Bike-transalp bandenkeuze

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Plaats reactie
kruznik
Mountainbiker
Berichten: 13
Lid geworden op: zo 25 nov 2018 16:49

Bike-transalp bandenkeuze

Bericht door kruznik »

Hallo iedereen,

Komende zomer zou ik willen starten in de bike-transalp.
Nu ben ik op zoek naar een band die in zowat alle omstandigheden daar redelijk uit de voeten kan zodat ik niet hoef te wisselen na iedere dag.
Hoogstwaarschijnlijk zullen hier wel mensen zitten die die wedstrijd al gereden hebben en mij hierover info kunnen verschaffen.
Het liefst zou ik mij bij het merk Maxxis of Schwalbe houden.
Ik weet niet of dit van belang is, maar ik ben ook een lichtgewicht en een hardtail.

Alvast bedankt.
Swannie
Mountainbiker
Berichten: 3683
Lid geworden op: ma 14 nov 2005 13:53

Re: Bike-transalp bandenkeuze

Bericht door Swannie »

Ikon.
Ben jij nu serieus al bezig met welke banden jij daar gaat rijden? Is nog wel efkes vooraleer ie van start gaat é :)
Fluffy
Mountainbiker
Berichten: 578
Lid geworden op: do 31 jul 2003 10:28

Re: Bike-transalp bandenkeuze

Bericht door Fluffy »

Swannie schreef:Ikon.
Ben jij nu serieus al bezig met welke banden jij daar gaat rijden? Is nog wel efkes vooraleer ie van start gaat é :)
Missch is hij naar Black Friday deals aan het speuren nu? :lol:
Ik zou ook voor de EXO 3C versie gaan. Dan heb je de EXO versterkte zijwangen. Ik zou in een event waar ik een gans jaar naar uitkijk, niet lek willen rijden. Dan liever een paar gram meer gewicht meesleuren. En indien mogelijk de breedste versie die in je frame past.
kruznik
Mountainbiker
Berichten: 13
Lid geworden op: zo 25 nov 2018 16:49

Re: Bike-transalp bandenkeuze

Bericht door kruznik »

Bedankt voor de reacties!
Dat is het net, nu heb ik tijd om deze te kopen en te gaan testen of deze mij bevallen of niet.
Een week voor de wedstrijd vind ik dit iets te kortbij om een band te proberen en er vertrouwen in te krijgen.
:wink:
Plaats reactie