Tweedehands fiets

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Fietsjeeeee
Mountainbiker
Berichten: 23
Lid geworden op: do 28 nov 2019 17:53

Re: Tweedehands fiets

Bericht door Fietsjeeeee »

rasmazzer schreef:
Fietsjeeeee schreef:
demonic schreef:met alle respect maar als ik uw vragen zie dan zou ik er niet direct zelf aan beginnen. Ik doe al jaren zaken zelf en ben nog geen expert in alles. Mijn advies is dus ook niet volledig betrouwbaar :-D
Ik had het niet op de wiellagers maar die van de hub. Die eerste kunnen uiteraard ook versleten zijn, dan merk je speling op je wiel en niet op je cassette. En nee, als je zaken er af haalt ga je daar geen geld meer voor krijgen, de setup van die bike van 2015 is toch al verouderd.
Ok. Dus het wiel zelf heeft geen speling alleen rockt de cassette een beetje als je het wiel draait en niet bijtrapt. Dit is misschien geen ramp?

Daarnaast denk ik wel dat mensen reserveonderdelen kopen die nog in goede staat zijn al is het ter vervanging van hun eigen kapotte iets. Maar ik denk dat ik ze dan maar uitslijt en ze er nadien bij vervanging afhaal en er een dan maar een blad op gebruik en de dertrailleur etc eraf haal. Het afhalen van deze dingen kan toch een 300-400 gr in gewicht schillen denk ik. + Ik rijd dan met een eenvoudigere setup wat ik ook leuker vind dan schakelen tussen 2x10 ipv 1x10.
Minder gewicht meer gedoe tijdens het rijden. De 1x11 - 1x12 modellen hebben allemaal chainguide of narrow-wide bladen. Er is namelijk geen derailleur meer dat de ketting op het blad houdt.

Dus om goed te zijn gedult hebben tot het blad en de detrailleur etc verslaten zijn en dan overschakelen.
Plaats reactie