Single-Trail..ideaal bestaat niet (of toch?)

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Plaats reactie
EinSteinEr
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 16 aug 2019 16:51
Rijdt met: Focus / Canyon / Giant Liv
Contacteer:

Single-Trail..ideaal bestaat niet (of toch?)

Bericht door EinSteinEr »

heyyy beste sportvrienden

Ik tracht er achter te komen wat een goede single-trail is, en welke kenmerken dragen bij?

Wat ben ik tegengekomen in het lezen hier en op andere fora... er is geen definitie op te plakken!

lengte? voor de ene te kort, voor de ander super...

hoogteverschil? voor de ene te heftig, voor de ander weinig uitdagend...

technisch? voor de ene weinig eer te behalen, voor de ander te moeilijk...

snelheid? voor de ene amper beleving, voor de ander breekt het gemiddelde van de rit....

Maak je een prachtige Mtb-tourtocht ...jamaar, er zitten maar weinig single-trails in.....

Ik ben benieuwd naar de reacties en hoop er iets van te kunnen opsteken, samen met de rest van de lezers hier.
Emc2
Supernaut
Mountainbiker
Berichten: 840
Lid geworden op: do 21 okt 2004 15:46

Re: Single-Trail..ideaal bestaat niet (of toch?)

Bericht door Supernaut »

Als ge toch eens zot wil't doen

" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Headshot
Mountainbiker
Berichten: 3660
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 11:27
Rijdt met: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Re: Single-Trail..ideaal bestaat niet (of toch?)

Bericht door Headshot »

Supernaut schreef:Als ge toch eens zot wil't doen

" onclick="window.open(this.href);return false;
Ziet er goed uit...
Aeromax
Mountainbiker
Berichten: 220
Lid geworden op: ma 21 okt 2013 10:53
Rijdt met: Scott RockyMountain

Re: Single-Trail..ideaal bestaat niet (of toch?)

Bericht door Aeromax »

comfortably numb
dat is zowat alles wat ik in een single-trail wil hebben
https://www.trailforks.com/route/comfortably-numb/" onclick="window.open(this.href);return false;
heb die nu al een viertal keren gereden (2x slechts deels), maar dat is de 'essentie van mountainbiking'
hard werken MET je fiets
dirkdierickx
Mountainbiker
Berichten: 266
Lid geworden op: do 27 sep 2018 10:46
Rijdt met: Cube Reaction Race / YT Jeffsy 27 AL Comp

Re: Single-Trail..ideaal bestaat niet (of toch?)

Bericht door dirkdierickx »

daarom ook dat ze verschillende cathegorien hebben in de trails, zo kan je degene kiezen die het beste bij je past.
EinSteinEr
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 16 aug 2019 16:51
Rijdt met: Focus / Canyon / Giant Liv
Contacteer:

Re: Single-Trail..ideaal bestaat niet (of toch?)

Bericht door EinSteinEr »

De ideale single-trail bestaat zekers.... maar ligt niet bij de deur (Be-Nl-Lux-Dtsl) en is dus ook niet ideaal.... Ik probeer zuiver te krijgen, als je ergens een Mtb-tour rijdt, en ik hoor/lees mensen schrijven....Ja dat is een mooi parcours met prachtige trails... of omgekeerd...Ja, prachtige route die Mtb-tocht van 80km, maar weinig trails en zeker niet technisch.... ik kan niet ontcijferen wat er dan te weinig is, of wat er te veel is....
Een compilatie van mijn eigen GoPro-filmpjes, doet het lijken alsof heel de tocht een aaneenschakeling is.... Ik heb in het achterhoofd, dat ik wel eerst 450 hoogtemeters heb moeten afleggen, voor die downhillstukjes... Lekker snel beneden, maar weer onmiddellijk het kleine verzet en op souplesse naar de volgende top 8) 8) 8)
Gebruikersavatar
patje2
Mountainbiker
Berichten: 1879
Lid geworden op: di 22 dec 2009 09:00
Rijdt met: Fiets

Re: Single-Trail..ideaal bestaat niet (of toch?)

Bericht door patje2 »

Voor mij de ideale single track is zo als er in Nederland veel zijn aangelegd op de vaste routes. Veel draaien en keren wat op en af. Doe eens de moeite ga eens in Meijel Liessel of Asten rijden super om er door te gaan, lengte er zijn er bij die 15km lang zijn. Nadeel van deze tracks is dat op een tour tocht er achter een tragere deelnemer er een enorme file ontstaat.
Plaats reactie