Kopstaart aanrijding met fietsen als slachtoffer

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Gebruikersavatar
Ducky
Mountainbiker
Berichten: 129
Lid geworden op: wo 29 okt 2003 15:39

Kopstaart aanrijding met fietsen als slachtoffer

Bericht door Ducky »

Hi people,

Vandaag op weg naar de RVV voor MTB iemand in mn koffer gevlogen. Enigste probleem was, fietsendrager met mijn en een kameraad zijn fiets stonden in de weg voor de achterligger.
Hoe kan ik best alles regelen ivm verzekering qua fietsendrager, fietsen, ed?
Wagen betreft een leasing, dus deze zal sowieso hersteld worden, ik vrees enkel voor de fietsen.
Mijn fiets betreft een Cannondale FSI carbon 4, wel met upgrades oa carbon wielset, andere remmen, ... Dus de catalogusprijs dekt niet de volledige prijs.
Mijn kameraad zijn fiets is een alu Cube van enkele jaren oud, standaard.

Op het eerste zicht, bij mij enkele oppervlakkige kappen in de carbon, lak beschadigd, wiel draait niet meer vlot.
Bij mijn kameraad, lakschade, wiel paraplu, achterderr beschadigd.
Fietsendrager is frieten van één, dus deze moet ook sowieso vernieuwd worden.

Hoe regel ik best alles? Alle tips welkom, ben beetje radeloos ivm dit alles.

Gr.
Gebruikersavatar
cuby
Mountainbiker
Berichten: 463
Lid geworden op: do 15 apr 2004 21:54

Re: Kopstaart aanrijding met fietsen als slachtoffer

Bericht door cuby »

Aangifte gedaan, samen aanrijdingsformulier ingevuld? Direct een schaderapport laten maken bij de fietsenmaker en naar de verzekering brengen.
Gebruikersavatar
Ducky
Mountainbiker
Berichten: 129
Lid geworden op: wo 29 okt 2003 15:39

Re: Kopstaart aanrijding met fietsen als slachtoffer

Bericht door Ducky »

Europees aanrijdingsformulier is samen met tegenpartij en politie ingevuld.
Komende week, direct schaderapport laten opstellen van onze fietsen en doormailen dus!

Alvast bedankt voor de feedback.
Als er nog mensen zijn met ervaringen hierin, let me know!
Gebruikersavatar
_alain_
Mountainbiker
Berichten: 5929
Lid geworden op: di 13 mar 2007 20:49
Rijdt met: ¿que?

Re: Kopstaart aanrijding met fietsen als slachtoffer

Bericht door _alain_ »

Altijd foto's maken ook
Gebruikersavatar
waarnaartoe
Mountainbiker
Berichten: 173
Lid geworden op: do 13 okt 2016 12:20
Rijdt met: Specialized Epic Marathon

Re: Kopstaart aanrijding met fietsen als slachtoffer

Bericht door waarnaartoe »

Fietsenmaker bestek laten maken voor de verzekering.
Gebruikersavatar
Ducky
Mountainbiker
Berichten: 129
Lid geworden op: wo 29 okt 2003 15:39

Re: Kopstaart aanrijding met fietsen als slachtoffer

Bericht door Ducky »

Vandaag langsgegaan bij de fietsenmaker met mijn carbon Cannondale FSI.
Heb wat vragen gesteld, wat hij zou claimen naar de verzekering toe.
Volgens hem is een nieuw frame of nieuwe fiets claimen totaal nutteloos, verzekering zou dat toch van tafel vegen?

Ik stelde de vraag of er een mogelijkheid bestaat, dat een carbonframe op het zicht niets van schade heeft, maar binnenin wel microscheuren bevat. Volgens hem is carbon enkel breken/scheuren of niets aan de hand , tussenin bestaat niet.
Dus ik zou, als er geen nieuw frame voorzien word, met een gerust gemoed kunnen verder rijden.
Hetzelfde voor mijn carbon velgen, deze zouden als er oppervlakkig niets te zien is, nog in goede staat zijn en dus bruikbaar na de aanrijding?

Wat is jullie mening hierover? Wat naar garantie toe bij Cannondale als er binnen x aantal tijd toch een probleem ontstaat?
Doet Cannondale iets zoals trek carbon care, dat als je geen vertrouwen meer hebt in uw frame, met een mooie korting een ander frame kan kopen?

Thx [-o<
Gebruikersavatar
cuby
Mountainbiker
Berichten: 463
Lid geworden op: do 15 apr 2004 21:54

Re: Kopstaart aanrijding met fietsen als slachtoffer

Bericht door cuby »

Is dit een LBS waar je normaal ook langsgaat? Ik zou denken dat die een beetje meer zou mee denken aan wat er allemaal fout zou kunnen gaan. Misschien eens bij een andere langsgaan, het lijkt me dat een LBS waar je geregeld komt ook wat meer moeite zou doen. Langs de andere kant kan ik natuurlijk niet echt inschatten hoe erg het gesteld is met je bolide.
Gebruikersavatar
PainSosis
Mountainbiker
Berichten: 168
Lid geworden op: zo 13 mei 2018 16:03
Rijdt met: Orbea Alma H20 '17

Re: Kopstaart aanrijding met fietsen als slachtoffer

Bericht door PainSosis »

