Nieuwe MTB Bossi

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Bossi13
Mountainbiker
Berichten: 159
Lid geworden op: di 18 sep 2018 10:41

Re: Nieuwe MTB Bossi

Bericht door Bossi13 »

Hoi,

Het is blijkbaar niet simpel om aan een fiets te geraken. 2 fietswinkels waar je probeert af te spreken maar waar je daarna niets meer van hoort...ik ga geen namen noemen.

Maar als het positief is mag het ook gezegd worden. Ik ging vorige week een kijkje nemen bij G-Bikes. Hele goede uitleg gekregen van Gerry die er ook zijn tijd voor nam. Hij stelde ook zelf voor om beide fietsen, een Agonist en een Speedfox, achter elkaar eens te testen op een blauw bloso parcours dat op 300m van zijn winkel passeert.

Zo gezegd zo gedaan. Vanmiddag beide fietsen getest. Valt niet te vergelijken met mijn gietijzeren mtb, want zo voelt hij aan als je éénmaal op deze fietsen mocht rijden. Zijn beiden goed bevonden, maar de speedfox was een pak speelser.

Ik heb deze laten uitrekenen naar mijn wensen en overgegaan tot bestelling :oops:

Begin December wordt hij geleverd.

Nogmaals dank aan de mensen die me hier hebben proberen te helpen =D>

Groetjes,

Bossi
chrisper
Moderator
Berichten: 887
Lid geworden op: di 25 sep 2012 20:01

Re: Nieuwe MTB Bossi

Bericht door chrisper »

hey,

leuk te horen dat je nu de juiste bike voor je hebt gevonden.
is die speedfox waarvoor je koos nu met 120mm veerweg? (dus meer 'trailbike')?

testen is idd nog altijd de beste manier om te ondervinden wat je net prettig vind.

ps:
ik heb zelf ondertussen ook al 1 full suspension kunnen testen, welke me wel beviel.
maar nog niet besteld
wil ook nog eens 2 soorten naast elkaar testen, zoals u, zodat ik beter het verschil kan voelen

veel succes en plezier met je nieuwe aankoop binnenkort
Gebruikersavatar
janssis werner
Mountainbiker
Berichten: 471
Lid geworden op: ma 18 feb 2013 13:37
Rijdt met: granville pulse1 . Canyon Nerve AL 9.9 stealth . Cannondale moterra 3

Re: Nieuwe MTB Bossi

Bericht door janssis werner »

Hallo. Dat is een mooie aankoop veel plezier gewenst op de bike. Ook een pluim voor de winkel dat ze dit aanbieden aan de klanten.


Grtjs. :-D
Bossi13
Mountainbiker
Berichten: 159
Lid geworden op: di 18 sep 2018 10:41

Re: Nieuwe MTB Bossi

Bericht door Bossi13 »

Hey,

De Speedfox is een trailbike en heeft standaard 130mm. De geometrie van beiden ligt zeer dicht tegen elkaar en toch was het verschil heel duidelijk.

Ik heb eerst de Agonist geprobeerd en voelde als een salon. Deze fiets leunt dichter aan bij wat ik nu heb en gewoon ben.
Het gevoel van een fully is zalig. Ook het gemak van alles aan het stuur bedienen vind ik super. Vork en Shock werden met 1 hendel bediend. Alles zo goed als dicht, halvelings open (trail) en alles open.

Daarna stapte ik op de Speedfox en mijn eerste gedacht was: "wat is me dat voor iets, ik blijf bij de Agonist"? Ik moest de klipsen van mijn rugzak nog sluiten en kon het niet al rijdend zonder handen. Die fiets zoekt continu links rechts. Ben even gestopt alvorens ik om een nieuw gebit mocht gaan :lol: (kon ook aan mij liggen want had vrijdag een beetje gevierd.)
Maar na een km of 3 à 4 was daar plots de "klik". Hoe het komt weet ik niet. Het was waarschijnlijk even aanpassen maar ik was er mee vertrokken. Het snelle sturen, het speelse, het lichte gewicht...dat is waar ik naartoe wil. Langs de route ligt nog een heel klein stukje dat even afwijkt maar ook snel terug op de route aansluit. Daar ligt een "jumpje" en wat boomstammetjes, wat bochtjes links-rechts door de gracht ook. Ik heb dat enkele keren na elkaar gedaan. Voor de meesten hier na jaren oersaai maar voor mij heel leuk.

