 0 maar iedereen moet een punt van iets maken .
Ik ben nu 46 jaar en moet zeggen dat de wereld niet positief evolueert met al die onverdraagzaamheid en ieder die zijn eigen mening moet opdringen.
Simpel voorbeeld vroeger hing ik rond met vrienden van de buurt en niemand kraaide er naar tegenwoordig (en dan spreek ik voor corona tijden) spreekt men dan over hangjongere die een boete verdienen.
Triestig hoor.
Ik zie 10 jaar meer op mijn teller ;-)
Voeger kwam daar ook kritiek op hoor, maar er was geen internet (lees = sociale media). Tegenwoordig is het stoer op van achter een computer/tablet stoere taal de wereld in te sturen. En (veel, niet alle) politici zijn bange wezels geworden, die vrezen voor een stem minder. Dan neemt niet weg dat er een groep is die lak heeft aan alles, en doet waar ze goesting in hebben. Zoals zoveel in het leven boeten de goeden voor de slechten.
De pakkans is gewoonweg veel te klein, en als ze effectief gepakt worden, is de strafmaat belachelijk. Ik ga me misschien niet populair maken, maar een verplichte legerdienst (voor jongens en meisjes) zou misschien een beetje kunnen helpen. Maar dan wel zonder het goedkope bier, want dat heeft veel drama's veroorzaakt.
Gebruikersavatar
_Knarf_
Moderator
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 24 dec 2010 16:01
Rijdt met: Ne zwarte

Re: Manifest tegen verbod op mtb in Wallonië!

Bericht door _Knarf_ »

i-Mac schreef:Maar dan wel zonder het goedkope bier,
Met duur bier dan :drunk:
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Manifest tegen verbod op mtb in Wallonië!

Bericht door RigolleM »

_Knarf_ schreef:
i-Mac schreef:Maar dan wel zonder het goedkope bier,
Met duur bier dan :drunk:
Heb geen bier gezien tijdens mijn legerdienst... :drunk:
Plaats reactie