Nemen marathon rijders zichzelf te serieus?

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!

Nemen de langeafstandsrijders (ik zeg bewust niet marathon) zichzelf te serieus met trainen en hardrijden ten koste van alles?

Ja, ze zouden er wat meer fun in moeten hebben.
16
18%
Ja, maar ieder zijn plezier.
25
28%
Nee, het is een sport op zich langs het xcbiken om.
28
31%
Nee, dat zie je volledig verkeerd.
20
22%
 
Totaal aantal stemmen: 89

Gebruikersavatar
jaybird
Mountainbiker
Berichten: 38
Lid geworden op: do 02 sep 2004 13:13
Rijdt met: Commençal ... Baby!
Contacteer:

Bericht door jaybird »

bettes schreef:Zal ik eens even kleur bekennen?

Dit weekend marathon gereden:
-82km
-6800m hoogteverschil
-net iets over 20km/h gemiddeld
-gebied van de grote alpen
...
-veel fun gehad en gelachen
-bike met 5" voor en achter

greetz
bettes
Free Raid Classic - alike?
Gebruikersavatar
dr paaj
Pro
Berichten: 762
Lid geworden op: do 10 feb 2005 13:38
Rijdt met: plastikfantastik discostik
Contacteer:

Bericht door dr paaj »

Het valt me op dat je niet voor jezelf te veel afstand mag maken, dan krijg je het commentaar waarom je geen marathons rijdt :drunk:

Mag ik dat aub zelf bepalen...
Gebruikersavatar
bettes
Mountainbiker
Berichten: 945
Lid geworden op: wo 11 sep 2002 02:00
Rijdt met: norco 853 Team Trial, Haro Mary SS

Bericht door bettes »

jaybird schreef: Free Raid Classic - alike?
you're on to me... Passportes de soleil. Ik had een paar dingetjes 'vergeten' :wink:
-12 liften
-6800 m negatief hoogteverschil
-full dh protectie

ikke in actie:
Afbeelding

greetz
bettes
Gebruikersavatar
jerommeken
Mountainbiker
Berichten: 1227
Lid geworden op: di 12 nov 2002 20:23
Rijdt met: Electrified Scalpel
Contacteer:

Bericht door jerommeken »

Fluffy schreef: Dat vind ik ook een goed idee... Vb: chrono start om 8u30, toertocht vanaf 8u45 of zo... Zo worden de hardrijders niet gehinderd.
Dat is ook voor mijn part de beste planning.

Ivo schreef:Daar ben ik het dus niet mee eens. Waarom zou ik niet hetzelfde parcour mogen rijden als die koerskonijnen ?
Volledig akkoord : het is niet omdat je nog wat wil genieten van wat er te zien, en je dus minder interesse hebt in je gemiddelde snelheid, dat je ook niet van een lekker technisch stuk wil genieten.
Ivo schreef:En bij een vrije start start ik ook zo vroeg mogelijk want ik wil ook op een goede track rijden en niet op een kapotgereden parcour. Dan moeten ze maar vroeger uit hun bed komen.
Je kan niet alles hebben hé : geen last van klassementsrijders maar wel op een maagdelijke track rijden ... dat wordt moeilijker.

Ne schep water in de wijn en gentleman's agreements zouden al veel verhelpen.

BTW : waarom geen toertocht-categorie in Malmedy of andere raids ? Nu krijgt iedereen een nummer opgespeld en wordt er automatisch ook een verwachtingspatroon meegegeven. Iedereen MOET presteren en er moet een klassement opgemaakt worden. Voor wat is dat nu goed ? WIe kan het wat schelen of hij nu 350ste of 612de in dat klassement is ? Alsof dat het plezier van deelname aan zo een rit achteraf reduceert tot een plaats in een ranking :drunk:

Stel u voor als ge thuiskomt : "Hebt ge u geamuseerd in de Malmedy ?"
"Neeje, ik was 419de ...". Dat ne Rondelez zoiets zou zeggen kan ik best aannemen. Maar ne funbiker ? [-X
Laatst gewijzigd door jerommeken op vr 01 jul 2005 13:05, 2 keer totaal gewijzigd.
ivo
Mountainbiker
Berichten: 2687
Lid geworden op: vr 03 dec 2004 20:52

Bericht door ivo »

