Biken met reumatische aandoening

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
SLOME BIKER
Mountainbiker
Berichten: 133
Lid geworden op: do 18 dec 2008 18:15
Rijdt met: thompson raptor

Biken met reumatische aandoening

Bericht door SLOME BIKER »

Hoi zijn er toevallig mensen die een reumatische aandoening hebben en die geregeld tochtjes maken. Heb sinds 4jaar reuma en sindsdien niet meer gefietst. Ik mis het wel en zou eventueel van meegenomen willen weten hoe dit afgaat bij jullie. Ben van plan om misschien terug een fully aan te schaffen en terug wat tochtjes te gaan maken. Alvast bedankt voor jullie respons
Fluffy
Mountainbiker
Berichten: 578
Lid geworden op: do 31 jul 2003 10:28

Re: Biken met reumatische aandoening

Bericht door Fluffy »

Ik heb ook reuma. Ben in 2006 gestopt met sporten. Ik kon toen nog amper stappen. Ik kon niet meer mtben, op de weg fietsen, wandelen, squashen, fitnessen, met de motor rijden,... Heel deprimerend. Aangezien mijn leven rond sport draaide heb ik toen dikwijls gepeinsd om mijn eigen aan een koord te hangen.
Het heeft jaren geduurd eer ik de juiste medicatie en voeding vond. In 2012 ben ik weer begonnen met bewegen. Eerst naar het werk fietsen, amper 8km maar een enorme opgave telkens. Geleidelijk aan is het gebeterd. Nu fiets ik 3x per week en zwem ik 2x per week.
Allerbelangrijkste is afwisseling qua sport, gezonde voeding en bij de minste twijfel rust inbouwen. Zeker niet forceren, want dan ben je weken buiten strijd. En content zijn met wat je nog kan. Ik rijd nu 5km per uur trager met mijn koersfiets en doe veel minder kms. Maar er mag 10cm sneeuw liggen, dan nog is het met nen dikke smile want in 10j geleden kon ik enkel nog in de zetel liggen.
En vermijd zeker reuma fora online. Dat is pas een hoop deprimerend geklaag.
Plaats reactie