Is de hype voorbij ?

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Gebruikersavatar
triumph_st
Mountainbiker
Berichten: 342
Lid geworden op: di 15 sep 2015 11:25
Rijdt met: Trek Powerfly+ FS7, Haibike Xduro Race, Stevens Triton, Bianchi E Road, allen met ellentrik

Re: Is de hype voorbij ?

Bericht door triumph_st »

Free_ltd schreef:Ik zie toch nog altijd veel volk opdraven bij TT's. Dus denk niet dat er een probleem is.
Zo zie ik het ook.
Gebruikersavatar
Dace93
Mountainbiker
Berichten: 248
Lid geworden op: zo 06 aug 2017 20:44
Rijdt met: CUBE LTD SL 2x blackline 2017

Re: Is de hype voorbij ?

Bericht door Dace93 »

Afwisseling houdt het voor mij plezant.

Van februari tot augustus is het grotendeels koersfiets. Af en toe wel eens een MTB tocht of weekendje weg met de MTB.
Vanaf augustus doe ik meestal 1x per weekend MTB tocht, 1x koersfiets.

Met mijn 1m95 ben ik sowieso al niet de meest technische persoon, maar ik trek m'n plan en wordt niet zo heel veel overstoken ;-).
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Re: Is de hype voorbij ?

Bericht door KrisMaes76 »

funkstar schreef:
Free_ltd schreef: Die vlammers die afstappen zijn 1 specifieke groep. Dat zijn de zomerse wielrenners die in de winter hun mtb van stal halen. Die kunnen goed stoempen, maar op het moment dat het technisch wordt, liggen ze er of moeten ze afstappen.
Je hoort deze uitspraak wel meer, ik vraag me dan telkens af op wat deze gestoeld is.
In mijn hoofd speel ik dan de film af waarin iedereen gestopt wordt en een enquete over het algemene fietsgebruik invult.

....
Is nogthans vrij duidelijk hoor en in de winter zie ik ook wel kennissen die in principe koersfietsers zijn, maar in de winter is het dan mtb seizoen. En idd, ligt er een worteltje op de grond, dan is het direct file en afstappen (bij wijze van spreken)

Veel TT's zijn ook gewoon oersaai geworden (of altijd geweest), zeker in Oost-vlaanderen, de meeste zijn perfect te doen met een gravelbike of zelfs een oude oma fiets.

Desalniettemin rij ik er ook af en toe ene, als we niet veel inspiratie hebben om zelf iets uit te stippelen of geen tijd hebben om wat verder te rijden richting ardennen of zo.
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Is de hype voorbij ?

Bericht door Free_ltd »

In Oost-Vlaanderen ken ik het zo niet. Heb eens ne keer nen TT in Ternat gedaan waar men toch wel even over de provinciegrens ging :lol:

Ik rij voor 99% tussen Leuven en Tervuren. Af en toe eens net erbuiten op nen TT of eens op vraag van vrienden, in Limburg in de buurt van Kanne en Maastricht.
Gebruikersavatar
maxeur
Mountainbiker
Berichten: 130
Lid geworden op: do 20 jun 2013 22:20
Rijdt met: Specialized camber comp

Re: Is de hype voorbij ?

Bericht door maxeur »

Rij al een paar jaren TT.
En ik aarzel niet om een 1/2 uurtje meer in de auto te zitten en richting Namen of ardennen te rijden,zelf al is er een TT kort bij huis,maar die saai is.
Heb nog altijd veel plezier
.
chrisper
Moderator
Berichten: 887
Lid geworden op: di 25 sep 2012 20:01

Re: Is de hype voorbij ?

Bericht door chrisper »

maxeur schreef:Rij al een paar jaren TT.
En ik aarzel niet om een 1/2 uurtje meer in de auto te zitten en richting Namen of ardennen te rijden,zelf al is er een TT kort bij huis,maar die saai is.
Heb nog altijd veel plezier
.
is zoals bij mij
ik probeer ook zo vaak mogelijk meer uitdagende tt te zoeken
wil natuurlijk ook geen 3u heen en 3u terug, elk weekend in de wagen zitten
maar de zondag trek ik soms wel iets meer tijd uit om iets verder te gaan voor een leukere tt
ik probeer dan ongeveer max 1.5u enkele rit in de wagen door te brengen, dan liefst voor een iets langere tocht (als de conditie het toelaat)
voor een rit van een uurtje is het niet veel de moeite zover te rijden, vind ik persoonlijk
daarna nog fiets poetsen, en mijne zondag is zo goed al gepasseert
maar heb er dan wel van genoten
Gebruikersavatar
i-Mac
Kerstman
Berichten: 1336
Lid geworden op: za 01 mei 2004 12:37

Re: Is de hype voorbij ?

