Canyon en garantie...

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
mountainollie
Mountainbiker
Berichten: 89
Lid geworden op: za 08 apr 2006 21:36
Rijdt met: Canyon Lux CF 7.0 Specialized stumpjumper HT '08 "GESTOLEN"

Canyon en garantie...

Bericht door mountainollie »

Ik lees veel dat Canyon moeilijk doet met garantie van frames/onderdelen.

Wel ik zal eens iets positiefs zeggen!!!

Mijn nieuwe lux werd bij mij thuis geleverd.
Ik direct doos open, en beginnen monteren. Waaaauw mega machine.
Ik gooide de beschermingsfolie (zo'n luchtzak balletjes) in de vuilnisemmer en plots zag ik iets zwarts in de folie.
Ik deed dit open en zag een stukje van een trigger.
Ik vlug kijken op mijn stuur en inderdaad, er was een hendeltje van de lockout afgebroken. Dat was me nog niet opgevallen, de instellingen van de vork en demper moest ik nog doen.
Ik zo van oei, oei en nu...canyon en garantie.....
Ik heb direct gechat via de site met hen (in het nederlands by the way)
En vertelde mijn verhaal. Die antwoordde direct, dat ik een mailtje moest sturen met wat foto's.
Nog geen uur later kreeg ik een mail terug van het service center in Leuven. Dat ze het spijtig vinden dat ik zo mijn fiets kreeg, dat er altijd wel iets kan gebeuren tijdens transport. (Nochtans het stuur, met al de componenten al op, was enorm goed verpakt in die bubbelfolie, dus aan de verpakking van Canyon ligt het zeker niet)
Ze schreven dat ze een nieuwe trigger ging bestellen en dat ik mocht gaan naar het service center in Leuven om te herstellen, of ik mocht ook kiezen om het stuk bij mij te laten toekomen.
Ik zei, doe maar bij jullie. Dan ben ik zeker dat het in orde zal zijn.
Een week of 2 later kreeg ik mail dat het stuk binnen was en dat ik mocht gaan.
Eens aangekomen, super vriendelijke mensen, mijn fiets aangenomen. Er direct aan begonnen. 20 min later mocht ik hem weer halen. Alles dik in orde!!! Als dat geen service is...

Dus voor mij is dit zeker al een positieve ervaring met de garantie van Canyon.
Gebruikersavatar
Prospeer
Mountainbiker
Berichten: 433
Lid geworden op: do 07 jun 2012 23:04

Re: Canyon en garantie...

Bericht door Prospeer »

als t goed is mag t ook gezegd worden natuurlijk :-D
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Canyon en garantie...

Bericht door Free_ltd »

Hetgeen ik zowat mee krijg, is het vooral dat Canyon moeilijk doet bij kaderbreuk. Voor de rest zou het allemaal vlot verlopen.
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Re: Canyon en garantie...

Bericht door KrisMaes76 »

Free_ltd schreef:Hetgeen ik zowat mee krijg, is het vooral dat Canyon moeilijk doet bij kaderbreuk. Voor de rest zou het allemaal vlot verlopen.
Al vlot 3 nieuwe kaders gehad de laatste 2j 8)

Weliswaar was ik niet de enigste met dat type breuk. Als je frame op een bizarre / zelden voorkomende plaats breekt, gaan ze wss wat moeilijker doen vermoed ik.
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Canyon en garantie...

Bericht door Free_ltd »

Ik heb hier en daar 'gehoord' en 'gelezen' dat ze bij Canyon standaard eerst met het antwoord komen dat het geen garantie is, want gevallen. Maar zelf geen ervaring met het merk, evenals geen ervaring met gescheurde kaders en dat wil ik zo houden :lol:
Gebruikersavatar
kevx
Mountainbiker
Berichten: 1659
Lid geworden op: wo 28 mei 2008 17:09
Rijdt met: Bronto Reverend/Niner Air9 RDO

Re: Canyon en garantie...

Bericht door kevx »

Free_ltd schreef:Maar zelf geen ervaring met het merk, evenals geen ervaring met gescheurde kaders en dat wil ik zo houden :lol:
Ik had minder sjans met menne Niner een paar weken terug dus tis idd te hopen voor u dat het zo blijft:)
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Canyon en garantie...

Bericht door Free_ltd »

kevx schreef:
Free_ltd schreef:Maar zelf geen ervaring met het merk, evenals geen ervaring met gescheurde kaders en dat wil ik zo houden :lol:
Ik had minder sjans met menne Niner een paar weken terug dus tis idd te hopen voor u dat het zo blijft:)
Mijne LBS laat toch uitschijnen dat de naservice van Niner top is. Dus hou ik hem er aansprakelijk voor als het niet in orde komt :lol: . En anders is het mijne eerste en laatste Niner. Ik ben met geen enkel merk getrouwd. En ik zoek meteen een nieuwe LBS dan :lol: . Tenzij ik hem echt zelf om zeep heb geholpen.

Mijne baas laatst zijne Rocky Mountain gebroken. Alu kader. heeft m 6 maanden en doet 3 x per maand een 30-tal km ermee en al gebroken. Maar zijne LBS direct nieuwe kader bij RM besteld. Is hem wel in totaal 3 weken kwijt.
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: Canyon en garantie...

Bericht door spaghetti_2 »

De meeste 'grote' merken hebben zowel goede als slechte verhalen. Voor hen waarschijnlijk een moeilijke evenwichtsoefening tussen een betrouwbaar imago wat betreft garantie enerzijds en de frames niet zomaar weggeven anderzijds. Onvermijdelijk heb je af en toe klanten die onterecht wél garantie krijgen maar ook klanten die onterecht geen garantie krijgen. Voor die laatste is dat uiteraard zeer frustrerend en die hoor je dan ook het meeste. Daarom mag het inderdaad wel eens gezegd worden als het goed is, al zou ik voor een gebroken shifter inderdaad niet snel problemen verwachten :)
Plaats reactie