Ducky schreef:Vandaag langsgegaan bij de fietsenmaker met mijn carbon Cannondale FSI.
Heb wat vragen gesteld, wat hij zou claimen naar de verzekering toe.
Volgens hem is een nieuw frame of nieuwe fiets claimen totaal nutteloos, verzekering zou dat toch van tafel vegen?
Ik vermoed dat hij dat zegt omdat er geen of niet genoeg (zichtbare) schade is.
In dat geval heeft hij gelijk.
Ducky schreef: Ik stelde de vraag of er een mogelijkheid bestaat, dat een carbonframe op het zicht niets van schade heeft, maar binnenin wel microscheuren bevat. Volgens hem is carbon enkel breken/scheuren of niets aan de hand , tussenin bestaat niet.
Dus ik zou, als er geen nieuw frame voorzien word, met een gerust gemoed kunnen verder rijden.
Hetzelfde voor mijn carbon velgen, deze zouden als er oppervlakkig niets te zien is, nog in goede staat zijn en dus bruikbaar na de aanrijding?
Weet ik zelf niet genoeg van, hier zullen wel een paar meningen te vinden zijn.
Zelf zou ik een paar (bekende) fietsenmakers opbellen en een paar meningen naast elkaar leggen.
Ducky schreef: Wat is jullie mening hierover? Wat naar garantie toe bij Cannondale als er binnen x aantal tijd toch een probleem ontstaat?
Doet Cannondale iets zoals trek carbon care, dat als je geen vertrouwen meer hebt in uw frame, met een mooie korting een ander frame kan kopen?

Thx [-o<
ALs je echt zeker wil zijn moet je je frame laten onderzoeken door iemand die carbon fietsen hersteld.
Deze is erbij gebaat om gebreken te vinden en een centje te verdienen.


Mvg,
PS
Gebruikersavatar
Ducky
Mountainbiker
Berichten: 129
Lid geworden op: wo 29 okt 2003 15:39

Re: Kopstaart aanrijding met fietsen als slachtoffer

Bericht door Ducky »

cuby schreef:Is dit een LBS waar je normaal ook langsgaat? Ik zou denken dat die een beetje meer zou mee denken aan wat er allemaal fout zou kunnen gaan. Misschien eens bij een andere langsgaan, het lijkt me dat een LBS waar je geregeld komt ook wat meer moeite zou doen. Langs de andere kant kan ik natuurlijk niet echt inschatten hoe erg het gesteld is met je bolide.
PainSosis schreef:
Ducky schreef:Vandaag langsgegaan bij de fietsenmaker met mijn carbon Cannondale FSI.
Heb wat vragen gesteld, wat hij zou claimen naar de verzekering toe.
Volgens hem is een nieuw frame of nieuwe fiets claimen totaal nutteloos, verzekering zou dat toch van tafel vegen?
Ik vermoed dat hij dat zegt omdat er geen of niet genoeg (zichtbare) schade is.
In dat geval heeft hij gelijk.
Ducky schreef: Ik stelde de vraag of er een mogelijkheid bestaat, dat een carbonframe op het zicht niets van schade heeft, maar binnenin wel microscheuren bevat. Volgens hem is carbon enkel breken/scheuren of niets aan de hand , tussenin bestaat niet.
Dus ik zou, als er geen nieuw frame voorzien word, met een gerust gemoed kunnen verder rijden.
Hetzelfde voor mijn carbon velgen, deze zouden als er oppervlakkig niets te zien is, nog in goede staat zijn en dus bruikbaar na de aanrijding?
Weet ik zelf niet genoeg van, hier zullen wel een paar meningen te vinden zijn.
Zelf zou ik een paar (bekende) fietsenmakers opbellen en een paar meningen naast elkaar leggen.
Ducky schreef: Wat is jullie mening hierover? Wat naar garantie toe bij Cannondale als er binnen x aantal tijd toch een probleem ontstaat?
Doet Cannondale iets zoals trek carbon care, dat als je geen vertrouwen meer hebt in uw frame, met een mooie korting een ander frame kan kopen?

Thx [-o<
ALs je echt zeker wil zijn moet je je frame laten onderzoeken door iemand die carbon fietsen hersteld.
Deze is erbij gebaat om gebreken te vinden en een centje te verdienen.


Mvg,
PS
Thx alvast voor het antwoord.

Ik ga praktisch nooit naar een LBS, enkel om fiets te kopen en de rest doe ik allemaal zelf. Is niet de LBS waar ik hem heb gekocht, moest vandaag in de buurt zijn van een andere c'dale store dus dacht daar eens te stoppen.Affhankelijk van de schatting wacht ik nog wat af om eventueel een nieuwe aan te schaffen.
Uiterlijke schade lijkt mee te vallen, hier en daar wat lakbeschadiging, op achterbrug kant schijfrem kap in frame van +-2mm diep, derr pad krom, schijf krom, lagers achterwiel lopen niet meer vlot, onderkant van BB 2 kappen van +-1mm. Dat zijn zowat de eerste vaststellingen door mij, misschien ziet de fietsenmaker nog meer. Afwachten...

Morgen neem ik nog contact op met andere dealers, een paar opinies kan inderdaad geen kwaad ivm carbon frames.


Bedankt!
Bebop
Mountainbiker
Berichten: 177
Lid geworden op: ma 28 aug 2006 22:12
Rijdt met: SSSL

Re: Kopstaart aanrijding met fietsen als slachtoffer

Bericht door Bebop »

Welke verzekering spreek je eigenlijk aan voor de schade aan fiets en fietsdrager als het gaat over een lease wagen?
Plaats reactie