Canyon Carbon Frame lakschade of uniek design?

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3823
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Re: Canyon Carbon Frame lakschade of uniek design?

Bericht door Dickie »

Vlekken, tintverschillen en zichtbare overlappingen of naden zijn net bij de topframes (zie maar de foto's van de Scale hierboven) het zichtbaarst.
Bij jouw Canyon oogt het wel wat slordig omdat de uitvloeiende epoxy net de naad accentueert.
Stond deze bike bij Canyon aan promotieprijs?

Het scheelt wel degelijk in gewicht om zo weinig mogelijk verf/vernis op het frame te hebben, reken op een 100g minder.
Laat je het 'ruitjespatroon' (als toplaag enkel cosmetisch) achterwege scheelt het nog eens een 3%.
Voor Jan modaal totaal onbelangrijk, maar wedstrijdrijders letten daar wel op, vooral omdat het in het koppeke zit. Rasmussen wou enkel met naakte carbonframes rijden, de racebike mocht geen gram boven de 6800g gewichtslimiet uitkomen.
Gebruikersavatar
demonic
Mountainbiker
Berichten: 192
Lid geworden op: zo 20 jan 2008 22:22
Rijdt met: Scott Spark RC 900 World Cup

Re: Canyon Carbon Frame lakschade of uniek design?

Bericht door demonic »

Ik weet het niet, maar ik vond het al dan niet fake carbon ruitjespatroon op mijn vorige stumpjumper comp carbon dan toch wel toffer dan wat ze nu doen. Hier zie je het een beetje op de bovenbuis en schuine buis. Afhankelijk van de lichtinval was dat een mooi effect. Die fiets is nu weg, maar was toen ongeveer 6j oud maar wat een kwaliteit van lak, zelfs na al die jaren zag het frame er nog perfect uit na intensief gebruik.

Afbeelding
Gebruikersavatar
BertG
Mountainbiker
Berichten: 1440
Lid geworden op: za 12 aug 2006 17:27

Re: Canyon Carbon Frame lakschade of uniek design?

Bericht door BertG »

viperteam schreef:Ik ga hier verder niet meer op antwoorden , als jullie die barsten en naden mooi vinden , mij niet gelaten .Het is niet omdat canyon zegt dat dit uniek is dat ik dat ook moet aannemen , het getuigt alleen van slordigheid . :-D

Allé seg, nu was er eindelijk is terug wat animo op het forum hier :lol:
Gebruikersavatar
viperteam
Mountainbiker
Berichten: 81
Lid geworden op: ma 01 jan 2018 09:25
Rijdt met: Limburg (Haspengouw )

Re: Canyon Carbon Frame lakschade of uniek design?

Bericht door viperteam »

Allé seg, nu was er eindelijk is terug wat animo op het forum hier :lol:

Wat houd u tegen ? :lol: :lol:
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: Canyon Carbon Frame lakschade of uniek design?

Bericht door spaghetti_2 »

Het is uw volste recht om dat niet mooi te vinden, daar gaat het ook niet over.
Dit zijn gewoon geen barsten, noch een laag-kwalitatieve afwerking van het carbon. Dat is de producent (in dit geval Canyon) beschuldigen van iets dat niet klopt.
biker93
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 17 feb 2020 17:00

Re: Canyon Carbon Frame lakschade of uniek design?

Bericht door biker93 »

Fiets was niet in promotie, heb deze volle prijs aangekocht toen ze weer in voorraad waren.
Dickie schreef:Vlekken, tintverschillen en zichtbare overlappingen of naden zijn net bij de topframes (zie maar de foto's van de Scale hierboven) het zichtbaarst.
Bij jouw Canyon oogt het wel wat slordig omdat de uitvloeiende epoxy net de naad accentueert.
Stond deze bike bij Canyon aan promotieprijs?

Het scheelt wel degelijk in gewicht om zo weinig mogelijk verf/vernis op het frame te hebben, reken op een 100g minder.
Laat je het 'ruitjespatroon' (als toplaag enkel cosmetisch) achterwege scheelt het nog eens een 3%.
Voor Jan modaal totaal onbelangrijk, maar wedstrijdrijders letten daar wel op, vooral omdat het in het koppeke zit. Rasmussen wou enkel met naakte carbonframes rijden, de racebike mocht geen gram boven de 6800g gewichtslimiet uitkomen.
freeridewild
Mountainbiker
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 15 apr 2020 10:14

Re: Canyon Carbon Frame lakschade of uniek design?

Bericht door freeridewild »

Mijn Rotwild ziet er hetzelfde uit, in eerste instantie vervelend, maar als je naast een andere fiets gaat staan en ziet dat ze niet hetzelfde zijn, dan begin je het een beetje leuker te vinden, dat detail maakt je fiets uniek.
Plaats reactie