Bericht door i-Mac »

Ik rij intussen zo dikke 12 jaar met de MTB. Wij hadden een betrekkelijke grote groep die wekelijks een TT gingen rijden. Maar na een tijdje ken je veel regio's, en komt de verveling om de hoek mee kijken. Ik heb jaren terug al eens gezegd dat er teveel toertochten zijn op een zakdoek grote regio. Dat zorgt ervoor dat veel stroken terugkeren. Bovendien mag je veel minder dan vroeger in bossen terecht.

De Ardennen, de regio Calais en Utrechtse Heuvelrug zijn heel leuk, maar vanuit Brugge best een eind rijden. We beperken ons tot die 3 regio's, en laten de toertochten (op een paar na) aan ons voorbij gaan. Bovendien is de goesting om in de modder te gaan ploeteren al lang voorbij.

Wat mij is opgevallen de laatste jaren, is dat er meer TT's op zondag doorgaan. Vroeger was het hoofdzakelijk op zaterdag. Misschien speelt dat ook een rol?
Witte79
Mountainbiker
Berichten: 518
Lid geworden op: ma 15 jan 2018 11:25

Re: Is de hype voorbij ?

Bericht door Witte79 »

Ik rij nu een 6tal jaar met de mtb.
Ik rij elke week een tt. Helaas is mijn mtb kapot sinds een 4tal weken. En moet ik nu mijn conditie op peil houden met een gewone herenfiets van 10j oud. Mijn nieuwe machine komt half januari binnen.
Ik rij meestal in West- en Oost-Vlaanderen. Af en toe doe ik eens de Vlaamse Ardennen maar klimmen is niet mijn sterkste. Ik rij elk seizoen graag.
In de zomer is het idd een stuk rustiger en kom je idd meer bekende mtbers tegen.
De zgn racekonijnen is soms lachwekkend maarja elk zijn manier.
Ik rij graag op een gewoon tempo. Ik kies steeds voor het technische gedeelte. En als die rappe mannen mij willen voorbijsteken dan moeten ze het maar doen. Voor mij is het nooit een wedstrijd.
Ik ben steeds blij dat ik mag mtb'n en zo nieuwe streken leer kennen.
Gr witten
Gebruikersavatar
Frankske73
Mountainbiker
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 29 nov 2015 21:16
Rijdt met: Radon ZR Race 27.5 en Rose CGF 3000

Re: Is de hype voorbij ?

Bericht door Frankske73 »

Ik ben '1 van de schuldige' die met de MTB feitelijk bijna alleen in de winter buitenkomt, de rest voornamelijk op de baan. Aangesloten bij de lokale MTB en WTC club in het Hageland. Met een eigen TT eind november en een WTC tocht eind augustus :-D .

Technisch slecht op de MTB, maar ook op de baan hoor (kort oprijden...vlammen in de bochten..niks voor mij).... ik vind het hokjes denken en catalogeren jammer (niet bij iedereen), iedereen die blijft rijden, waar en hoe ook, verdient een =D> voila....

Enige dat mij opvalt: op zaterdagse TT'en minder volk en ruimere vertrektijden dan op zondag...is altijd wat relaxer rijden voor mij... wij blijven in de buurt of maken de verplaatsing naar de Kempen en DE Limburg (elk WE).... en elke organisatie krijgt altijd mijn respect voor hun inzet ! In het algemeen toch niet de indruk dat er veel minder volk zou zijn...
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Is de hype voorbij ?

Bericht door Free_ltd »

Op zaterdagse TT's is het idd wat rustiger, maar of dat goed in voor de organisatoren, weet ik niet. Nu, de meesten die het zaterdags organiseren, doen het zondags ook meestal.

Op zaterdag gaan meestal de mensen doen wat ze door de week niet gedaan krijgen. Winkelen, klussen,... . En zondag morgen is de ideale tijd om vroeg op te staan en een lekkere rit te doen, om dan in de namiddag te chillen of de sociale verplichtingen te vervullen :lol:

Maar zo heel veel zijn er niet zaterdags is me opgevallen.
Laatst gewijzigd door Free_ltd op do 13 dec 2018 17:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie