Is de hype voorbij ?

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Gebruikersavatar
dennisVO
Mountainbiker
Berichten: 527
Lid geworden op: vr 14 feb 2014 23:30
Rijdt met: Canyon Spectral CF 8.0 2017

Re: Is de hype voorbij ?

Bericht door dennisVO »

De eerste 2 jaar op de mtb ging ik bijna wekelijks naar een TT.
Maar na verloop van tijd ben je daar toch echt op uitgekeken.
Vaak teveel volk, of gefrustreerden die alleen maar aan hunne Strava denken en iedereen van het pad vlammen.
En als het dan eens leuk wordt (technisch) stapt iedereen af, zelfs voor een wortel of drop van amper 15 cm.

Dusja, voor ons is de lol er af. Wij gaan zelf op eigen houtje of met gelijkgestemden op tocht.
Shreddie Mercury
Mountainbiker
Berichten: 67
Lid geworden op: do 01 mar 2018 15:35

Re: Is de hype voorbij ?

Bericht door Shreddie Mercury »

Ik heb veel respect voor de mensen die zo'n TT organiseren, dat lijkt mij bijzonder veel werk als je dat echt goed wil doen. Ik heb er zelf maar een drietal meegereden, en het is eigenlijk niks voor mij vrees ik. MTB'en is voor mij net in mijn eentje in de natuur zijn, of met een klein groepje. De ervaring van hierboven kan ik volgen: de 'vlammers' die je het gevoel geven dat je in de weg rijdt maar die wel overal afstappen waar het 'gevaarlijk' wordt heb ik ook wel eens achter mijn gat gehad :)
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: Is de hype voorbij ?

Bericht door spaghetti_2 »

Shreddie Mercury schreef:De 'vlammers' die je het gevoel geven dat je in de weg rijdt maar die wel overal afstappen waar het 'gevaarlijk' wordt heb ik ook wel eens achter mijn gat gehad :)
Beide zijn herkenbaar maar naar mijn mening wel twee totaal verschillende groepen. Zulk volk tref je vooral aan op de winterse TT's, wanneer zowel de goed getrainde wedstrijdrenner als de modale wielertoerist op zijn mountainbike stapt. In de zomer vind ik het over het algemeen veel aangenamer op TT's. De meesten delen dan de mtb-spirit en zijn ook iets meer onderlegd. Want inderdaad, waarvoor er op de gemiddelde TT wordt aangeschoven..
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Is de hype voorbij ?

Bericht door Free_ltd »

dennisVO schreef:De eerste 2 jaar op de mtb ging ik bijna wekelijks naar een TT.
Maar na verloop van tijd ben je daar toch echt op uitgekeken.
Vaak teveel volk, of gefrustreerden die alleen maar aan hunne Strava denken en iedereen van het pad vlammen.
En als het dan eens leuk wordt (technisch) stapt iedereen af, zelfs voor een wortel of drop van amper 15 cm.

Dusja, voor ons is de lol er af. Wij gaan zelf op eigen houtje of met gelijkgestemden op tocht.
Na 3 jaar ben ik de TT's nog niet beu. Idd zijn er die stravahaantjes, maar op zich valt het al bij al wel mee. Ik kom ook wel zeer gelijkgestemde mensen tegen op zo een TT en degenen die onnozel doen, daar ga ik zeker niet voor uit de weg.

Maar ik kan wel nog van een TT genieten. Op den duur zijt ge het wat beu gezien rond uw woonst en wilt ge eens wat andere dingen zien ofwel doen we TT's in de buurt in de hoop nieuwe wegjes te leren kennen.
Ok, we kunnen ook gewoon ergens naartoe rijden en gaan MTB'en, maar dat is dan weer iets te veel moeite :lol: :lol: :lol: Want dan moet ge weer een route zoeken en doen :lol: (klinkt lui, maar heb naast MTB nog onnoemelijk veel te doen).
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Is de hype voorbij ?

Bericht door Free_ltd »

Shreddie Mercury schreef:De ervaring van hierboven kan ik volgen: de 'vlammers' die je het gevoel geven dat je in de weg rijdt maar die wel overal afstappen waar het 'gevaarlijk' wordt heb ik ook wel eens achter mijn gat gehad :)
Die vlammers die afstappen zijn 1 specifieke groep. Dat zijn de zomerse wielrenners die in de winter hun mtb van stal halen. Die kunnen goed stoempen, maar op het moment dat het technisch wordt, liggen ze er of moeten ze afstappen.
Gebruikersavatar
funkstar
Mountainbiker
Berichten: 723
Lid geworden op: vr 27 apr 2007 13:58
Contacteer:

Re: Is de hype voorbij ?

Bericht door funkstar »

Free_ltd schreef: Die vlammers die afstappen zijn 1 specifieke groep. Dat zijn de zomerse wielrenners die in de winter hun mtb van stal halen. Die kunnen goed stoempen, maar op het moment dat het technisch wordt, liggen ze er of moeten ze afstappen.
Je hoort deze uitspraak wel meer, ik vraag me dan telkens af op wat deze gestoeld is.
In mijn hoofd speel ik dan de film af waarin iedereen gestopt wordt en een enquete over het algemene fietsgebruik invult.

In mijn hoogdagen waren mijn wegfietskilometers een viervoud van mijn MTB kilometers. Ik heb nooit de indruk gehad dat ik technisch minder onderlegd was dan de fietsers rondom mij, (ook al stinkt eigen stoef) integendeel zelf. Ik ken medefietsers die slechts sporadisch op een MTB zitten en me iedere keer in de schorre een beginneling laten lijken, ook al fiets ik meestal overal redelijk vlot op en af.

Trouwens de tijd dat de wielerteams hun fietsen volledig stopten ligt toch al een tiental jaar achter ons. De meesten spreken in de herfst en winter nog steeds af in teamverband. Zei het misschien niet in hun officieel programma, maar als je wat rondfietst zie je toch redelijk wat teams samen rijden in de koudere maanden.
chrisper
Moderator
Berichten: 887
Lid geworden op: di 25 sep 2012 20:01

Re: Is de hype voorbij ?

Bericht door chrisper »

ik rijd steeds op de mtb
af en toe een ritje op de weg met de mtb, om aan de conditie te werken
in de lente/herfst/zomer bijna elke week 1 of 2 toertochten
in de winter wat minder, omdat ik ook het modder ploeteren een beetje beu ben
en als het echt veel te veel regent sla ik ook een keer over
(en ja, dan is het hier ook op de rollen)
maar ja, ik doe graag een vtt
soms is de ene al wat beter dan de andere
maar ik vind het handig om nieuwe baantjes en streken te leren kennen, zonder dat ik zelf teveel moet zoeken of op gps kijken
handig toch enkel pijlen te volgen
en sorry, maar die enkelingen die het plezier soms even vergallen met hun gevlam enzo, daar kan ik geen rekening met houden
ik probeer steeds aan de kant te gaan voor snellere deelnemers, maar als het niet kan dan kan het niet
steeds hier in de buurt fietsen word voor mij ook wel heel saai
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Is de hype voorbij ?

Bericht door Free_ltd »

funkstar schreef:
Free_ltd schreef: Die vlammers die afstappen zijn 1 specifieke groep. Dat zijn de zomerse wielrenners die in de winter hun mtb van stal halen. Die kunnen goed stoempen, maar op het moment dat het technisch wordt, liggen ze er of moeten ze afstappen.
Je hoort deze uitspraak wel meer, ik vraag me dan telkens af op wat deze gestoeld is.
In mijn hoofd speel ik dan de film af waarin iedereen gestopt wordt en een enquete over het algemene fietsgebruik invult.

In mijn hoogdagen waren mijn wegfietskilometers een viervoud van mijn MTB kilometers. Ik heb nooit de indruk gehad dat ik technisch minder onderlegd was dan de fietsers rondom mij, (ook al stinkt eigen stoef) integendeel zelf. Ik ken medefietsers die slechts sporadisch op een MTB zitten en me iedere keer in de schorre een beginneling laten lijken, ook al fiets ik meestal overal redelijk vlot op en af.

Trouwens de tijd dat de wielerteams hun fietsen volledig stopten ligt toch al een tiental jaar achter ons. De meesten spreken in de herfst en winter nog steeds af in teamverband. Zei het misschien niet in hun officieel programma, maar als je wat rondfietst zie je toch redelijk wat teams samen rijden in de koudere maanden.
Iets dat ik idd vaker hoor, maar ook zie. Ik die redelijk wat TT's in de buurt en ge ziet het verschil tussen zomer en winter. En in de winter kom ik enorm veel mensen van de wielerclubjes in ons dorp tegen. En in ons groepje zelf zit er ne maat die vooral racefiets rijdt en in de winter veel met ons gaat MTB'en, maar als het technisch wordt, zien we hem niet meer, maar bij het beklimmen kunnen we hem wel niet volgen :lol:

Ik rij sinds een jaar evenveel race als MTB. Vind het een ideale combinatie en mijn MTB capaciteiten gaan er ook wel op vooruit door ook veel met de racefiets te rijden. Maar MTB blijft op nummer 1 bij mij staan, vandaar dat de MTB ook 5 x zoveel kost als mijne racefiets :lol:
Gebruikersavatar
Headshot
Mountainbiker
Berichten: 3660
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 11:27
Rijdt met: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Re: Is de hype voorbij ?

Bericht door Headshot »

Meestal herken je de wielertoeristen aan hun veel te grote fietsen... als de zadelen maar 5 a 10 cm uit frame strekt is het meestal een wielertoerist
chrisper
Moderator
Berichten: 887
Lid geworden op: di 25 sep 2012 20:01

Re: Is de hype voorbij ?

Bericht door chrisper »

Headshot schreef:Meestal herken je de wielertoeristen aan hun veel te grote fietsen... als de zadelen maar 5 a 10 cm uit frame strekt is het meestal een wielertoerist

lol, nog nooit op gelet eigenlijk
Plaats reactie