Dat was zowat de ervaring. Wat ik ook niet kende is de SRAM, 5x upshift in 1 keer doorduwen. Zo handig.

Ga alleen plastic-dip moeten kopen denk ik want dat hevig groen, we zien wel wat dat in real life geeft :roll:

Hopelijk kan ook jij nog wat fietsen testen Chripser zodat je de juiste vind. Ik kan je alleen maar aanraden om daar eens een namiddag voor uit te trekken. Want het is zoals Werner ook zegt, een dikke pluim. Ik zou voorlopig niet weten waar je dit nog kan doen? :-k
Heb alles bij elkaar toch 23km gereden, Da's geen testritje op de parking of door de straat he.

Groetjes,

Bossi

ps: laat ook maar horen hoe jij uiteindelijk geholpen geraakt he :wink:
Bossi13
Mountainbiker
Berichten: 159
Lid geworden op: di 18 sep 2018 10:41

Re: Nieuwe MTB Bossi

Bericht door Bossi13 »

Goedemorgen,

Gisteren na de middag was eindelijk de moment aangebroken dat ik m'n "fietske" mocht afhalen. Ben eerlijk gezegd zelf een beetje geschrokken van wat ik mezelf had aangeschaft eens je dat spel ge-ettalleerd ziet staan in de winkel.
Het groen is helemaal niet zo fel zoals op de www-pagina's getoond maar eerder olijfgroen of "leger-groen". No plastic-dip needed.

Wederom de nodige tijd uitgetrokken om stuur en zadel op de juiste positie's te krijgen na opmeting. De dropper moest ook ingekort worden en dan werden de hendels nog netjes "gefinetuned" naar mijn handjes.

Nogmaals dank voor jullie ervaren insteek, ik ben daar zeker mee geholpen geweest =D>

Groetjes,

Bossi
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Re: Nieuwe MTB Bossi

Bericht door KrisMaes76 »

Bossi13 schreef:Goedemorgen,

Gisteren na de middag was eindelijk de moment aangebroken dat ik m'n "fietske" mocht afhalen. Ben eerlijk gezegd zelf een beetje geschrokken van wat ik mezelf had aangeschaft eens je dat spel ge-ettalleerd ziet staan in de winkel.
Het groen is helemaal niet zo fel zoals op de www-pagina's getoond maar eerder olijfgroen of "leger-groen". No plastic-dip needed.

Wederom de nodige tijd uitgetrokken om stuur en zadel op de juiste positie's te krijgen na opmeting. De dropper moest ook ingekort worden en dan werden de hendels nog netjes "gefinetuned" naar mijn handjes.

Nogmaals dank voor jullie ervaren insteek, ik ben daar zeker mee geholpen geweest =D>

Groetjes,

Bossi
en nu nog een actie foto op het nieuwe fietske :)
Gebruikersavatar
aresius
Mountainbiker
Berichten: 2921
Lid geworden op: ma 05 dec 2005 20:39
Rijdt met: Cannondale Habit & Ragley BigWig

Re: Nieuwe MTB Bossi

Bericht door aresius »

Veel plezier met de nieuwe bike!
Gebruikersavatar
dennisVO
Mountainbiker
Berichten: 527
Lid geworden op: vr 14 feb 2014 23:30
Rijdt met: Canyon Spectral CF 8.0 2017

Re: Nieuwe MTB Bossi

Bericht door dennisVO »

Succes en veel plezier!
We zien je binnenkort dan misschien op een van de G-Bikes trailrides :-)
Bossi13
Mountainbiker
Berichten: 159
Lid geworden op: di 18 sep 2018 10:41

Re: Nieuwe MTB Bossi

Bericht door Bossi13 »

Bedankt, plezier beleven zal wel zijn, telkens ik erop rijd voel je de fiets vragen om te spelen :-D

Helaas weet ik niet hoe je hier foto's plaatst. :oops:

Op 1 van de trailrides van G-bikes zal je me inderdaad wel zien. Ik ben van plan daar wel eens naartoe te komen. Ben jij soms één van de monkeys Dennis?

Groetjes,

Bossi

ps: op de FB-pagina van G-bikes staat mijn groen ding op de achtergrond van de post van de gele Orbea-kader...
Gebruikersavatar
aresius
Mountainbiker
Berichten: 2921
Lid geworden op: ma 05 dec 2005 20:39
Rijdt met: Cannondale Habit & Ragley BigWig

Re: Nieuwe MTB Bossi

Bericht door aresius »

deze?? als de link lukt...

" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie