combi pedalen en bijpassende schoenen

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Plaats reactie
apex600
Mountainbiker
Berichten: 16
Lid geworden op: wo 18 mar 2015 15:48

combi pedalen en bijpassende schoenen

Bericht door apex600 »

Ik heb sinds een maand een mountainbike en heb toen onwetend ook ineens spd klikpedalen laten monteren en klikschoenen aangekocht.

Ik rijd voorlopig erg rustig dus nog niet veel gevallen tenzij op te korte stijle klims waar ik net niet op geraakte (te traag erop gereden)

Alleen wil ik beginnen oefenen om over stronkes te springen etc ipv sullig te moeten afstappen... lukt voorlopig niet goed. Hoe meer ik erover lees en filmpjes bekijk, hoe meer ik denk dat klikkers misschien niet de juiste keuze waren om alles op de juiste manier aan te leren. Ik vrees ook bij elke poging het gevaar te lopen om te vallen en voet te laat te kunnen zetten :oops:

Ook vervelend om de fiets van stal te halen te halen om met gewone schoenen met de kinderen een tochtje te kunnen gaan doen.

Ik dachter er al aan om flats aan te kopen en de klikkers in de schuif te bewaren voorlopig.

Tot ik deze combi pedalen van shimano zag: shimano eh500 (klik één zijde en pinnen andere zijde). zal niet de perfecte flat pedal zijn noch de lichtste, maar lijkt me beetje beste van 2 werelden zodat bij de technische stukken met flat kan worden gereden?

Spijtig genoeg heb ik als schoen bontrager foray genomen dus zullen die ook mee de schuif in moeten want die zullen misschien amper de pinnen van de shimano EH500 raken? of zou dat wel meevallen?

deze schoenen lijken meer geschikt voor een combi pedaal (vrij vlakke voetzool buiten de plaatjes) :
https://images.immediate.co.uk/producti ... 1240%2C826" onclick="window.open(this.href);return false;
De Wreter
Mountainbiker
Berichten: 1240
Lid geworden op: di 14 sep 2010 09:07
Rijdt met: Vanalles

Re: combi pedalen en bijpassende schoenen

Bericht door De Wreter »

Ga volledig flat want als je voor een technisch stukje wil switchen moet je de juiste kant van de pedaal bovenop hebben, en dat vergt ook een zekere kunst.
Gebruikersavatar
Jumping Jack
Mountainbiker
Berichten: 556
Lid geworden op: vr 04 mei 2018 13:52
Rijdt met: Kona Hei Hei / BMC URS / Scott Speedster Gravel

Re: combi pedalen en bijpassende schoenen

Bericht door Jumping Jack »

Idd, ik heb ook nog zoiets liggen en dat is het toch niet. Ik rij nu met flats en daarvoor geschikte schoenen (giro jacket II).
Plaats reactie