Voor de goede orde: ik heb geen last van klassementsrijders die mij 'beleefd' voor bij gaan (en zo zijn er veel).
Heb eerder de indruk dat enkele klassementsrijders te laat aan de startbox komen en er zich dan over beklagen dat al die 'schildpadden' in hun eerste of 2de box staan. Moeten ze maar even vroeg naar de start komen. Den deze zal ze daarna zeker niet voor de voeten komen rijden :-D .
Het beste systeem vind ik nog altijd de gespreide start of bij ontstentenis een start met blokken en een tijdsspanne tussen iedere blok. Is iedereen gerust. Maar zolang de organisatoren (om welke reden dan ook) daar niet aan willen is het wie eerst komt eerst maalt. Niemand houdt iemand tegen om als eerste in de box te gaan staan, nietwaar.
Trouwens op een rit zonder tijdspoorten ga ik spontaan bij de laatsten staan van de mij toegewezen box. Bij tijdspoorten is het wat anders. Ik ga om dat ding uit te rijden niet om overal te gaan aanschuiven omdat er toevallig iemand geen natte voeten wil hebben en zijn schoenen uitdoet bij een rivieroversteek (par exemple).
Het marathon gebeuren neem ik zeker niet te serieus, zelfs het ronddwalen op deze aardkloot is niet al te ernstig te nemen, dus....

Dus leven en laten leven zou ik zeggen voor er hier weer een giftig sfeertje begint rond te waren #-o
Gebruikersavatar
g man
Mountainbiker
Berichten: 58
Lid geworden op: wo 02 feb 2011 00:18
Rijdt met: rocky mountain element

Bericht door g man »

ik ben dan weer zo een race konijn op de tt s maar zal der nooit iemand voor aan de kant drukken of gevaarlijk afsnijden zeker niet de oude manetjes (ouder dan 50) en de kids hoop zo zelf ook te worden of te krijgen
en op de maretons sta ik meestal van achter mensen in halen das motiverend :-D
Gebruikersavatar
rubber-12
Mountainbiker
Berichten: 2834
Lid geworden op: za 18 aug 2007 19:03
Rijdt met: Véél beter dan het ventje erop.

Bericht door rubber-12 »

Uche, uche, hier hing stof op.

"Nooit iemand in de kant duwen of gevaarlijk afsnijden, zeker niet de oude mannetjes (ouder dan 50)"
Dit oud ventje geraak je zomaar niet voorbij (zeker als deze met de All Mountain is).
Paljassen die gevaarlijk voorbij willen, moeten langs een elleboog!

De conditie is momenteel wat minder, maar anders hang ik ook wel eens het racekonijn uit (en heb er dan een halve week last van :( ).
Geen plaats om er fatsoenlijk voorbij te geraken = wachten, ook als de fietsmaten dan in de verte wegrijden.

Ik vind de sfeer op marathons onderweg toch een stuk vriendelijker dan op de gemiddelde TT.
mtbdriver
Mountainbiker
Berichten: 184
Lid geworden op: ma 21 apr 2008 19:18
Rijdt met: Is powered by SRAM

Bericht door mtbdriver »

Naar mijn gevoel gaat het er bij marathon's veel soepeler aan toe, dit komt misschien ook omdat deze rijders (meestal) trainen voor een rit en er dus minder verschil in de rijders zit. Ook kunnen ze beter met de fiets overweg dan bij de gemiddelde rijder van een toertocht.

Doordat bij toertochten de verschillen in conditie en techniek bij de rijders te groot zijn ontstaan er problemen, maar dit hoeft ook zeker niet.
Even netjes aangegeven dat je voorbij wilt en bedanken scheelt al een boel.
Ook inhalen daar waar het kan en niet gaan liggen duwen.

Als je je aan langzamere rijders ergert moet je gewoon geen TT gaan rijden :wink:
Gebruikersavatar
g man
Mountainbiker
Berichten: 58
Lid geworden op: wo 02 feb 2011 00:18
Rijdt met: rocky mountain element

Bericht door g man »

en kleine kindjes he ha ha maar hoop dat ik op men 50+even vinig ben als u :-D
Gebruikersavatar
Emperor of the Mud
Mountainbiker
Berichten: 915
Lid geworden op: za 13 okt 2007 10:31
Rijdt met: Beach/Road: Granville Pulse 40/// Dry: Granville Pulse Team Custom
Contacteer:

Bericht door Emperor of the Mud »

Djeezes, wat is dat hier nu weer?? Ik rij gewoon graag met de fiets, jongens toch... Ook al een paar keer meegedaan met Ardennen-marathons, vriendelijke mensen komen er langs indien mogelijk, onvriendelijke moeten een beetje langer wachten... Ze mogen altijd duwen, maar met 88kg droog aan de haak ben ik iets stugger dan de average marathonrijder :wink: ...
Plaats reactie