Bezoekje canyon in Koblenz

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
mountainollie
Mountainbiker
Berichten: 89
Lid geworden op: za 08 apr 2006 21:36
Rijdt met: Canyon Lux CF 7.0 Specialized stumpjumper HT '08 "GESTOLEN"

Bezoekje canyon in Koblenz

Bericht door mountainollie »

Vorige zaterdag gingen we een daguitstap doen in Duitsland. Ik heb dan eens bekeken of Koblenz in de buurt was. Het was maar een uurtje verder rijden. Dus hop eens naar Koblenz geweest.

Wat een winkel! En volk dat er daar was, niet normaal.

Ik wou eens het verschil voelen tussen de nieuwe lux en de neuron. Dus iemand aangesproken en die zei me dat het een uur wachttijd was. Ok ik krijg zo'n rond bakje die dan flikkerd als het jou beurt was.
Inderdaad een uurtje later was het aan mij.

Ik mocht dus die 2 fietsen testen. Ik mocht enkel op de parking. Jammer want er ligt een parcour of 2 voor mountainbikes.

Meteen was het voor mij duidelijk dat de lux mijn ding is. Mijn vorige fiets was een specialized stumpjumper en de nieuwe lux gaat daar naar mijn gevoel het dichtst bij.
Die neuron was echt mijn ding niet. Ik zat veel te rechtop.

Dus mijn zinnen staan op die lux. Maar die lux kan je enkel krijgen in carbon. En daar wringt het voor mij. Ik heb het al eens aangehaald hier op het forum, maar met mijn 95 kg ben ik bang dat ik teveel weeg. Ik zei dat ook tegen die verkoper en die zei dat die carbon frames tot 110-120kg aankunnen. Maar ja die kan zeggen wat ie wilt natuurlijk.

Weet er iemand of de garantie van canyon goed is?
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5029
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: Bezoekje canyon in Koblenz

Bericht door madskatingcow »

Over de garantie van Canyon is hier al genoeg gezegd en geschreven, even de 'zoek' functie gebruiken. De ervaringen zijn gemengd, onlangs is hier nog iets gepost over een Exceed. Ik ga er altijd van uit dat je voor de prijs van de losse onderdelen bij Canyon er een frame gratis bij krijgt. Is het stuk en doen ze moeilijk, so be it.
Over je gewicht moet je je geen zorgen maken.
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: Bezoekje canyon in Koblenz

Bericht door spaghetti_2 »

Niet dat ik niet overtuigd ben van de Lux, maar hoe test je een full-suspension mountainbike op een parking? Lijkt mij dat je niet veel meer kan zeggen dan 'dit is mijn maat'.
Gebruikersavatar
janssis werner
Mountainbiker
Berichten: 471
Lid geworden op: ma 18 feb 2013 13:37
Rijdt met: granville pulse1 . Canyon Nerve AL 9.9 stealth . Cannondale moterra 3

Re: Bezoekje canyon in Koblenz

Bericht door janssis werner »

Dat is juist zo kun je dit niet goed testen maar kun je dat wel met andere merken. Dan moeten ze al test fietsen hebben in hun bezit en dan is het nog niet het juiste model. Dat je op de neuron rechter zit is een feit, dat is even aanpassen en dat zal ook op de lux zijn . Dit zijn totaal verschillende fietsen. Ik hou er persoonlijk van dat hij mooi stuurt en toch nog goed bold boven de snelheid. Daarom de nerve en mijne fietsen winkel geeft mij gelijk en vindt zelf dat hij comfortabel rijdt. Alleen staat zijne echt race afgesteld en vindt ik dat maar niks voor mij. Aan u de keuze.

Grtjs.
Gebruikersavatar
mountainollie
Mountainbiker
Berichten: 89
Lid geworden op: za 08 apr 2006 21:36
Rijdt met: Canyon Lux CF 7.0 Specialized stumpjumper HT '08 "GESTOLEN"

Re: Bezoekje canyon in Koblenz

Bericht door mountainollie »

Ik wou gewoon eens het verschil voelen van zitpositie. Ik "lig" liever op mijn fiets.

Met die lux is dat zo.

Die carbon. Daar blijf ik bang van. Een mtb vangt schokken, we durven wel eens goed vallen (gelukkig niet te veel), ik ben geen pluimpje,... Da kan toch niet gezond zijn voor carbon.

Of ben ik een dramaqueen? Haha
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5029
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: Bezoekje canyon in Koblenz

Bericht door madskatingcow »

Dramaqueen :P
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: Bezoekje canyon in Koblenz

Bericht door spaghetti_2 »

Ik had dezelfde bezorgdheden maar rij ondertussen al twee jaar met carbon op zowel koersfiets als mtb. Carbon is ontzettend sterk materiaal. Je kan uiteraard altijd je frame beschadigen maar ik heb daar al stenen tegen gehad dat ik dacht "nu zit er een gat in m'n frame" en niets aan te zien. Aluminium is niet sterker dan carbon, eerder integendeel, het zal gewoon eerder buigen dan barsten. Er fietsen zoveel carbon frames rond tegenwoordig..
Gebruikersavatar
scelter
Mountainbiker
Berichten: 1926
Lid geworden op: za 28 aug 2004 21:45
Rijdt met: Canyon Exceed SLX 9.9 & Rose Pro RS SRAM Force

Re: Bezoekje canyon in Koblenz

Bericht door scelter »

Ik heb pas een nieuw frame voor mijn exceed gekregen omwille van lichte lakschade. Ze deden daar helemaal niet moeilijk om.
En voor degene die nog altijd schrik hebben voor Carbon, bekijk dit eens: " onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
JWP
Mountainbiker
Berichten: 162
Lid geworden op: do 01 nov 2012 15:03
Rijdt met: SC

Re: Bezoekje canyon in Koblenz

Bericht door JWP »

PS. kans is groot dat er eind dit jaar een nieuwe neuron aankomt. Wie weet zelfs ook een carbon versie. (lichte trail 29er)

Als je geen races rijdt, kan een meer relaxe geo u wel liggen. Ik vind ook een toerke op een parking niet echt representatief.
Gebruikersavatar
dennisVO
Mountainbiker
Berichten: 527
Lid geworden op: vr 14 feb 2014 23:30
Rijdt met: Canyon Spectral CF 8.0 2017

Re: Bezoekje canyon in Koblenz

Bericht door dennisVO »

ik zit in enkele Canyon groups op Facebook.
de algemene tendens is wel dat de after sales echt verschrikkelijk zijn.
anderzijds, voor elke negatieve ervaring zijn er allicht een 100-tal goeie die niet verteld worden.
er zijn er wel die goeie verhalen hebben, maar de meeste klagen van heel slechte communicatie.

dat is misschien het nadeel van dat verkoop-model, maar weegt het dan op tegen de voordelen (prijs)?

ivm met carbon vs alu, het belangrijkste is hier al gezegd denk ik.
carbon is sterker en lichter, etc.
ALLEEN: alu gaat plooien en carbon scheurt.
dus als je vaak zotte shit doet, zoals jumps enzo, ga je met alu minder kans hebben op zware ongevallen. Met een plooi in je frame kan je misschien je crash nog minimaliseren, maar met een scheur niet. Althans, dat denk ik ... of misschien is dat meer van toepassing op sturen.
Plaats reactie