De bandenprikker van Vorselaar

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
KWBiker
Mountainbiker
Berichten: 461
Lid geworden op: di 20 sep 2005 12:11
Rijdt met: Orbea Alma 29 / Lynskey M230

De bandenprikker van Vorselaar

Bericht door KWBiker »

Tijdens de toertocht in Vorselaar zijn er veel platte banden gereden en was er sprake van een sabotage.

Dit weekend hebben we dit ook zelf ondervonden. Wanneer een deel van onze ploeg een testrit reed, waren er 7 plattebanden bij 10 fietsers. Een beetje verder stonden nog 2 fietsers met een platte band. Onze leden hebben de afgelegde weg dan onderzocht en ziehier het resultaat.

Afbeelding

Afbeelding

Een zieke persoon heeft het de moeite gevonden om de weg te saboteren en een pin te fabriceren die niet in de grond zakt. De twee stukken waren aan elkaar gelast en zo in de grond geplaatst dat de aangeslepen punt net boven de grond uitkwam. Het spreekt voor veel fietsers hier opzettelijk schade wordt veroorzaakt, maar het is ook zeer gevaarlijk voor wandelaars en ruiters, die verwond kunnen worden door dergelijke uitvindingen.

We hebben de punten, want het waren er 2, kunnen verwijderen en niemand heeft tijdens onze toertocht hierdoor platgereden.

Hopelijk kan ik hiermee andere clubs helpen om dergelijke sabotages te ontdekken en te voorkomen.
Gebruikersavatar
davy
Mountainbiker
Berichten: 595
Lid geworden op: ma 12 aug 2002 02:00
Rijdt met: Scott spark RC

Re: De bandenprikker van Vorselaar

Bericht door davy »

Triestig.
Gebruikersavatar
IPPE
Mountainbiker
Berichten: 1013
Lid geworden op: za 17 mei 2008 22:42
Rijdt met: TURNER 5SPOT & RFX

Re: De bandenprikker van Vorselaar

Bericht door IPPE »

Klacht tegen onbekenden indienen bij de politie.
Gebruikersavatar
BertG
Mountainbiker
Berichten: 1440
Lid geworden op: za 12 aug 2006 17:27

Re: De bandenprikker van Vorselaar

Bericht door BertG »

Weekendhuisjes of camping in de buurt? Ik zou sowieso ook langs de politie passeren, als ze al zo ver gaan om zoiets te fabriceren is de kans reëel dat ze nog iets gaan uitsteken of al uitgestoken hebben. Lijkt me inderdaad niet alleen gevaarlijk voor bikers.
Plaats reactie